Wolne obroty... |
Autor |
Wiadomość |
delaydd [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2007, 17:49 Wolne obroty...
|
|
|
Witam. Mam problem z carisma 1.8 GDI 98 rok a mianowicie wolne obroty. Zaczelo sie podczas normalnej jazdy, wrzucilem na "luz" i cari zgasla. Odpalilem i juz nie chodzila na wolnych, na wysokich i podczas jazdy zachowuje sie normalnie. Przeprowadzilem procedure "uczenia" obrotów, mimo zresetowania akumulatora na poczatku musze trzymac delikatnie pedal gazu i dopiero po kilku minutach łapie normalne obroty i potrafi tak chodzic caly czas... az do ponownego uruchomienia samochodu. i jest znowu to samo, tak jakby komputer "gubil" ustawienia. Czy ktos moze spotkal sie z takim przypadkiem? A moze po prostu cos zle robie? A i jeszcze dodam ze jak juz chodzi na wolnych obrotach to wystarczy że włączę klime i silnik gasnie... Z góry dzieki za pomoc:) |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-12-2007, 01:05
|
|
|
A czysciles przepustnice To jest pierwsza faza za jaka powinienes sie wziasc.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
delaydd [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 11:15
|
|
|
Przepustnica czyściutka
[ Dodano: 03-12-2007, 11:28 ]
Tak naprawdę robilem już wszystko co znalazłem na tym forum i nic...:/ |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 03-12-2007, 12:41
|
|
|
Spróbuj z silnikiem krokowym, bo to on odpowiada za wolne obroty (zamyka lub otwiera dopływ powietrza omijający przepustnicę przez tzw. bypass). Rozkręć go, delikatnie rozbierz i na łożyska psiknij jakiś smar w płynie. Możesz też odkręcić go od przepustnicy i dokładnie wymyć zawór regulujący dopływ powietrza w tym bypassie. Tylko po takim myciu nie zapomnij przed skręceniem całości nasmarować łożysk. Jak to nie pomoże, to wal do aso, może oni pomogą. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:09
|
|
|
A nie jest to czasem myk ze zbyt domkniętą przepustnicą? Jest taka śrubka która robi za kontrę pilnując by klapka przepustnicy przy maksymalnym zamknięciu nie zamknęła całkowicie prześwitu - opiera się o trzpień tej śrubki co jednocześnie powoduje wstępne ustawienie obrotów a był niedawno wątek na forum jak ktoś nowy z tym walczył bo mu obroty szalały po czyszczeniu przepustnicy - właśnie z powodu ruszenia tej śrubki a o ile pamiętam to pod taką gumową zaślepką jest i powinna być odpowiednio ustawiona. Często mechaniorom nie chce się porządnie czyścic przepustnicy to cichcem podkręcają śrubkę i luz ale po wyczyszczeniu przepustnicy jest z tym problem bo albo nazbyt otwarta jest albo zamknięta w położeniu spoczynkowym. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
delaydd [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:20
|
|
|
Własnie jestem po rozbiorce przepustnicy, silniczek krokowy byl w miare czysty, na wszelki wypadek wszystko wyczyscilem, niestety nic nie dalo... a ta srubke jak tylko zobaczylem to pomyslalem zeby sie nia pobawic ale zostawiam to na jutro, dam znac co i jak. Dzieki i pozdro |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:22
|
|
|
saphire napisał/a: | ktoś nowy z tym walczył bo mu obroty szalały po czyszczeniu przepustnicy - właśnie z powodu ruszenia tej śrubki a o ile pamiętam to pod taką gumową zaślepką jest i powinna być odpowiednio ustawiona. | To nie do końca tak jest jak wspomniałeś saphire. Owszem jest regulacja wolnych obrotów pod gumową zaślepką, ale user TRUTIL CARI GDI miał problem z inną śrubką, tzn. do zgrubnej regulacji obrotów, która to właśnie odpowiada za ustawienie klapki przepustnicy. Jest to śrubka przy sprężynie napinającej przy lince gazu. Prawidłowe jej ustawienie przebiega z grubsza tak: przy całkowitym zamknięciu przepustnicy i dokręceniu śrubki do czoła dźwigni regulującej klapkę, należy wykonać 1 i 1/4 obrotu w prawo (wkręcić) odpychając (otwierając) klapkę przepustnicy. Ta druga śrubka o której wspomniałeś saphire pod gumowym korkiem, to śrubka otwierająca dodatkowy kanalik (taki stały bypass) powietrza, które omija klapkę przepustnicy. Jak się ją wykręca to kanalik się otwiera i obroty rosną, jak wkręca to obroty maleją (przechodzi wtedy mniej powietrza do kolektora). Jest to dokładniejsza regulacja obrotów.
 |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-12-2007, 13:20
|
|
|
No coś w ten deseń właśnie ale skoro mu na luzie gaśnie to może ciut podkręcić bypass'ową śrubkę i sprawdzić czy pomoże. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
delaydd [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 20:48
|
|
|
Troszke odkręciłem śrubke i... na razie działa:)
[ Dodano: 04-12-2007, 21:22 ]
No i przedwczesna radość, znowu to samo. Nie mam wyjścia, wybieram się do ASO |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 04-12-2007, 22:16
|
|
|
delaydd napisał/a: | Nie mam wyjścia, wybieram się do ASO | myślę, że czas najwyższy i rozsądne wyjście.Jak będziesz dalej maltretował przepustnicę i ogłupiał ECU to może sie okazać, że będziesz musiał wydać więcej niż za tą wizytę. |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 04-12-2007, 23:05
|
|
|
delaydd, jak już będziesz w tym ASO, to przyjrzyj sie co będą robić przy Twojej cari i podziel się z nami swoją wiedzą, bo każdego z nas (ODPUKAĆ!!!) może spotkać taka przypadłość jak Ciebie. Powiem szczerze, że sam jestem strasznie ciekawy co mogło sie stać (osobiście stawiam na krokowca), ale GDI to tak skomplikowana bestia, że niczego nie można wykluczyć. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
KSCar [Usunięty]
|
|
|
|
 |
delaydd [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 22:36
|
|
|
A więc jestem bo krótkiej wizycie w ASO i niestety wstępne "badania" nic nie wykazaly, żadnych błędów, wszystkie parametry w normie, ogólnie powiedzieli że pod maską czysto aż miło zajrzeć:) (jedyna nie prawidłowość to troszkę za słabe ciśnienie paliwa) ale regulacja nic nie pomogła. Po nowym roku stawiam moją cari na dłużej podobno muszą przy niej pogrzebać bo to coś "poważniejszego"... Warto dodać że wizyta mnie nic nie kosztowała:) |
|
|
|
 |
KSCar [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 23:46
|
|
|
Proszę dać jakiemuś elektronikowi do pomierzenia mostkiem RLC cewki.
Ważne by nie odbiegały indukcyjnością o więcej niż 10%.
Zakładam że co najmniej jedna jest słabsza.
Zakup używanej nie będzie łatwy bo mało kto to mierzy i wie w czym rzecz.
Jeśli jednak się uda to autko odżyje.
Pozdrawiam i powodzenia. |
|
|
|
 |
|