 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
czy da sie elektrycznie wyczuc moment uruchomienia silnika? |
Autor |
Wiadomość |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 01-08-2008, 20:50 czy da sie elektrycznie wyczuc moment uruchomienia silnika?
|
|
|
witam
kilka dni temu udalo mi sie zainstalowac autoalarm exus V9000 z funkcja zdalnego uruchamiania silnika... wszystko dziala cacy tylko urzadzenie to ma jedna zasadnicza wade, definiowane przez uzytkownika czasy pracy rozrusznika, w przedziale od 0,6 sek do 4 sek. jest to o tyle zle wyjscie, ze w zaleznosci od temperatury silnikowi potrzebny jest rozny czas rozruchu i efekt jest taki, ze albo rozrusznik kreci za dlugo (co wiadomo jak sie moze skonczyc) albo odpala za druga lub trzecia proba... wymyslilem sobie, ze zmontuje uklad, ktory skracalby zdefiniowane 4 sekundy do tylu ile trzeba bedzie aby silnik zapalil... mam tylko problem skad wziac informacje, ze silnik juz pracuje. podlaczanie sie pod kontrolki jest niezbyt pewne i obarczone spora zwloka, moze jest w galancie jakis sygnal, ktory mowi komputerowi, ze silnik zaczal pracowac?
pozdrawiam
Artur |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 02:55
|
|
|
nie ma czegos takiego jest tylko sygnal z alternatora. v9000 ustaw na defaultowy czas startu i bedzie gitara nawet w zimie zakladajac ze masz sprawnego cara 1s to max przeciez to nie disel z lat 80tych a nawet jesli nie zaskoczy to ponawia zdaje sie 4 razy. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 02-08-2008, 08:59
|
|
|
A jezeli podpiac sie pod czujnik prędkości obrotowej, silnik zaraz po odpaleniu(szczególnie na zimno) podnosi obroty powyzej 1500... - mierzyc napiecie na czujniku i wg tego reagować.
Inaczej, mierzyc napiecie na accu, jezeli mamy nagły spadek(kreci rozrusznik) a następnie wzrost - oznacza ze silnik zaskoczył |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 02-08-2008, 09:15
|
|
|
PLPynton napisał/a: | nie ma czegos takiego jest tylko sygnal z alternatora. v9000 ustaw na defaultowy czas startu i bedzie gitara nawet w zimie zakladajac ze masz sprawnego cara 1s to max przeciez to nie disel z lat 80tych a nawet jesli nie zaskoczy to ponawia zdaje sie 4 razy. |
sek w tym, ze przy obecnych temperaturach wystarcza 0,6 sek do odpalenia i na standardowym ustawieniu przez chwile rozrusznik wyje |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:26
|
|
|
rozumiem ten problem. jedyna logiczna wydawac by sie moglo mozliwoscia jest detekcja obrotow silnika (JaGrab3). jak wiesz rozrusznik kreci go znacznie wolniej niz wymuszona predkosc biegu jalowego (skad wlasnie pochodzi ten dzwiek). jesli bedziesz w stanie wykryc obroty powyzej np. 550 mozesz smialo separowac pozostaly czas podawanego z centralki sygnalu START. pozostale przez to opoznienie nie powinno przekroczyc 150ms. wez tylko pod uwage fakt iz detekcji bedzie podlegac czestotliwosc sygnalu obrotow silnika, sugerowal bym tu kupno jakiegos gotowego rozwiazania z regulacja progu- co moze byc dosc trudne do znalezienia.
uzycie sygnalu alternatora czy czujnikow oleju bedzie pozostawalo w tyle chocby ze wzgledu na wplyw samego poziomu oleju w silniku, za nimi przemawia jedynie prostota ich rozwiazania. |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 03-08-2008, 20:47
|
|
|
PLPynton napisał/a: | wez tylko pod uwage fakt iz detekcji bedzie podlegac czestotliwosc sygnalu obrotow silnika |
no tak, moznaby poszukac linni, na ktorej pojawiaja sie impulsy o czestotliwosci odpowiadajacej predkosci obrotowej (moze z czujnika polozenia walu) ale moze prosciej byloby uzyc sygnalu sterujacego obrotomierzem? czy nie jest tak, ze wychylenie wskazowki obrotomierza zalezy od napiecia? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-08-2008, 21:46
|
|
|
Może warto pomyśleć o tym iż jak już silnik jest na chodzie to mamy ładowanie (napięcie > 13V) a pobór prądu rozrusznika spada bo silnik nie stawia już oporu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2008, 22:26
|
|
|
sygnal idacy na np. obrotomierz, ECU itp prostokatny o amplitudzie 12V gdzie zwiekszajaca sie czestosc impulsow powoduje wieksze wychylenie wskazowki.
ustaw na 0.8 do 1.0 sekundy i trudno. 1s powinna starczyc w zimie na bank a te 400ms roznicy to prawie tyle co opoznienie dowolnego tu rozwiazania. do exusa podpiales sygnal detekcji startu silnika inaczej nie przeszedlby procedury przygotowujacej do automatycznego startu, zaloz tam przekaznik i separuj start i gitara i tak ukladem detekcji obrotow nie zyskasz tanim kosztem nic ponizej 250ms. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 03-08-2008, 22:44
|
|
|
Dokladnie takie coś proponowałem, ale podpięcie pod czujnik prędkości obrotowej wydaje się być prostszym rozwiązaniem. Rozrusznik kręci ok 300 obr/min, mamy napięcie na czujniku - silnik zaskakuje - ok 1000 obr/min mamy 2 napięcie. Potestować i powinno działać...
