 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Bujanie kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
bobw [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2006, 19:56 Bujanie kierownicy
|
|
|
Ostatnio przesiadłem się ze swojego Passata '91 na Carismę 1.9DID (opony 195/60/R15) i zauważyłem, że w czasie jazdy na wprost od czasu do czasu pojawia się przy prędkościach poniżej 80km/h na kierownicy lekkie ruchy lewo-prawo (~+/-1 stopień). Trudno to opisać, bo nie jest to typowe drganie, bo częstotliwość jest mniejsza a amplituda nieco większa. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Będę wdzięczy się za wymianę doświadczeń. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2006, 20:02
|
|
|
Wyważenie kół z przodu sie kłania. Typowa bolączka samochodów jeżdżących po polskich "drogach". |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-05-2006, 10:55
|
|
|
U mnie po ząłożenu letich też sie lekoo bujało, i czułem jakby drgania, a pozniej dopompowałem powietrza na 2.2 z przodu i 2.0 tył ( wczesniej miałem chybo po 1.8 bar) i ustało, chyba sie ułozyły opony po zimie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2006, 11:23
|
|
|
U mnie na oponach zimowych 175/jakos duzo/14 jest ok na letnich 195/55/15 tez czuc czasem bujanie na nierowoncyh drogach. Z tym, ze wiem, ze u mnie jest to maglownica, ktora ma juz jakis tam swoj luz. Rozmawialem z mechanikami w autoGT. Powiedzieli, ze w pozycji na wprost najbardziej wyciera sie przekladnia i mozna to zdrutowac tak aby przestawic ja troche "obok". Efekt bedzie taki ze promien skretu w lewo bedzie nieco mniejszy niz w prawo (albo odwrotnie), ale ogolnie nie polecaja takiego drutowania. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
bobw [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2006, 21:35
|
|
|
No w końcu znalazłem przyczynę. Po pierwsze zmieniłem warsztat . Okazało się, że dwie felgi były krzywe czego w poprzednim serwisie nie zauważyli. Po drugie kupiłem i założyłem nowe opony. Po trzecie zdecydowałem się na wyważanie kół z tzw. testem drogowym. Jest teraz super. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2006, 23:24
|
|
|
bobw napisał/a: | ...Po trzecie zdecydowałem się na wyważanie kół z tzw. testem drogowym. Jest teraz super. |
Czy to znaczy, że doważyłeś koła na samochodzie bez zdejmowania? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2006, 23:27
|
|
|
bobw
Hubeeert 11-05-2006 o 20:02 napisał/a: |
Wyważenie kół z przodu sie kłania. Typowa bolączka samochodów jeżdżących po polskich "drogach". |
Było posłuchać zamiast szukać
Dobrze że to tylko to. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-05-2006, 13:41
|
|
|
ZULU...
To nie jest doważanie kół na pajeździe... tylko wyważanie koła z testem drogowym...
Test drogowy jest robiony po to aby ocenić wariację obręczy wraz z oponą, jednostka jest wyświetlana w kilogramach... można to próbować korygować poprzez przesunięcie opony na obręczy o wskazana przez wyważarke wrtość kątową... Na wartość wariacji "koła" ma wpływ jak i sama obręcz tak i opona...
Aby mniej więcej zwizualizować jak to sie odbywa... zakłada sie koła na wyważarke i włącza program z testem drogowym, w pierwszej fazie jest robiony test drogowy... koło obraca sie a do opony (tak jak droga) dogniatana jest najczęściej pnełmatycznie rolka obstawiona wewnętrznie siakimś czujnikiem... później rolka odchodzi od koła, obroty zwiększają sie i koło jest wyważane... na koniec wyniki z pomiaru itd...
Tak czy inaczej... biorąc pod uwagę nasze wspaniałe drogi przydałoby sie koła wyważać itd... przynajmniej co około 10000km... szok w trampkach... obręcze bardzo dobrej klasy, opony z najwyższej półki, zaiweszenie miodzio.... a i tak cały misterny plan w pi.... ach te nasze drogi..
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2006, 20:34
|
|
|
Coś podobnego, pojęcia nie miałem, że taki test istnieje.
Pewno trudno znaleźć warsztat z takim sprzętem?
Ciekawi mnie to bo całe zeszłe lato nie mogłem dojść do ładu z nowymi alusami i nowymi oponami (!!!). Wyważanie nic nie dawało. Czasem przy kolejnym zdjęciu i zamontowaniu kół nagle znikało. Koła obleciały zamochód dookoła (testowałem wszystkie mnożliwe położenia. I co? I nic - żadnej logiki.
W tym roku spokój. Zdaje się, żew moim przypadku decydowało zamocowanie koła. Nie wiem do dzisiaj czy to był jakiś paproch na powierzchniach piasty, felgi. Bo jeśli nie to może jednak coś nie jest ok i teraz przypadkiem piasta i tarcza są teraz w takim położeniu względem koła, że się niewywazenie skompensowało. Jak się spie... znowu to pojadę na doważanie żeby się dowiedzieć które to w końcu koło. |
Ostatnio zmieniony przez zulu 01-06-2006, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bobw [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 19:55
|
|
|
W Krakowie jest chyba jedna firma, która wyważa koła z testem drogowym. Nazywa się Harp |
|
|
|
 |
|
|