 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jeep Cherokee |
Autor |
Wiadomość |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2008, 09:20 Jeep Cherokee
|
|
|
Pytam was jako bardziej obiektywnych niż koledzy na forum Jeep
Czy taki np. 10 letni XJ do urzywania w lekki , a z czasem średni, teren to samochód godny uwagi? Nie są na ramie - konstrukcja samonośna, nie mają blokad mostów - LSD na centralnym dyfrze, ale ponoć dobry reduktor, duzy prześwit, 2 sztywne mosty, mocny, bezawaryjny silnik.
Czy warto jeśli się znajdzie jakiś egzemplarz w dobrym stanie technicznym??
[ Dodano: 11-08-2008, 15:31 ]
No i co?? Naprawde żadnych opinii??
Przecież to praktycznie Pajero Sport |
|
|
|
 |
korona-pl
Nowy Forumowicz ToiToi driver
Auto: ToiToi LJ70
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:52
|
|
|
W temacie Jeep-ka to raczej powinieneś popytać na właściwym forum: http://jeep.org.pl/forum/
Mój brat wozi się takim maleństwem: http://jeep.korona-pl.com (fotki już trochę nieaktualne, muszę uzupełnić) i bardzo sobie chwali.
Jeśli trafisz auto w dobrym stanie - kupuj (omijaj tylko z daleka słynne silniki VM )
jak będziesz miał dodatkowe, bardziej szczegółowe pytania - to pogonię braciszka, żeby się wypowiedział na forum lub PW. |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:15
|
|
|
minimus napisał/a: | Pytam was jako bardziej obiektywnych niż koledzy na forum Jeep |
Cześć!
Postaram się odpowiedzieć maxymalnie obiektywnie (nie jestem maniakiem marki ale mam i różnymi markami już miałem okazję jeździć).
minimus napisał/a: | Czy taki np. 10 letni XJ do urzywania w lekki , a z czasem średni, teren to samochód godny uwagi? |
Tak, to dobry samochód ale pod kilkoma warunkami. O szczegółach nieco niżej.
minimus napisał/a: | Nie są na ramie - konstrukcja samonośna, |
Zgadza się.
MINUSEM jest to że auto skręca się przy pokonywaniu przeszkód (m.in. dlatego tylna klapa w rocznikach 88-96 jest z laminatu), PLUSEM jest niższa waga auta (ok. 1600kg).
minimus napisał/a: | nie mają blokad mostów - LSD na centralnym dyfrze, |
Nie do końca.
Fabrycznie nie mają blokad w mostach a LSD (w formie zespołu tarczek ciernych) występuje nie na centralnym dyfrze ale w tylnim moście i to nie w każdym egzemplarzu (były mosty Dana 35 z otwartym koszem).
Niektóre wersje nie posiadają centralnego dyfra, ponieważ XJ występował z dwoma rodzajami skrzyń rozdzielczych (zwanych dalej umownie reduktorem): NP231 (mocniejszy ale bez dyferencjału, pozycje: 2H, 4H PART TIME, N, 4L)) i NP242 z centralnym dyfrem i blokadą tegoż (tryby: 2H, 4H FULL TIME, 4H PART TIME, N, 4L)
minimus napisał/a: | ale ponoć dobry reduktor, |
Oba opisane powyżej są fajnymi reduktorami: dla tych co w nawet na asfalcie chcą jeździć 4x4 polecam NP242 a dla tych co chcą mieć mocniejszy reduktor w terenie polecam NP231.
Reduktor ma przełożenie 2,71:1
minimus napisał/a: | duzy prześwit, |
No to to akurat zależy od wielkości opon, bo przy sztywnym moście raczej prześwit nie jest zbyt duży (chyba że masz mosty portalowe np. Laplandera albo Afgany. Najniższym elementem zawieszenia jest zawsze grucha mostu i najczęściej to ona pierwsza wchodzi w kontakt z podłożem. Zawsze większy prześwit mają auta (seryjnie) z niezależną zawiechą.
minimus napisał/a: | 2 sztywne mosty, |
To niezaprzeczalny plus, minusem może natomiast być seria tych mostów czyli: z przodu Dana30 z otwartym koszem a z tyłu Dana 35. Mosty te seryjnie nie należą do najmocniejszych (głównie półosie, które stockowo są na wieloklinie z 27 zębami). Mosty wzmacnia się przez wymianę kosza, kół zębatych i półosi, które już w wersji z wieloklinem na 30 zębów są znacznie grubsze, z lepszego stopu no i sam wieloklin jest mocniejszy.
