EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ... |
Autor |
Wiadomość |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2008, 13:56 EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ...
|
|
|
Witam noszę się z zamiarem zmiany miśka na miśka Konkretnie chciałem zakupić wersję 2.5 V6 z digitalem w super stanie. Mam pytanko, które mnie nurtuje : Obecnie posiadam model E88A 4x4 2.5V6 - Legnum to abstrakcja bo nie jestem mechanikiem samochodowym a jakoś po prawej stronie fajera w Polsce mało mnie przekonuje (jakoś dziwnie się jeździ tymi furami z - jak to mówią angole kierownicą po "prawidłowej stronie")
Jeśli miał ktoś gala E88A ten wie że zawieszenie to kłopot finansowy na naszych drogach (bezdrożach) bo wahacze i gumy trzeba często wymieniać (ja średnio co 3 miesiące) Muszę niestety przeżyć napęd na przód w nowym Galu EAxA i wiem że prowadzenie tego samochodu to już nie będzie to samo co 4WS, ale bardziej ciekawi mnie rozwiązanie konstrukcyjne zawieszenia - Czy też jest tam tyle wahaczy i czy te zawieszenia są do siebie podobne ? (mam na myśli przód) Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie w tej sprawie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-07-2008, 20:15
|
|
|
zawieszenie jest identyczne w obu modelach
w E88 masz za to zaje....ste hamulce, ktorych zaden EAx nie ma - mozna je przelozyc (znam taki egzemplarz)
i zaden procz Legnum nie ma AWS i AWD |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 07-07-2008, 21:08
|
|
|
A jakie są hamulce w E88, tzn chodzi mi o średnicę tarczy bo zaciski są chyba dwu tłoczkowe, może do swojego takie strzelę jakbym coś znalazł . |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11195 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-07-2008, 22:29
|
|
|
A jak jest z napędami w E88?
Są trwałe,psują się?
Pytam,bo zastanawiam się nad zmianą auta,a jest on na liście między innymi. |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2008, 22:41
|
|
|
Jacek11 E88 to klasyka teraz już nie robią takich samochodów gorąco polecam to naprawdę niesamowita maszyna. Jeśli chodzi o hamulce to są na poziomie EVO. Kurde nie wiem jak jeżdżą te Galanty EAxA nawet EVO 8 jeździłem kiedyś tydzień czasu ale tego rekina w 2.5 V6 jeszcze nie dosiadałem. Ciekawi mnie czy gdybym spotkał takiego kiedyś na światłach to czy bym go objeździł. Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170. Martwi mnie tylko że zawieszenie jest takie samo - znaczy wydatki... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11195 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-07-2008, 23:06
|
|
|
MadMax napisał/a: | Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170. |
Owszem,tylko że E88 ma 4wd,a to jest dodatkowe obciążenie.
Za to w zime ...musi działać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2008, 11:39
|
|
|
hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2008, 13:48
|
|
|
A czy da się kupić nowe od E88A i zrobić przekładkę tył i przód do EAxA ?? Albo czy są jakieś zamienniki powiedzmy Brembo do EAxA ktoś przekładał ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2008, 15:50
|
|
|
przekladal - znam takiego osobnika - TommeK ze Stargardu Szczecinskiego
niestety na tym forum juz nie bywa, bo obecnie - po przygodzie z bmw 3.0d posiada merca cl o ile dobrze pamietam |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-07-2008, 16:14
|
|
|
Tylko zgaduję, bo tematu hamulców w E88x nie znam, ale:
1. przypuszczam z tego co napisałeś na forum, że masz hamulce i piasty takie jak w EC5x (VR4 po 1996) pre-lift, czyli tarcze 295mm, pieciośrubowe koła, dwutłoczkowe zaciski.
2. Jeśli tak, to masz to co ja w moim EC5x.
3. Co do zestawów Brembo, które szły w EVO 5 - 8 to niestety trzeba wymienić mocowania piasty, czy jak tam zwał (z angielska "hub carrier", polskiego terminu nie znam) na to co szło w VR4 post-lift (EC5x po 1998). Inny rozstaw śrub mocujących zaciski. W wersjach ECxx post-lift zestawy hamulcowe z EVO tarcze 330mm przód i zaciski Brembo) wchodzą bez problemu, trzeba tylko pamiętać by felgi mieć też z odpowiednim prześwitem (zaciski Brembo są grubsze).
Ogólnie to dość powszechna metoda upgrade'u hamulców przez posiadaczy VR4 sprzed liftu w 1998, czyli wymiana "hub carriers".
Acha, tył z VR4 (EC5x) był kompatybilny z EVO. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-07-2008, 19:25
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy |
Jesteś tego pewien? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-07-2008, 19:56
|
|
|
No z tym 310mm to przesadził... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2008, 21:42
|
|
|
Serek napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy |
Jesteś tego pewien? |
no moze mi sie przod z tylem pomylil, bo juz nie pamietam, jakie tarcze zakladalem
ale gdziestam te 310 mm bylo |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-07-2008, 22:23
|
|
|
E88 ma z tyłu 284, z przodu 276
Ale oczywiście nie ma to przełożenia na powierzchnie cierne. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-07-2008, 00:29
|
|
|
josie napisał/a: | E88 ma z tyłu 284, z przodu 276. |
To już prędzej. Czy zaciski przednie podejdą do Gala E3x? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|