Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Duże spalanie w mieście
Autor Wiadomość
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2008, 21:40   [C52A 1.5] Duże spalanie w mieście

Colt 1.5GLXi 12V 91r, od jakiegoś czasu pali mi w mieście 10L / 70km,natomiast w trasie pali normalnie 7-7,5L na 100km, skrzynia automat,w mieście auto dojeżdża 2km,po czym stoi kilka godzin i znowu 2km,ale teraz jest gorąco więc powinien szybko zamykać ssanie,obroty są ok,nie falują ,no ,może +- 100obrotów,po zapaleniu jak jest zimny to skaczą do 2000 i za moment już są na 900 i tak stoją,jak się nagrzeje to spadają niżej,to tyle,dzięki z góry za pomoc w rozwikłaniu tego problemu.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-06-2008, 23:00   

może padła sonda lambda i daje małe napięcie - stąd komp dostaje wyniki o ubogiej mieszance i dolewa paliwka - pierwsza sprawa - sprawdzić sondę
mi benzyny spala 7,7 w cyklu rocznym (lato+zima/miasto+trasa), a gazu około 9,6
w mieście spalanie może dochodzić do 9 litrów
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2008, 23:22   

A ilu przewodowa jest w tym Colcie sonda Lambda?
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-06-2008, 10:52   

2-przewodowa
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2008, 17:35   

Moje autko na trasie pali około 7l/100km
W mieście 8,5l/100km

To raczej sonda... ale:
trzeba sprawdzić luzy zaworowe (na gorąco) i później pomierzyć "kompresję".
min 0,96MPa.
U mnie jest:
1: 1.30 MPa
2: 1.22 MPa
3: 1.22 MPa
4: 1.30 MPa


Poniżej 0,96MPa może oznaczać nieszczelności na zaworach lub zużycie pierścieni uszczelniających.
Powyżej 1.4-1.45MPa oznacza zwykle zużycie pierścieni zgarniających.
Niektórzy uważają, że im więcej tym lepiej. :)
Ciśnienie musi mieścić się w określonych wartościach.

O sondzie:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=25014
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2008, 23:58   

Kupiłem NTK 4 przewodową,spróbuję podłączyć również te przewody od podgrzewania jeden na masę, a drugi pod pompę paliwową, ale jak po kilkunastu sekundach będzie już działać sonda,to czy w zimie nie będzie z rana silnik gasł,dopóki się nie rozgrzeje?
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2008, 12:03   

laki001 napisał/a:
... to czy w zimie nie będzie z rana silnik gasł,dopóki się nie rozgrzeje?


Sonda tylko koryguje spalanie. Nie ma aż takiego wpływu.
Najwyżej naucz na nowo komputer "ECU" sterować wolnymi obrotami :-) (wiesz jak?)

Gdybyś lutował końcówki to użyj twardego lutu i miejsce lutowania przewodów musi być z daleka od kolektora. Zwykła cyna po jakimś czasie puści. Napięcia są z byt niskie i musi to być precyzyjnie zrobione. Przewody są tak cieńkie że nie jest to takie proste :-)

Powodzenia :-)
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 20-06-2008, 23:14   

Dzięki za pomoc,ale mam pytanko,jak ta sonda podłączona do pompy paliwowej tak się będzie grzała non stop,to czy się nie zjara ten jej podgrzewacz?Narazie wszystko działa ok.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-06-2008, 15:52   

sonda lambda zamontowana jest w kolektorze wydechowym
ma ona za zadanie obliczyć ile tlenu zostało po spaleniu paliwa i porównuje to z ilością tlenu w powietrzu
dane otrzymane przesyła do komputera (ECU), który po tym parametrze wie czy mieszanka jest za uboga (poniżej 0,5V - za mało paliwa) czy bogata (powyżej 0,5V - za duzo paliwa) i wtedy komputer poprawia skład mieszanki
sonda musi gorąca, bo to normalna temperatura jej pracy
jeżeli sonda jest walnięta i podaje napięcie np 0,02V wtedy ECU myśli że ma uboga mieszankę i dodaje paliwa na maxa!
tak w skrócie
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 22-06-2008, 00:40   

No tak,ale czy podgrzewacz,który jest podłączony do pompy paliwa,się nie spali?Bo przecież on dostaje cały czas prąd,chyba,że sonda ma jakieś auto rozłączanie podgrzewacza,jak już osiągnie odpowiednią temperaturę.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2008, 00:47   

laki001 napisał/a:
podgrzewacz,który jest podłączony do pompy paliwa,się nie spali?
Przecież Ci powiedziano - kup sondę dwuprzewodową.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 22-06-2008, 11:58   

Już wszystko wiem,Josie mi to na pw wytłumaczył.Jak się grzałka sondy rozgrzeje to jej oporność wzrasta i praktycznie nie pobiera prądu. W autach gdzie oryginalnie są sondy 4-przewodowe też cały czas jest zasilanie na grzałce.Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.