Over Driver |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-09-2008, 17:15 Over Driver
|
|
|
Witam wszystkich. W moim Misku skrzynia automat zaciął się przycisk OVER DRIVER i w związku z tym mam cały czas podwyższone obroty i jazdę na sportowo a co za tym idzie podwyższone (znacznie) zużycie paliwa.Jutro (niedziela) jadę w trasę i ......... warsztaty nie są już czynne.Czy mogę sam jakoś ten problem rozwiązać ? Czy tylko warsztat ? Pozdrówka i czekam,mimo soboty, na odpowiedzi-podpowiedzi |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2008, 14:56
|
|
|
Może da rade wyjąć bezpiecznik |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-09-2008, 23:23
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Może da rade wyjąć bezpiecznik |
Dzięki za info ale się samo naprawiło Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? Spalił mi prawie 13 literków/100 oleju napędowego.A w drodze powrotnej CUD wszystko OK.Co było przyczyną i czemu się tak stało to najstarsi górale nie wiedzą Ale po rozmowach w warsztatach (trudno nazwać to rozmową->> ja w roli intruza) mam kilka pytań dotyczących automatycznych skrzyń biegów-ale to już będzie inny temat.Pozdrówka |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 09-09-2008, 08:37
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? | nie jest to tryb sportowy tylko jazda bez OVER DRIVE'U - czyli nadbiegu czyli czwartego biegu.
czyli tniesz 90km/h na trójce przy 3.5tys obrotów zamiast 2.3tys (zakładam że diesel ma niższe obroty niż benzyna)
tryb sprotowy zmienia charakterystykę skrzyni, dłużej przeciąga na biegach, wcześniej redukuje - przy mniejszym nacisku pedału gazu itp - ogólnie więcej frajdy |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-09-2008, 11:15
|
|
|
tomusn napisał/a: | jawaldek napisał/a: | Do Warszawy (z Zakopanego) jechałem cały czas na sportowym lub jak to nazwali w warsztacie bez jednego biegu????? | nie jest to tryb sportowy tylko jazda bez OVER DRIVE'U - czyli nadbiegu czyli czwartego biegu.
czyli tniesz 90km/h na trójce przy 3.5tys obrotów zamiast 2.3tys (zakładam że diesel ma niższe obroty niż benzyna)
tryb sprotowy zmienia charakterystykę skrzyni, dłużej przeciąga na biegach, wcześniej redukuje - przy mniejszym nacisku pedału gazu itp - ogólnie więcej frajdy |
No i masz rację tak też i było,tylko dlaczego????? Dzięki za fachowe określenia a frajda to fakt -> jest przy wyprzedzaniu.Pozdrówka |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 09-09-2008, 14:03
|
|
|
może zrobiło się zwarcie, albo guziczek zawiesił? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|