Przesunięty przez: akbi 19-06-2008, 13:12 |
dławi silnik na benzynie przy obrotach do 2000 |
Autor |
Wiadomość |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 16-06-2008, 09:43 dławi silnik na benzynie przy obrotach do 2000
|
|
|
Witam
Dość dziwny objaw - pali idealnie, ale na zimnym silniku ma dziurę w gazie - tzn przy delikatnym dodawaniu gazu dławi się, ale nie gaśnie - jest bardzo słaby. Dopiero jak się mu da więcej niz 2000 obr mozna ruszyć. Ale przy zmianie biegu znowu - poniżej 2000 nie chce jechać. Ssanie raczej działa, bo po uruchomieniu obroty są około 1200-1300. Po lekkim zagrzaniu-wskazówka rusza się na białe pole - objawy trochę ustepują, można jeździć, ale czuc pod nogą jakby przerywanie pracy silnika. Kontrolka silnika ok, nie zapala się. . Spalanie ok, w normie. Filtry sprawdzone i wymienione, świece i kable nowe. Ciśnienie na wtryskach prawidłowe. Emulator wtrysków - wwymieniony na właściwy. Wtryskiwacze czyszczone. Sonda sprawna
Ważna informacja - na gazie chodzi idealnie!!!
Czyjnik temperatury wymieniony - na używany, ale ponoć sprawny - bez zmian
Ssanie działa, bo po zapaleniu obroty około 1100-1200, potem spadają
Silniczek krokowy działa ok
Nie mam juz pomysłu gdzie szukać???
Mechanicy - również Ci polecani na forum też nie mają pomysłu
Walczę z tym od zakupu auta, po czyszczeniu styków, wtryskiwaczy itp było lepiej, teraz znowu sprawa wróciła. Uzywam dość regularnie środków do czyszczenia wtrysków, jeżdzę też sporo na benzynie
Będę wdzięczny za sugestie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-06-2008, 16:12
|
|
|
A pompa paliwa?? Możę ona ma już powoli dosyć... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 16-06-2008, 16:19
|
|
|
skoro ciśnienie na listwie jest ok, ma wydatek wystarczający do pracy przy wysokich obrotach i maksymalnym ciśnieniu, to chyba jest ok
Zawór zwrotny na listwie - też jest ok
szamcio |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:58
|
|
|
Może wtryskiwacze lub komputer benzynowy nie są oryginalne?
Może jakiś wąż/wężyk gumowy ma pęknięcie i na zimno puszcza lewe powietrze? Po nagrzaniu guma pęcznieje i efekt znika?
Może układ EGR działa nieprawidłowo? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2008, 00:09
|
|
|
pompa paliwa a dla pewnosci odlacz węzyk od regulatora cisnienia i zobacz jak pracuje na niskich obrotach jak sie polepszy, bedzie lepiej sie wkręcał to do wymiany pompa! |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-06-2008, 09:28
|
|
|
ja mialem podobnie w moim galu ... tyle ze u mnie po wymianie swiec nagle wszystko bylo dobrze ale tylko przez jakies 5k km ... dlugo myslalem od czego to moze byc ... i u mnie pomoglo porzadne wyczyszczenie przepustnicy niby takie g... a u mnie nagle przestal sie dlawic ... jesli jeszcze tego nie probowales to sprobuj moze akurat pomoze
pozdrawiam
qss |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17-06-2008, 09:31
|
|
|
wtryskiwacze i komputer właściwy
Pompa paliwa - było sprawdzane ciśnienie na listwie - i było ok. Mogę spróbować z tym wężykiem - od regulatora - gdzie go szukać? Czy to nie jest ten porotny? i czy jak go odłączę, to nie trzeba zaślepić wyjścia z listwy?
Co do świec - zmiana nie przyniosła rezultatu, podobnie jak i kabli
Przepustnica była czyszczona - i też bez rezultatu
Szamcio |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 17-06-2008, 11:13
|
|
|
U mnie nawalał emulator od gazu. W efekcie dawało to podobne objawy.
Spróbuj podłączyć wtryski na sztywno z pominięciem instalki gazu. Odłącz też emulator wtrysków. Jak się nie poprawi to przynajmniej będziesz wiedział że instalka gazu nie wchodzi w paradę. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17-06-2008, 11:41
|
|
|
próbowałem i tego - tzn odłączyłem kable od wtrysków, i nie było różnicy
Emulator - nie wiem co było założone (kupiłem instalkę z autem), dla pewności wymieniłem na emulator dedykoany dla Mitsubishi - bez zmian |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17-06-2008, 13:13
|
|
|
Jeśli tak Ci chodzi na benzynie, a na gazie jest dobrze, to miałem podobny problem.
Też się naszukałem a rozwiązanie było bardzo proste.
Dostawało się lewe powietrze. Wąż gumowy gdzie idzie powietrze od filtra do kolektora był przetarty bądź pęknięty (nie pamietam już). W każdym razie silnik dostawał tam lewe powietrze i takie same objawy jak u Ciebie. Wpadłem na to dopiero przez przypadek.
Znajomy miał podobnie, tylko u niego jest zwykła instalacja gazowa i na tym węźu miał zamontowaną bum-klapkę. Kiedyś pradopodobnie przy strzale obluzowała się z jednej strony opaska i też dostawał lewe powietrze.
Sprawdź szczelność od obudowy filtra powietrza (czy np nie pęknięta), poprzez rurę prowadzącą do kolektora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 17-06-2008, 20:38
|
|
|
szamcio11 napisał/a: | próbowałem i tego - tzn odłączyłem kable od wtrysków, i nie było różnicy
Emulator - nie wiem co było założone (kupiłem instalkę z autem), dla pewności wymieniłem na emulator dedykoany dla Mitsubishi - bez zmian |
Chodzi o to że emulator dawał mi błędne sygnału na komp i wtryski głupiały.
Także samo przepięcie kabli nie wystarczyło - odpiąć trzeba było emu.
W przypadku bumklapki urwała mi się sprężyna i wtedy łykał lewe powietrze ale wtedy źle byłe też na gazie. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-06-2008, 10:07
|
|
|
odpiąłem całkiem emulator - bez zmian, może odrobinę lepiej
założyłem inny - dedykowany do mitsubishi - bez zmian
lewe powietrze - w sobotę zabiorę się do kontroli układu, ale też mnie zastanawia - gdyby było coś nie tak, to chyba na gazie też by się to objawiało?
szamcio |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2008, 10:11
|
|
|
odlaczales podcisnienie od samoregulatora cisnienia w listwie? |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2008, 10:45
|
|
|
szamcio11 napisał/a: |
lewe powietrze - w sobotę zabiorę się do kontroli układu, ale też mnie zastanawia - gdyby było coś nie tak, to chyba na gazie też by się to objawiało? |
Jeśli dziura jest przed mikserem to dla gazu jest mało istotna, a jeśli za przepływomierzem to odczyty dla benzyny będą błędne. |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-06-2008, 09:51
|
|
|
dzięki za rady - w sobotę będę z tym walczył - tzn szukał nieszczelności w przewodzie powietrza. Co do odłączania przewodu - również pobawię sie z tym w sobotę - tylko gdzie to zlokalizować? ktoś sugerował zablokować przewód idący od zawory zwrotnego z listwy - i też pytanie - jak to zrobić, gdzie tego szukać?
Szamcio |
|
|
|
 |
|