Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Jakie przewody zapłonowe ??
Autor Wiadomość
robi250
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 09:34   [1G 90-94] Jakie przewody zapłonowe ??

Witam!
Jak w tytule , proszę o informację jakie kable (jakiej firmy) najlepiej kupić do eclipsa 92 rok wersja diamond.
Znalazłem naprawdę wiele różnych przewodów w podobnych cenach , ale chcę kupić w rozsądnej cenie , ale żebym nie żałował że nie wziąłem innych.
Napotkałem między innymi takie firmy : NIPPARTS, BERU, BOSCH, JC AUTO, NGK.
Zastanawiam się nad tymi ostatnimi - cena ok. 130 zł
Proszę o informację czy warto , czy może dostanę inne - lepsze , w lepszej cenie.
Pozdrawiam


Może przy okazji opiszę swoje problemy :( , od chwili kiedy miałem założoną instalację gazową zaczął się u mnie zapalać "check engine" prawdopodobnie ma to związek ze sporym spalaniem gazu (ok 14-15 litrów na trasie). Dodatkowo częste strzały podczas prób ruszenia z włączonym gazem spowodowało uszkodzenie przepływomierza powietrza (co wykazał podłączony komputer) , wymieniłem przepływomierz , lecz problem cały czas istnieje , tzn pali się "check" samochód strzela , dodatkowo po wymianie komputer pokazał że wymianie podlega także potencjometr przepustnicy (będę wymieniał w tym tygodniu) , przy okazji chcę wymienić świece (które wymieniłem przy zakładaniu instalacji) i przewody napięciowe. Problem trwa już od ok 3 lat , ok 1 rok jeżdzę cały czas na benzynie i niestety "check" świeci się (nie cały czas , często gaśnie gdy dodam gazu , ale problem występuje i na gazie i na benzynie) , zauważyłem że gdy silnik jest rozgrzany to na niskich obrotach czasem nim zatrzęsie i słychać takie delikatne stuknięcia(coś jak takie delikatne i szybkie wybuchy) , poza tym (i to jest moją największą bolączką) gdy włączam klimatyzację to obroty sporo spadają i niestety nie wracają do poziomu jak bez włączania jej czyli ok 900 obr. auto traci sporo mocy i często po odjęciu gazu gaśnie lub obroty strasznie falują (spadają do poziomu gdzie prawie auto gaśnie i silnik ratując się przed zgaśnięciem trochę gazu dodaje i tak w kółko) czasem wyrównując je w okolocy 700 obr/min. Klimatyzacja poza tymi spadkami działa poprawnie. Bez klimatyzacji obroty nie falują tylko czasem zatrzęsie autem tak jak opisałem wyżej.
Czy ktoś ma podobne problemy , jak sobie z nimi radzi , czy po wymianie potencjometru przepustnicy trzeba kasować błąd , który zapala się i gaśnie.
Mam ogromną nadzieję , że problem zniknie wraz z wymianą potencjometru , ale może ktoś ma jakieś sugestie co mógłbym jeszcze spróbować zrobić
Pozdrawam
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 10:14   

Jeżeli chodzi o kable to zdecydowanie NGK i takiej marki też świece zapłonowe.
 
 
robi250
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 10:22   

Świece to jestem przekonany w 100% bo co roku kupuję tej firmy , ale dzięki za podpowiedź odnośnie kabli :)
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 10:34   

robi250, zapomniałem dodać, że ideałem było by gdyby na pudełku od kompletu było napisane Made in Japan.
Z falowaniem obrotów mam podobny problem, po włączeniu klimatyzacji falują ale nie do tego stopnia aby go zadusić. Jak obroty spadają do niebezpiecznie niskich wartości to wysprzęgla sprężarkę i po powrocie do normy załącza ją i tak w koło Macieju. I dodatkowo włączają mi się dwa wentylatory zamiast jednego. Prawdopodobnie masz podobna instalację do mojej. Odnoszę wrażenie, że jest to spowodowane wpięciem sterowników LPG do instalacji w samochodzie. Też sie męczę z tym i chyba przyjąłem to jako status quo. Aha i to spalanie, mnie na trasie spala około 11l/100km a jak go pogonie to potrafi i 15l/100km.
Nie wiem jak u Was z solidnością instalatorów, ale ja bym poszukał w okolicy dobrego, a nawet bardzo dobrego instalatora LPG który może by ustawił Tobie auto.
 
 
robi250
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 10:39   

Ja podałem minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć podczas jazdy ok. 120 km/h (może 90-130) , moim zdaniem powinien spalić 10-11 l/100
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2008, 11:54   

robi250 napisał/a:
Ja podałem minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć podczas jazdy ok. 120 km/h (może 90-130) , moim zdaniem powinien spalić 10-11 l/100


Przy prędkości do 120 km/h mi spala 8,5l LPG max. Przy 190km/h na tempomacie z Katowic do Wrocka spalił mi 11,5l LPG.

robi250 napisał/a:
od chwili kiedy miałem założoną instalację gazową zaczął się u mnie zapalać "check engine"


