Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice
Autor Wiadomość
vpgb
[Usunięty]

  Wysłany: 04-06-2008, 19:58   [CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice

Witam. Super colcik mojej żony przestał działać. Zajechała do pracy i już nie odpalił. Kręci, podaje paliwo, ma iskrę a nie chce się uruchomić. Do tej pory nie było żadnych problemów, odpalał bez problemu, miał moc nie krztusił się, żadnych objawów. Mechanik który się podjął naprawy stwierdził że to wtryski (bo leją) ale niemożliwe żeby 4 wtryski padły na raz - zabrałem samochód od niego. Czy ktoś może mi pomóc? Może znacie jakiegoś mechanika w Gliwicach lub okolicy który zna ten samochód, a może ktoś z Was byłby chętny pomóc?

HELP!!!!
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2008, 20:08   

Wymiana kondensatorów w ECu na dobry początek. Potem dalsze rozważanie. A CE świeci się i gaśnie po ok 5 sec?? Gdy silnik zacznie kręcić to po chwili nie zapala się ponownie??
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 20:10   

Moje typy to:
1. Główny bezpiecznik 80A pod maską. Tu uwaga - by go wyjąć, należy najpierw poluzować śruby mocujące jego nóżki (klucz oczkowy wygięty 10).
2. Immobilizer/autoalarm/odcięcie zapłonu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-06-2008, 20:50   

vpgb, który rocznik Colta?
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 21:34   

Wymieniłem kondensatory, byłem pewny ze to one są przyczyną. Kontrolki gasną i nie zapalają się ponownie
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2008, 21:37   

To aparat zapłonowy, prawdopodobnie padła cewka i daje za słabą iskrę, a kondensatory w ECU trzeba wymienić bo są wadliwe fabrycznie.

edit: a kondensatory już wymieniłeś :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 04-06-2008, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 21:37   

gregorbu napisał/a:
Moje typy to:
1. Główny bezpiecznik 80A pod maską. Tu uwaga - by go wyjąć, należy najpierw poluzować śruby mocujące jego nóżki (klucz oczkowy wygięty 10).

Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik?

2. Immobilizer/autoalarm/odcięcie zapłonu.


Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić. Immobilizer zachowuje się prawidłowo. Alarmu nie ma!

[ Dodano: 04-06-2008, 21:39 ]
Hugo napisał/a:
vpgb, który rocznik Colta?


Rocznik 95
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2008, 21:44   

Umów się z jakimś Mitsumaniakiem i przełóżcie aparat zapłonowy, to 10 minut roboty z przywróceniem do pierwotnego stanu. Ostatnio się okazuje że aparat zapłonowy może być odpowiedzialny nawet za zbyt duże spalanie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 07:18   

wichura1 napisał/a:
Umów się z jakimś Mitsumaniakiem i przełóżcie aparat zapłonowy, to 10 minut roboty z przywróceniem do pierwotnego stanu. Ostatnio się okazuje że aparat zapłonowy może być odpowiedzialny nawet za zbyt duże spalanie.


Właśnie. Czy ktoś z Mitsumaniaków z okolicy Gliwic byłby tak uprzejmy? Mogę podholować colcika w umówione miejsce w pobliżu, byleby tylko ktoś mi pomógł! Samochód stoi już drugi tydzień. :cry:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2008, 08:21   

Popytaj na forum regionalnym dla twojego regionu czyli: http://www.mitsubishi-gra...wforum.php?f=58
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 08:24   

wichura1 napisał/a:
Popytaj na forum regionalnym dla twojego regionu czyli: http://www.mitsubishi-gra...wforum.php?f=58


Dzieki! :) Nie wiedziałem o takim podziale!
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 08:34   

vpgb napisał/a:
Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik?
Gdy otworzysz maskę, po lewej stronei ujrzysz skrzynkę z bezpiecnzikami. To tam - bezpiecnzik kostkowy 80A.
vpgb napisał/a:
Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić.
Zdejmij pokrywę skrzynki bezpiecznikowej. Jeśli bezpiecznik jest mocno skopcony, będzie to widać przez plastikowe "szkiełko". Jeśli na pierwszy rzut oka tego nie widać (a znam osobiście 2 przypadki, gdzie bezpiecznik spalilł sie przy samych nóżkach i nic nie wskazywało na jego uszkodzenie), poluzuj dwie śruby 10 mocujące nóżki bezpiecznika (najlepiej klucz oczkowy wygięty), a następnie wyjmij bezpiecznik i zdejmij przezroczyste "szkiełko".
UWAGA: przed rozpoczęciem "grzebania" przy bezpiecznikach, odłącz akumulator.
 
 
wirolek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 93' 1.6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2008, 08:52   

i pamietaj zeby miec przy sobie kluczyki bo centralny moze szalec :p
 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 09:58   

gregorbu napisał/a:
vpgb napisał/a:
Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik?
Gdy otworzysz maskę, po lewej stronei ujrzysz skrzynkę z bezpiecnzikami. To tam - bezpiecnzik kostkowy 80A.
vpgb napisał/a:
Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić.
Zdejmij pokrywę skrzynki bezpiecznikowej. Jeśli bezpiecznik jest mocno skopcony, będzie to widać przez plastikowe "szkiełko". Jeśli na pierwszy rzut oka tego nie widać (a znam osobiście 2 przypadki, gdzie bezpiecznik spalilł sie przy samych nóżkach i nic nie wskazywało na jego uszkodzenie), poluzuj dwie śruby 10 mocujące nóżki bezpiecznika (najlepiej klucz oczkowy wygięty), a następnie wyjmij bezpiecznik i zdejmij przezroczyste "szkiełko".
UWAGA: przed rozpoczęciem "grzebania" przy bezpiecznikach, odłącz akumulator.


Bezpieczniki OK. 80A nawet wykręciłem, też jest w porządku.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2008, 11:03   

gregorbu, ja nie rozumiem dlaczego przez bezpiecznik 80A auto nie miałoby odpalić. Przecież to bezpiecznik alternatora. Jak się skopci nie będzie ładowania.
Czerwieniowi się kiedyś w CA1A spalił i bez problemów odpalił i kilka km jechał zanim się aku rozładował
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.