A tak na marginesie to zastanawiam się po co wogóle jest zdalne odpalanie silnika? Co jak bedzie na biegu itd. Czy wogóle gra jest warta świeczki, czy tylko chodzi o bajer, że sobie odpalisz autko z pilota i sie autko nagrzeje w zimie... lepiej już i bezpieczniej do tego zapodać webasto... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2008, 22:51
|
|
|
z tym napieciem to zawsze bedzie 12V tylko czesciej.
z tego co pamietam jest tam logika wysiadania takze nie da sie przez pomylke czy niedopatrzenie zostawic auta na biegu i wystartowac automatycznie. automatyczny start daje klime w lecie, ogrzewanie w zimie wraz z rozmrozeniem szyby czy odparowaniem jak tam sobie czlowiek ustawi no i jest za darmo wystarczy tylko podpiac kabelki. niewspolmierna roznica kosztow i instalacji. |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 03-08-2008, 23:25
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: |
A tak na marginesie to zastanawiam się po co wogóle jest zdalne odpalanie silnika? Co jak bedzie na biegu itd. Czy wogóle gra jest warta świeczki, czy tylko chodzi o bajer, że sobie odpalisz autko z pilota i sie autko nagrzeje w zimie... lepiej już i bezpieczniej do tego zapodać webasto... |
ja mam automat i u mnie nie da sie zostawic auta na biegu bo nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, drazek jest polaczony stalowa linka ze stacyjka i blokada kluczyka jest zwalniana tylko w pozycji Parking...
webasto jest fajne ale porownaj sobie koszt zalozenia webasto i systemu zdalengo uruchamiania silnika, pozatym webasto to tylko ogrzewanie a ja mam tez chlodzenie co w upalne dni tez sie przydaje...
planuje jeszcze domontowanie otwierania i zamykania wszystkich szyb exusem, bo irytuje mnie wsiadanie do piekarnika jakim jest auto zaparkowane na sloncu
PLPynton napisał/a: | sygnal idacy na np. obrotomierz, ECU itp prostokatny o amplitudzie 12V gdzie zwiekszajaca sie czestosc impulsow powoduje wieksze wychylenie wskazowki.
ustaw na 0.8 do 1.0 sekundy i trudno. 1s powinna starczyc w zimie na bank a te 400ms roznicy to prawie tyle co opoznienie dowolnego tu rozwiazania. do exusa podpiales sygnal detekcji startu silnika inaczej nie przeszedlby procedury przygotowujacej do automatycznego startu |
jestes pewny tej metody sterowania orotomierzem?
exus niestety nie ma detekcji samego startu silnika, jedynie prymitywna detekcje faktu czy silnik pracuje czy nie |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 04-08-2008, 10:34
|
|
|
Zhan, to próbuj, ciekaw jestem tego czy ci sie uda. Z tym piekanikiem to fakt masz rację, nie pomyślałem o klimie |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 04-08-2008, 10:57
|
|
|
Ja bym potrenował z odczytem napięcia jednak. Sam akku daje 12V (10 cel po 1.2V i nigdy więcej). Napięcie z alternatora pracującego na biegu jałowym zaraz po odpaleniu jest 14,3V. A wiadomo, że zaraz po odpaleniu obroty wskakują na ponad 1000, więc spokojnie. Wydaje mi się, że za pomocą dwóch rezystorków można by wysterować alarm. Dowiedz się tylko jakie napięcie jest potrzebne do wyzwolenia stanu uruchomienia na tym wejściu alarmu i za pomocą dzielnika napięcia (2 rezesytory), dobierasz rezystory tak (proste przeliczenia), aby na jednym przy napięciu w sieci pokładowej np. 13,5V odłożyła się taka wartość jaką jest próg na wejściu sterującym do alarmu. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2008, 11:50
|
|
|
tak jestem pewny tej metody sterowania.
samodzielna detekcja ladowania nie jest konieczna, alternator ma wbudowane wyjscie, ktore podaje napiecie dokladnie i wylacznie w momencie ladowania. dostep w kabinie na wiazce C i w desce na wiazce D: C-25 pin 10, C-67 pin 1&3, C-116 pin 9, D-03 pin 14.
wszystkie kabelki kolor bialy
w tym rozwiazaniu ustaw start na mozliwie najnizsza wartosc ktora zapewni start w ujemnych temperaturach (np max 1.5s) ale w razie awarii alternatora lub paska nie wymusi krecenia np 4s i tu w tym przypadku wielokrotnego bo exus ponowi jesli zawiedzie ten wlasnie sygnal. |
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 04-08-2008, 11:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-08-2008, 11:54
|
|
|
A nie prościej z kontrolki braku ładowania spod licznika wziąć ten sygnał? Przykładowo - kręcimy rozrusznikiem aż do momentu gdy lampka gaśnie czyli jest ładowanie + 1 sekunda |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|