Błąd wtrysku najprawdopodonniej też tak mam. :)

robi250 napisał/a:
prawdopodobnie ma to związek ze sporym spalaniem gazu (ok 14-15 litrów na trasie)


Nie ma, źle wyregulowana instalacja.

robi250 napisał/a:
Dodatkowo częste strzały podczas prób ruszenia z włączonym gazem


Kable WN do wymiany polecam NGK tylko i wyłącznie (oczywiście MADE IN JAPAN)

robi250 napisał/a:
lecz problem cały czas istnieje , tzn pali się "check" samochód strzela , dodatkowo po wymianie komputer pokazał że wymianie podlega także potencjometr przepustnicy (będę wymieniał w tym tygodniu)


Jeśli nie pali się cały czas, to najprawdopodobniej potencjometr jest tego winą.

robi250 napisał/a:
przy okazji chcę wymienić świece (które wymieniłem przy zakładaniu instalacji)


Świece przy instalce LPG, powinno się wymieniać co drugą wymiane oleju

robi250 napisał/a:
gdy włączam klimatyzację to obroty sporo spadają i niestety nie wracają do poziomu jak bez włączania jej czyli ok 900 obr. auto traci sporo mocy i często po odjęciu gazu gaśnie lub obroty strasznie falują (spadają do poziomu gdzie prawie auto gaśnie i silnik ratując się przed zgaśnięciem trochę gazu dodaje i tak w kółko) czasem wyrównując je w okolocy 700 obr/min. Klimatyzacja poza tymi spadkami działa poprawnie. Bez klimatyzacji obroty nie falują tylko czasem zatrzęsie autem tak jak opisałem wyżej.


Silnik krokowy, lub źle wyregulowane wolne obroty.

robi250 napisał/a:
, czy po wymianie potencjometru przepustnicy trzeba kasować błąd , który zapala się i gaśnie.

Po każdej ingerencji w wymiane czujników itd. trzeba resetować ECU.


Duże spalanie może być również spowodowane padniętą sondą lambda.
UWAGA !!! Często jak w ECU wyleją kondensatory, pali sie sonda lambda, potencjometr przepustnicy i szaleje silniczek krokowy.

Wszystkie dane regulacyjne znajdziesz na stronie naszego klubowego kolegi Krzyżaka (link w jego profilu). Link do jego profilu: http://www.mitsubishi-gra...iewprofile&u=47
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
robi250
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 12:19   

Dzięki za szybkie odpowiedzi , czyli wnioskuję że warto na początek wyciągnąć ECU i posprawdzać jak wyglądają kondensatorki (ewentualnie wymienić), a później wymianiać pozostałem elementy.
Za kilka dni się za to ostro zabiorę , dam znać czy udało mi się poprawić działanie silnika
Pozdrawiam
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2008, 16:24   

robi250 napisał/a:
Dzięki za szybkie odpowiedzi

Wystarczy kliknąć "POMÓGŁ"

robi250 napisał/a:
czyli wnioskuję że warto na początek wyciągnąć ECU i posprawdzać jak wyglądają kondensatorki (ewentualnie wymienić),


Wyjąć i wymienić, jak nie są wylane to i tak wyleją niedługo.

robi250 napisał/a:
a później wymianiać pozostałem elementy.


Jak "pospawasz" ECU to podłącz, przejedz się kawałek i później zczytaj błędy diodą, a następnie wymieniaj.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 23:07   

tak czytam i czytam :) problem wiecej niz jeden :) zmien kable i siwece to ram, dwa masz raczej padniety ips i tps ... 3 masz padnieta lambde...
4 nie wyregulowana instalcje :) 5 CE mozesz miec zarowno od lambdy , ktoregos z czujnikow lub wtryskow...

conti64, dobrze ze przy klimie zapina Ci sie dwa wentylatory :>
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2008, 10:58   

GOLDI napisał/a:
conti64, dobrze ze przy klimie zapina Ci sie dwa wentylatory

no nie do końca GOLDI, ale żeby tak zaraz po włączeniu zapłonu kiedy klima jest włączona? Rozumiem, jeden i to na 1/2 obrotów maksymalnych ;) Pozdro
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-06-2008, 18:00   

I Goldi i Adaho mają rację.
Zacznij jednak od remontu ECU bo z jego winy standardowo umierają wszelkie 5V czujniki w Kliperkach.
Kiedy Ecu będzie już "pewny" wtedy powoli i z rozwagą zbieraj pieniądze na poszczególne czujniki .

Tak dla przykładu TPS u Filipowicza w Krakowie 3600zł :toothy3:

[ Dodano: 16-06-2008, 20:14 ]
HouseM napisał/a:
I Goldi i Adaho mają rację.
Zacznij jednak od remontu ECU bo z jego winy standardowo umierają wszelkie 5V czujniki w Kliperkach.
Kiedy Ecu będzie już "pewny" wtedy powoli i z rozwagą zbieraj pieniądze na poszczególne czujniki .

Tak dla przykładu TPS u Filipowicza w Krakowie 3600zł :toothy3:


Co do przewodów WN to wiele na ten temat zostało napisane. Ja sam jestem zwolennikiem Kager'a (1/3 ceny NGK Jakość identyczna = bardzo dobra)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.