Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Drgania silnika
Autor Wiadomość
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 23-01-2010, 16:31   [E33A 2.0] Drgania silnika

Witam.
Mam stary problem który poruszałem już w kilku postach. Dotyczy drgań silnika (całej budy). Najbardziej jest to odczuwalne teraz w temperaturach minusowych. Jak już wcześniej pisałem były wymienione poduszki silnika, sprawdzony rozrząd, sprawdzone sprzęgło hydrokinetyczne ,wymienione kondensatory w ECU więc te czynniki można odrzucić. Ostatnio zauważyłem że z czujnika spalania stukowego wycieka jakiś kleisty płyn. Sprawdziłem także kompresję na cylindrach z wynikiem 0,5 MPa. Mam więc pytanie do znawców tematu czy wyżej wymienione drgania są wywołane kompresją czy czujnikiem (mimo tego że komputer nie wykazuje błędu tego czujnika). Nadmienię jeszcze że drgania silnika nie ustępują po całkowitym rozgrzaniu silnika, a dopiero po przejechaniu ok 30 km po dojściu do max temperatury. Dodam że silnik NIE BIERZE OLEJU ! ! ! W jaki sposób można zmniejszyć obroty na ssaniu gdyż u mnie jest ok 1500 rpm.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23-01-2010, 22:12   

1500rpm to norma tak powinno być mi teraz przy srogim mrozie do 1800rpm dochodzi. Powiedz mi czy te drgania są tak silne że trzęsie ci się wszystko (tak jakbyś puszczał sprzęgło powoli i obroty spadały do 400rpm) czy po prostu czujesz lekkie wibracje?? Po za tym słychać jakieś dziwne odgłosy zaglądałeś pod podwozie??
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-01-2010, 22:13   

A możesz podać kompresję w barach ? :) I czy wszędzie jest tak samo czy różnią się cylindry kompresją ?
Co do czujnika - pewnie już nie działa. Trzeba by wymienić bo to nie zdrowe dla silnika, do czasu wymiany lepsze jakościowo paliwo - 98, 100.
Jak coś to możemy go podpiąć do palmy i zobaczyć czy stukowy jeszcze żyje :)

[ Dodano: 23-01-2010, 22:13 ]
dave89, to nie wałki balansowe :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23-01-2010, 22:21   

:P to będziemy myśleć dalej :D
 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-01-2010, 11:09   

Na zimnym silniku trzęsie się dosłownie cała buda. Podwozie zostało sprawdzone i wymieniony łącznik elastyczny na wydechu. Co do ciśnienia jest to 5,0 bar a dla jasności 500kPa. Ciśnienie na wszystkich cylindrach jest z małymi odchyłkami takie same.
Może ktoś wie gdzie mogę kupić taki czujnik i jaka jest jego cena?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 11:45   

misio-1992 napisał/a:
Co do ciśnienia jest to 5,0 bar
cos niskie masz ciśnienie sprężania (gdyz normatywne ciśnienie jest rzędu 1.2 - 1.3 MPa), na takim ciśnieniu silnik powinien niemalże nie odpalać, bliski zgonu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-01-2010, 12:33   

min to 9 Bar aby tylko odpalił , to nie możliwe by przy 5 Bar ci odpalał :roll:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=42555
Ostatnio zmieniony przez deejay 24-01-2010, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-01-2010, 13:04   

Takie wskazania mam na manometrze. Wkręcam przyrząd w miejsce świecy i kręcę rozrusznikiem. Może coś źle robię a może źle jest ustawiony rozrząd?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 13:09   

misio-1992, spróbuj na innym manometrze, moze Twój jest uszkodzony, wogóle jak Ci odpala silnik, bez problemu czy musisz krecic dłużej niz zwykle :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-01-2010, 13:33   

W okresie letnim odpalał mi za pierwszym razem, natomiast teraz w okresie mrozów odpala za drugim razem.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-01-2010, 13:35   

najpierw sprawdz kompresje porzadnym manometrem , powinien miec ok min. 10 bar , norma to 13 bar :wink:
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 24-01-2010, 16:41   

W sprawie ciśnienia jest wiadomo że jest za małe. Co do czujnika spalania stukowego ponawiam pytanie gdzie i za ile mogę go nabyć?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-01-2010, 22:45   

misio-1992, jak masz kompresję na poziomie 5 barów to możesz śmiało szukać drugiego motoru, albo szykować się na remont :)
Też proponuje sprawdzić innym manometrem. Jeszcze wskazówka - jak kręcisz rozrusznikiem - pedał gazu do oporu musi być wciśnięty.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 25-01-2010, 17:10   

Dziękuję bardzo Maretzky85 za wskazówkę. Nie wpadłem na to że trzeba wcisnąć pedał gazu. Co ten tłok miał zasysać :) . Manometr jest sprawdzony i dobry. Następny pomiar wykonam w sobotę. Na razie samochodzik stoi pod domem bo nie chcę go zbytnio przemęczać. Znalazłem też czujnik spalania stukowego. Jutro po niego jadę w sobotę go zamontuję i będę wszystko wiedział. Jeszcze jedno. Jak dokręcić czujnik kluczem dynamometrycznym skoro jest na nim kabel? Czy musi to być jakaś specjalna nasadka numer 24.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-01-2010, 17:27   

Maretzky85 napisał/a:
Jeszcze wskazówka - jak kręcisz rozrusznikiem - pedał gazu do oporu musi być wciśnięty.


To nie ma kolosalnego znaczenia - podciśnienie w kolektorze to max 0.7 bar i to (teoretycznie) dla wszystkich garów tak samo - więc zaniży wynik o max 0,7 bar.

misio-1992, myślę, że manometr pokazuje jakieś bzdury, ew. ma na tyle dużą pojemność, że pojedynczy obrót wałem nie wystarcza do pokazania prawidłowego ciśnienia (mój potrzebuje 3 obrotów i ma zawór zwrotny na wejściu)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.