[E33A 2.0] Drgania silnika |
Autor |
Wiadomość |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2010, 16:31 [E33A 2.0] Drgania silnika
|
|
|
Witam.
Mam stary problem który poruszałem już w kilku postach. Dotyczy drgań silnika (całej budy). Najbardziej jest to odczuwalne teraz w temperaturach minusowych. Jak już wcześniej pisałem były wymienione poduszki silnika, sprawdzony rozrząd, sprawdzone sprzęgło hydrokinetyczne ,wymienione kondensatory w ECU więc te czynniki można odrzucić. Ostatnio zauważyłem że z czujnika spalania stukowego wycieka jakiś kleisty płyn. Sprawdziłem także kompresję na cylindrach z wynikiem 0,5 MPa. Mam więc pytanie do znawców tematu czy wyżej wymienione drgania są wywołane kompresją czy czujnikiem (mimo tego że komputer nie wykazuje błędu tego czujnika). Nadmienię jeszcze że drgania silnika nie ustępują po całkowitym rozgrzaniu silnika, a dopiero po przejechaniu ok 30 km po dojściu do max temperatury. Dodam że silnik NIE BIERZE OLEJU ! ! ! W jaki sposób można zmniejszyć obroty na ssaniu gdyż u mnie jest ok 1500 rpm. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 23-01-2010, 22:12
|
|
|
1500rpm to norma tak powinno być mi teraz przy srogim mrozie do 1800rpm dochodzi. Powiedz mi czy te drgania są tak silne że trzęsie ci się wszystko (tak jakbyś puszczał sprzęgło powoli i obroty spadały do 400rpm) czy po prostu czujesz lekkie wibracje?? Po za tym słychać jakieś dziwne odgłosy zaglądałeś pod podwozie?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-01-2010, 22:13
|
|
|
A możesz podać kompresję w barach ? I czy wszędzie jest tak samo czy różnią się cylindry kompresją ?
Co do czujnika - pewnie już nie działa. Trzeba by wymienić bo to nie zdrowe dla silnika, do czasu wymiany lepsze jakościowo paliwo - 98, 100.
Jak coś to możemy go podpiąć do palmy i zobaczyć czy stukowy jeszcze żyje
[ Dodano: 23-01-2010, 22:13 ]
dave89, to nie wałki balansowe |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 23-01-2010, 22:21
|
|
|
to będziemy myśleć dalej |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 11:09
|
|
|
Na zimnym silniku trzęsie się dosłownie cała buda. Podwozie zostało sprawdzone i wymieniony łącznik elastyczny na wydechu. Co do ciśnienia jest to 5,0 bar a dla jasności 500kPa. Ciśnienie na wszystkich cylindrach jest z małymi odchyłkami takie same.
Może ktoś wie gdzie mogę kupić taki czujnik i jaka jest jego cena? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 11:45
|
|
|
misio-1992 napisał/a: | Co do ciśnienia jest to 5,0 bar | cos niskie masz ciśnienie sprężania (gdyz normatywne ciśnienie jest rzędu 1.2 - 1.3 MPa), na takim ciśnieniu silnik powinien niemalże nie odpalać, bliski zgonu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:04
|
|
|
Takie wskazania mam na manometrze. Wkręcam przyrząd w miejsce świecy i kręcę rozrusznikiem. Może coś źle robię a może źle jest ustawiony rozrząd? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:09
|
|
|
misio-1992, spróbuj na innym manometrze, moze Twój jest uszkodzony, wogóle jak Ci odpala silnik, bez problemu czy musisz krecic dłużej niz zwykle |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:33
|
|
|
W okresie letnim odpalał mi za pierwszym razem, natomiast teraz w okresie mrozów odpala za drugim razem. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:35
|
|
|
najpierw sprawdz kompresje porzadnym manometrem , powinien miec ok min. 10 bar , norma to 13 bar |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 16:41
|
|
|
W sprawie ciśnienia jest wiadomo że jest za małe. Co do czujnika spalania stukowego ponawiam pytanie gdzie i za ile mogę go nabyć? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:45
|
|
|
misio-1992, jak masz kompresję na poziomie 5 barów to możesz śmiało szukać drugiego motoru, albo szykować się na remont
Też proponuje sprawdzić innym manometrem. Jeszcze wskazówka - jak kręcisz rozrusznikiem - pedał gazu do oporu musi być wciśnięty. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2010, 17:10
|
|
|
Dziękuję bardzo Maretzky85 za wskazówkę. Nie wpadłem na to że trzeba wcisnąć pedał gazu. Co ten tłok miał zasysać . Manometr jest sprawdzony i dobry. Następny pomiar wykonam w sobotę. Na razie samochodzik stoi pod domem bo nie chcę go zbytnio przemęczać. Znalazłem też czujnik spalania stukowego. Jutro po niego jadę w sobotę go zamontuję i będę wszystko wiedział. Jeszcze jedno. Jak dokręcić czujnik kluczem dynamometrycznym skoro jest na nim kabel? Czy musi to być jakaś specjalna nasadka numer 24. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-01-2010, 17:27
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Jeszcze wskazówka - jak kręcisz rozrusznikiem - pedał gazu do oporu musi być wciśnięty. |
To nie ma kolosalnego znaczenia - podciśnienie w kolektorze to max 0.7 bar i to (teoretycznie) dla wszystkich garów tak samo - więc zaniży wynik o max 0,7 bar.
misio-1992, myślę, że manometr pokazuje jakieś bzdury, ew. ma na tyle dużą pojemność, że pojedynczy obrót wałem nie wystarcza do pokazania prawidłowego ciśnienia (mój potrzebuje 3 obrotów i ma zawór zwrotny na wejściu) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|