Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach
Autor Wiadomość
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 16:50   [CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach

Witam,dzis bylem u mechanika w celu sprawdzenia kompresji. Po zbadaniu wyszlo 13 , 16, 16i 15,5. Czy to jest ok??mechanik twierdzi ze tak :|
Ostatnio zmieniony przez karolgt 28-05-2008, 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-05-2008, 20:17   

Silnik spala olej?
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 21:13   

nie bierze ani grama oleju
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-05-2008, 21:16   

Jesli nie bierze oleju tzn, że wszystko dobrze...
Ciśnienie ogólnie ok. Można by było się przyczepić do tych 13 bo w porównaniu do innych to trochę duża różnica.
Może to kwestia regulacji zaworów...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 22:30   

co niektórzy mowia ze cisnienie powinno byc w granicach 12. Ze niby u mnie za duze :?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-05-2008, 23:21   

Powiedz mechanikowi, że albo nie potrafi mierzyć, albo ma uszkodzony (źle skalibrowany) przyrząd do pomiaru ciśnienia. W 4G13 z rozrządem z lewej strony 12,26 bar-9,79 bar, różnica pomiędzy cylindrami maks 1 bar przy obrotach 250-400/minutę, więc twoje wyniki są absurdalne.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 23:56   

no niewiem czemu takie wyniki mu pokazalo..a przy próbie olejowej wyszlo cos ok 17 :|
 
 
ufi
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 00:09   

Może miał próbnik od benzyny a włożył karteczkę od diesla? Nauka radziecka zna różne przypadki
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 16:55   

Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-05-2008, 17:59   

Już wszystko ok ;) Winne wszystkim niepokojącym objawom były niewyregulowane zaworki ;) Teraz już wszystko ok :) Jak Artur wpadnie na forum to dopowie resztę :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-05-2008, 22:54   

adamovicius napisał/a:
Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje.


Sorry podane ciśnienia 12,26-9,79 są dla 4G13 z rozrządem z prawej strony (CK0/CJ0). Dla 4G13 z rozrządem z lewej strony (CB0/CA0) producent podaje ciśnienia 14bar-10bar maksymalna różnica między cylindrami 1bar. Znajdziesz to w service manualu, rozdział: "Engine", podrozdział: "Engine- specyfications" strony 11-3 i 11-4.

edit: jeżeli ciśnienie mieści się w zakresie max-min (14bar-10bar) a różnica pomiędzy cylindrami jest nie większa niż 1bar to jest OK.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 09:46   

Tak Tomek uprzedziles mnie :wink: .Wiec juz wyjasniam co bylo przyczyna wszystkich moich problemów tzn.dymienia z wydechu,nierównej pracy silnika i szarpania przy ruszaniu.Wiele osób tu na forum-w tym głownie Tomek(Londolut)ps.dzieki Wam wielkie udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak.Zrobilem tak jak mowiliscie-najpierw sprawdzilem cisnienie na cylindrach,co prawda jak widzicie wyniki dziwne ale jest ok :) .Wina za wszystkie ,,usterki" byl jak to okreslil mechanik,,podwieszony"zawór-na szczescie :mrgreen: .Z tego tez powodu elektroda swiecy na jednym cylindrze byla czarna.Teraz autko smiga naprawde suuuper,silniczek pracuje cichutko,az milo jezdzic :D .Teraz nawet ciezko dymka z wydechu uswiadczyc :mrgreen: .Cala naprawa wyniosla mnie 80 PLN,tak wiec gdyby ktos chcial dobrego i podkreslam rzetelnego mechanika (takiego który nie patrzy jak wydrzec kase)z terenu rzeszowa to piszcie do mnie a dam namiar :wink: .Jeszcze raz dzieki wszystkim którzy tak aktywnie brali udzial w zakladanych przeze mnie tamatach,moze ja kiedys tez pomoge :wink: Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!!
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 31-05-2008, 21:46   

vippo napisał/a:
Tomek uprzedziles mnie :wink:
Nie wytrzymałem \:D/
vippo napisał/a:
udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak
Nie ukrywam, że bardzo opornie brnęliśmy przez to bagieno, hehe ;)
vippo napisał/a:
Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!!
Niema problemu, polecam się na przyszłość :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.