[C52A 1.5] Duże spalanie w mieście |
Autor |
Wiadomość |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 21:40 [C52A 1.5] Duże spalanie w mieście
|
|
|
Colt 1.5GLXi 12V 91r, od jakiegoś czasu pali mi w mieście 10L / 70km,natomiast w trasie pali normalnie 7-7,5L na 100km, skrzynia automat,w mieście auto dojeżdża 2km,po czym stoi kilka godzin i znowu 2km,ale teraz jest gorąco więc powinien szybko zamykać ssanie,obroty są ok,nie falują ,no ,może +- 100obrotów,po zapaleniu jak jest zimny to skaczą do 2000 i za moment już są na 900 i tak stoją,jak się nagrzeje to spadają niżej,to tyle,dzięki z góry za pomoc w rozwikłaniu tego problemu. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-06-2008, 23:00
|
|
|
może padła sonda lambda i daje małe napięcie - stąd komp dostaje wyniki o ubogiej mieszance i dolewa paliwka - pierwsza sprawa - sprawdzić sondę
mi benzyny spala 7,7 w cyklu rocznym (lato+zima/miasto+trasa), a gazu około 9,6
w mieście spalanie może dochodzić do 9 litrów |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 23:22
|
|
|
A ilu przewodowa jest w tym Colcie sonda Lambda? |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-06-2008, 10:52
|
|
|
2-przewodowa |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 17:35
|
|
|
Moje autko na trasie pali około 7l/100km
W mieście 8,5l/100km
To raczej sonda... ale:
trzeba sprawdzić luzy zaworowe (na gorąco) i później pomierzyć "kompresję".
min 0,96MPa.
U mnie jest:
1: 1.30 MPa
2: 1.22 MPa
3: 1.22 MPa
4: 1.30 MPa
Poniżej 0,96MPa może oznaczać nieszczelności na zaworach lub zużycie pierścieni uszczelniających.
Powyżej 1.4-1.45MPa oznacza zwykle zużycie pierścieni zgarniających.
Niektórzy uważają, że im więcej tym lepiej.
Ciśnienie musi mieścić się w określonych wartościach.
O sondzie:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=25014 |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 23:58
|
|
|
Kupiłem NTK 4 przewodową,spróbuję podłączyć również te przewody od podgrzewania jeden na masę, a drugi pod pompę paliwową, ale jak po kilkunastu sekundach będzie już działać sonda,to czy w zimie nie będzie z rana silnik gasł,dopóki się nie rozgrzeje? |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 12:03
|
|
|
laki001 napisał/a: | ... to czy w zimie nie będzie z rana silnik gasł,dopóki się nie rozgrzeje? |
Sonda tylko koryguje spalanie. Nie ma aż takiego wpływu.
Najwyżej naucz na nowo komputer "ECU" sterować wolnymi obrotami (wiesz jak?)
Gdybyś lutował końcówki to użyj twardego lutu i miejsce lutowania przewodów musi być z daleka od kolektora. Zwykła cyna po jakimś czasie puści. Napięcia są z byt niskie i musi to być precyzyjnie zrobione. Przewody są tak cieńkie że nie jest to takie proste
Powodzenia |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 23:14
|
|
|
Dzięki za pomoc,ale mam pytanko,jak ta sonda podłączona do pompy paliwowej tak się będzie grzała non stop,to czy się nie zjara ten jej podgrzewacz?Narazie wszystko działa ok. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-06-2008, 15:52
|
|
|
sonda lambda zamontowana jest w kolektorze wydechowym
ma ona za zadanie obliczyć ile tlenu zostało po spaleniu paliwa i porównuje to z ilością tlenu w powietrzu
dane otrzymane przesyła do komputera (ECU), który po tym parametrze wie czy mieszanka jest za uboga (poniżej 0,5V - za mało paliwa) czy bogata (powyżej 0,5V - za duzo paliwa) i wtedy komputer poprawia skład mieszanki
sonda musi gorąca, bo to normalna temperatura jej pracy
jeżeli sonda jest walnięta i podaje napięcie np 0,02V wtedy ECU myśli że ma uboga mieszankę i dodaje paliwa na maxa!
tak w skrócie |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 00:40
|
|
|
No tak,ale czy podgrzewacz,który jest podłączony do pompy paliwa,się nie spali?Bo przecież on dostaje cały czas prąd,chyba,że sonda ma jakieś auto rozłączanie podgrzewacza,jak już osiągnie odpowiednią temperaturę. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2008, 00:47
|
|
|
laki001 napisał/a: | podgrzewacz,który jest podłączony do pompy paliwa,się nie spali? | Przecież Ci powiedziano - kup sondę dwuprzewodową. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 22-06-2008, 11:58
|
|
|
Już wszystko wiem,Josie mi to na pw wytłumaczył.Jak się grzałka sondy rozgrzeje to jej oporność wzrasta i praktycznie nie pobiera prądu. W autach gdzie oryginalnie są sondy 4-przewodowe też cały czas jest zasilanie na grzałce.Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc:) |
|
|
|
 |
|