[CB1 1.3] Szalejące obroty |
Autor |
Wiadomość |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 31-08-2008, 20:01 [CB1 1.3] Szalejące obroty
|
|
|
Witam . Nie zawsze zaczynają szaleć wolne obroty w zakresie 600-2000obr. .Czy przyczyną może, być uszkodzony TPS. Proszę o jakieś sugestie . Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21950 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-09-2008, 00:39
|
|
|
stani78 napisał/a: | Czy przyczyną może, być uszkodzony TPS | To raczej rzadkość w Mitsubishi. Prędzej silniczek krokowy. Zacząłbym jednak najpierw od czynności najprostszych, czyli: sprawdzenie szczelności układu dolotowego (filtr powietrza-przepustnica). Jak jest OK to czyszczenie przepustnicy i regulacja wolnych obrotów wg instrukcji z forum, jak będzie bez zmian to czyszczenie i nasmarowanie silniczka krokowego. |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 01-09-2008, 13:23 Szalejące obroty
|
|
|
Witam.Wszystko o czym napisał Hugo zostało zrobione wcześniej . Jakieś inne propozycje. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2008, 21:19
|
|
|
Jak pisał Hugo sam miałem niedawno przeboje i okazał się krokowy- sprawdzałeś miernikiem czy wszystkie styki przewodzą???
I powiem Ci że sie ucieszyłem kiedy okazało się że to był krokowy......... bo tak oznaczałoby to że auto bierze lewe powietrze a to już zabawa w ciuciu babkę - najlepiej jechać na kompa i niech sprawdzają ale nie po błędach ale po parametrach odczytów poszczególnych urządzeń/częsci.. bo przecież nie będziesz wymieniał uszczelki po uszczelce. oczywiście gdzieś może być dziura, gdzieś mógł wężyk spaść itd....
Sprawdź krokowy miernikiem
http://forum.mitsumaniaki...=25764&start=15 tutaj masz fotki krokowego i 6 pinów - każdy powinien mieć ok 29 oporu (łącząc oczywiście środek ze skrajnymi) |
|
|
|
 |
Paker [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2008, 21:37
|
|
|
Ja miałem podobne przeboje ze swoim byłym coltem cao 1.3. Obroty szalały właśnie w tym przedziale z częstotliwością okolo 1 cykl co 1s. Problem pojawiał się dopiero po tym jak ruszyłem, nigdy po odpaleniu samochodu. W końcu nawet czasem gasł. Problem tkwił w silniczku krokowym, a dokładnie popsute były w nim trybiki, cały mechanizm się przycinał i zaczynały się skoki obrotów. |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 02-09-2008, 19:57 Szalejące obroty
|
|
|
Witam. Silniczek krokowy sprawdzony jest bez zarzutu . Obroty wariują po odpaleniu oraz w czasie jazdy i wtedy też szarpie samochodem. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2008, 10:40
|
|
|
A ile Ci wykazywało na mierniku |
|
|
|
 |
|