[C51A 1.3] Pęknięta chłodnica. |
Autor |
Wiadomość |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2008, 10:30 [C51A 1.3] Pęknięta chłodnica.
|
|
|
Witam ,
Upał ostatniego weekendu dał się we znaki mojej chłodnicy. Strzeliła górna plastikowa obudowa pomiędzy korkiem, a wprowadzeniem od silnika Obrażenia są rozległe także raczej nie do naprawy. Auto pozostawiłem w bezpiecznym miejscu i teraz zdalnie muszę dobrać odpowiednią chłodnicę. W wielu sklepach i hurtowniach jest niedostępna. Na allegro widzę :
http://moto.allegro.pl/it...92_1_3_1_5.html
Czy to ktoś z was już zalicytował ?
W jednej hurtowni powiedzili mi, że w tym modelu istnieją różne mocowania chłodnicy ... czy to prawda ? Jak na 100% się przekonać że ta z allegro będzie pasować mi do auta ? Auto stoi 70km od domu , nie chcę za często tam jeździć
Druga sprawa, jak założę nową chłodnicę co sprawdzić aby mieć pewność że nowa mi nie strzeli ? Coś wywołało ogromne ciśnienie że to tak strzeliło ... woda prysnęła spod maski na szybe itp. Korek zadziałał bo w wyrównawczym też się podniosło a nawet ulało .... Będę wdzięczny za każdą poradę.
Pozdrawiam wszystkich ! Pilnujcie wskaźnika temperatury ! |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-08-2008, 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2008, 10:55
|
|
|
Ja kupilem chlodnice do tego modelu od Tomasz82 z tego forum.
Bardzo tanio (taniej niz ta z Allegro) i towar najwyzszej jakosci (chlodnica Koyo - japonska) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2008, 13:39
|
|
|
Wymień termostat przy okazji, bo mógł się zaciąć. Koszt nieduży. |
|
|
|
 |
temir [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2008, 18:25
|
|
|
tomasz mi proponował ale za późno ale cena ok 50zł różnicy między tą co kupiłem też tej samej firmy więc polecam |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30-07-2008, 23:27
|
|
|
Jeżeli korek jest OK, to do sprawdzenia jest włącznik wentylatora i sam wentylator. Coś musiało nie zadziałać bo normalnie taki wzrost ciśnienia nie powinien się przydarzyć. Gorszą możliwością jest ryzyko uszkodzenia uszczelki pod głowicą albo samej głowicy - to też mogło być przyczyną uszkodzenia chłodnicy.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2008, 23:52
|
|
|
Cześć,
Dzięki Poxilinie i Poxipolowi udało się jakoś powolutku, dolewając wody co pare kilometrów i z ciepłym nawiewem na kabine ściągnąć auto do domu. Chłodnica na bank jest do wymiany, termostatu jeszcze nie sprawdzałem, zrobie to jak to się wszystko ściągnie. Podobnie wentylator i czujnik temp. dla wentylatora. Moja pierwsza diagnoza pozwala sądzić, że chłodnica jest mało drożna. Wode musiałem lać naprawdę powoli żeby zdążała wypełnić układ. Jak ją jutro ściągne, wypłucze silnik ,sprawdze drożność , czujniki i termostaty. Korek nie jest pierwszej świeżości no ale ładnie zaworek tam mi chodzi ... na pewno go jeszcze poczyszcze albo kupie nowy. Uszczelka powinna być wporządku , olej wygląda zdrowiutko , nic nie dymi spod korka wlewu oleju i nie zbiera się tam żadna pianka. No i czekam na odpowiedź Tomasza82 w sprawie mojej nowej , dobrej, taniej chłodnicy
Czym wypłukać układ chłodzenia aby wyciągnąć możliwie najwięcej rdzy i innego syfu ? Woda pod kranowym ciśnieniem wystarczy ? |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 31-07-2008, 14:12
|
|
|
Są specjalne płyny do płukania układu chłodzenia, ale jeśli układ był zalany płynem a nie wodą to najprawdopodobniej nie będzie wymagał tak gruntownego czyszczenia. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-07-2008, 20:50
|
|
|
u157 napisał/a: | Są specjalne płyny do płukania układu chłodzenia | Jeden z nich nazywa się Radiator 2000. |
|
|
|
 |
hubal [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2008, 08:05
|
|
|
witam mam chłodnicę w 100% sprawną mogę ci fotki wysłać i taniej jak na allegro kupisz u mnie |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2008, 09:13
|
|
|
Dzięki wielkie ale już kupię nową.
Sprawdzałem w garnku temrostat, otwiera się przy wpełni gotującej wodzie tak na 1-2 milimetry , nie za mało ?
Przy jakiej temperatrze powinien otwierać się termostat i jak gruba szczelina się w nim robi ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-08-2008, 11:40
|
|
|
dlamer napisał/a: | Przy jakiej temperatrze powinien otwierać się termostat i jak gruba szczelina się w nim robi ? | Coś pomiędzy 89-93 st. C a szczelina powinna być spokojnie ok. 0,5 cm. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2008, 12:20
|
|
|
No to mamy winnego. Przez to że szczelina była mała , silnik się okrutnie zgrzał , pewnie do 120-130 st. wkońcu termostat puścił i ogromne ciśnienie pary rozpierwaliło małodrożną starą chłodnicę |
|
|
|
 |
|