 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Olej w silniku |
Autor |
Wiadomość |
krzychk2
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2009, 21:36 [3.2 DID] Olej w silniku
|
|
|
Hej.
Mam pytanie.
Jakie są normy wypalania oleju dla diesla 3.2 Autko ma przejechane 98 tyś. Olej w silniku zmieniałem przy 93tyś. No i niestety ubyło ok. 1l. Trochę zaczynam się martwić, chociaż jak czytam na sieci, to 0.3l / 1000km to jest jeszcze norma przy dieslach. |
_________________ Pozdrawiam
KrzychK2 |
|
|
|
 |
eys28
Forumowicz
Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 100 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 24-06-2009, 21:46
|
|
|
a u mnie ubywa litr na 10 tys km. |
|
|
|
 |
krzychk2
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2009, 22:19
|
|
|
No właśnie jak napisałem ten temat i podjechałem na stację zrobić uzupełnienie, to okazało się że nie 1 litr tylko 0.5 litra, po przejechaniu 5 tysięcy kilometrów. Tyle dolałem do silnika i stan wrócił do poziomu zmiany.
W sumie trochę się zdziwiłem bo autko ani nie kopci (no chyba ze tam na prawdę mocno przyduszę, ale to jak każdy diesel, wtedy rzygnie czarnym z rury), tej zimy na mrozach (ok -15 przez 2 dni) paliło bez zająknięcia z pierwszego kopa (nie trzeba było kilka razy grzać świecami żarowymi), niebieskiego dymu nie ma po starcie i idzie jak wściekłe.
Dlatego troszkę się zdziwiłem jak zobaczyłem brak na bagnecie. Stąd też i mój post.
Aha no i rzecz jasna - mierzyłem poziom na odstanym samochodzie, a nie zaraz po jeździe |
_________________ Pozdrawiam
KrzychK2 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-06-2009, 23:03
|
|
|
Mamy takie pajero na warsztacie, które bierze 1l oleju na 100 km.
Nie kopci, nie ma wycieków. Okazało się, ze przyczyną są pęknięte pierścienie zgarniające na dwóch tłokach.
Moze być tak w twoim przypadku, że masz jakiś wyciek podczas jazdy, albo źle sprawdziłeś stan (zawsze sprawdzaj w tym samym miejscu parkowania).
Silnik 3,2 DiD w zasadzie od zmiany do zmiany nie powinno ubyć więcej jak 0,5 litra. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
krzychk2
Nowy Forumowicz
Auto: MItsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 07:59
|
|
|
Mierzyłem w tym samym miejscu więc na 100% jestem pewien iż ubyło..
Ech.
Domyślam się iż koszty naprawy do niskich nie należą. Jeżeli to nie uszczelniacz to trzeba rozebrać cały silnik. |
_________________ Pozdrawiam
KrzychK2 |
|
|
|
 |
|
|