Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ...
Autor Wiadomość
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 13:56   EAxA a poprzedni model - różnice i podobieństwa ...

Witam noszę się z zamiarem zmiany miśka na miśka ;-) Konkretnie chciałem zakupić wersję 2.5 V6 z digitalem w super stanie. Mam pytanko, które mnie nurtuje : Obecnie posiadam model E88A 4x4 2.5V6 - Legnum to abstrakcja bo nie jestem mechanikiem samochodowym a jakoś po prawej stronie fajera w Polsce mało mnie przekonuje (jakoś dziwnie się jeździ tymi furami z - jak to mówią angole kierownicą po "prawidłowej stronie")
Jeśli miał ktoś gala E88A ten wie że zawieszenie to kłopot finansowy na naszych drogach (bezdrożach) bo wahacze i gumy trzeba często wymieniać (ja średnio co 3 miesiące) Muszę niestety przeżyć napęd na przód w nowym Galu EAxA i wiem że prowadzenie tego samochodu to już nie będzie to samo co 4WS, ale bardziej ciekawi mnie rozwiązanie konstrukcyjne zawieszenia - Czy też jest tam tyle wahaczy i czy te zawieszenia są do siebie podobne ? (mam na myśli przód) Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie w tej sprawie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2008, 20:15   

zawieszenie jest identyczne w obu modelach
w E88 masz za to zaje....ste hamulce, ktorych zaden EAx nie ma - mozna je przelozyc (znam taki egzemplarz)
i zaden procz Legnum nie ma AWS i AWD
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 07-07-2008, 21:08   

A jakie są hamulce w E88, tzn chodzi mi o średnicę tarczy bo zaciski są chyba dwu tłoczkowe, może do swojego takie strzelę jakbym coś znalazł :P .
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11195
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-07-2008, 22:29   

A jak jest z napędami w E88?
Są trwałe,psują się?

Pytam,bo zastanawiam się nad zmianą auta,a jest on na liście między innymi.
 
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 22:41   

Jacek11 E88 to klasyka teraz już nie robią takich samochodów gorąco polecam to naprawdę niesamowita maszyna. Jeśli chodzi o hamulce to są na poziomie EVO. Kurde nie wiem jak jeżdżą te Galanty EAxA nawet EVO 8 jeździłem kiedyś tydzień czasu ale tego rekina w 2.5 V6 jeszcze nie dosiadałem. Ciekawi mnie czy gdybym spotkał takiego kiedyś na światłach to czy bym go objeździł. Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170. Martwi mnie tylko że zawieszenie jest takie samo - znaczy wydatki...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11195
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-07-2008, 23:06   

MadMax napisał/a:
Teoretycznie ma 163 konie a mój Galant 170.


Owszem,tylko że E88 ma 4wd,a to jest dodatkowe obciążenie.
Za to w zime ...musi działać. :)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 11:39   

hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 13:48   

A czy da się kupić nowe od E88A i zrobić przekładkę tył i przód do EAxA ?? Albo czy są jakieś zamienniki powiedzmy Brembo do EAxA ktoś przekładał ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 15:50   

przekladal - znam takiego osobnika :) - TommeK ze Stargardu Szczecinskiego
niestety na tym forum juz nie bywa, bo obecnie - po przygodzie z bmw 3.0d posiada merca cl o ile dobrze pamietam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-07-2008, 16:14   

Tylko zgaduję, bo tematu hamulców w E88x nie znam, ale:
1. przypuszczam z tego co napisałeś na forum, że masz hamulce i piasty takie jak w EC5x (VR4 po 1996) pre-lift, czyli tarcze 295mm, pieciośrubowe koła, dwutłoczkowe zaciski.
2. Jeśli tak, to masz to co ja w moim EC5x.
3. Co do zestawów Brembo, które szły w EVO 5 - 8 to niestety trzeba wymienić mocowania piasty, czy jak tam zwał (z angielska "hub carrier", polskiego terminu nie znam) na to co szło w VR4 post-lift (EC5x po 1998). Inny rozstaw śrub mocujących zaciski. W wersjach ECxx post-lift zestawy hamulcowe z EVO tarcze 330mm przód i zaciski Brembo) wchodzą bez problemu, trzeba tylko pamiętać by felgi mieć też z odpowiednim prześwitem (zaciski Brembo są grubsze).
Ogólnie to dość powszechna metoda upgrade'u hamulców przez posiadaczy VR4 sprzed liftu w 1998, czyli wymiana "hub carriers".
Acha, tył z VR4 (EC5x) był kompatybilny z EVO.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-07-2008, 19:25   

Krzyzak napisał/a:
hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)

Jesteś tego pewien?
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-07-2008, 19:56   

No z tym 310mm to przesadził... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 21:42   

Serek napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
hamulce w E88 sa swietne - z tylu sa wentylowane tarcze 310 mm srednicy :)

Jesteś tego pewien?

no moze mi sie przod z tylem pomylil, bo juz nie pamietam, jakie tarcze zakladalem
ale gdziestam te 310 mm bylo :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-07-2008, 22:23   

E88 ma z tyłu 284, z przodu 276

Ale oczywiście nie ma to przełożenia na powierzchnie cierne.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-07-2008, 00:29   

josie napisał/a:
E88 ma z tyłu 284, z przodu 276.

To już prędzej. Czy zaciski przednie podejdą do Gala E3x?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.