Ponadto mosty w XJ występowały z różnymi przełożeniami: 3.07, 3.54, 3.74, 4.10, 4.55 itd.
Ja osobiście mam XJ i trochę nim pomykam po terenie ale krzywdy jeszcze mostom nie udało mi się zrobić. Oczywiście nie upalam go na rajdach ale mosty dają radę.
minimus napisał/a: | mocny, bezawaryjny silnik. |
Tak, jeśli masz na myśli 4.0 w benzynie. Najlepiej ze skrzynia automatyczną (u mnie Aisin AW4). Występował także ze skrzynia manualną ale dość rzadko.
Silnik jest 6-cio cylindrowy, wolnoobrotowy, niewysilony (stockowo ok. 185KM).
Pozostałe silniki to:
- 2.5 benzyna (za słaba do tego auta i pali niewiele mniej niż 4.0),
- 2.5 turbodiesel włoskiej firmy VM (totalna porażka konstrukcyjna - omijać z daleka)
- 2.1 turbodiesel Renault (dobry silniczek, bezawaryjny ale trochę za słaby)
minimus napisał/a: | Czy warto jeśli się znajdzie jakiś egzemplarz w dobrym stanie technicznym?? |
na PLUS:
- tanie części,
- nieawaryjny silnik 4.0
- można znaleźć egzemplarz dość tanio
- masa samochodu
na MINUS:
- do ostrej, terenowej jazdy mosty mogłyby być mocniejsze,
- brak ramy,
- drobne usterki natury elektrycznej
Najlepsze (i co najważniejsze PEWNE egzemplarze) znajdziesz na forum Jeepa (kolega koledze syfu nie wciśnie). Najczęściej też są to już dofinansowane lub przynajmniej sprawdzone sztuki. Działa tam też podforum doradcze dla tych co chcą kupić.
minimus napisał/a: | Przecież to praktycznie Pajero Sport |
Tja... "prawie robi różnicę"
Jak bym przy zakupie miał więcej $$$ to pewnie zdecydowałbym sie na Pojarkę II gen., Tojkę LC (np. HDJ) lub Parcha GR. Ale kupiłem Jeepka (choć nie szukałem akurat tej marki) i na razie nie narzekam.
Reasumując:
XJ do turystyki off-roadowej jest bardzo fajnym i wdzięcznym autkiem, jednak można z pewnościa znaleźć coś lepszego np. Suzuki samurai, który nawet w stockowej konfiguracji potrafi przejechać znacznie więcej niż niejeden ostro zmotany potwór.
XJ 10-cio letni to już będzie po liftingu i tu już jest sporo zmian w stosunku do tego co jamam ('92). Inne wnętrze, poduszki powietrzne, metalowa klapa bagażnika, inne kierunki i lampy tylnie oraz grill.
Wiecej o XJ-tach poczytasz tu:
http://66.196.80.202/babe...ex.htm&.intl=us (jak na ironię najlepszą stronę o Jeepach mają ruskie ) |
|
|
|
 |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 18:56
|
|
|
Dzięki za info.
Forum Jeep'a oczywiście znam. KorreS potwierdziłeś info które tam znalazłem.
Właściwie juz się zdecydowałem, jeszcze tylko muszę sprzedać : http://moto.gratka.pl/tre...46628b5709d&s=1
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-08-2008, 14:23
|
|
|
minimus napisał/a: |
Forum Jeep'a oczywiście znam. KorreS potwierdziłeś info które tam znalazłem.
|
Tzn. masz coś konkretnego na myśli?
Opisałem Ci mniej więcej to co znam z autopsji i trochę z opinii gości, co już kilka mostów/półosiek w życiu poukręcali |
|
|
|
 |
|
|