Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stan oleju
Autor Wiadomość
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 23-08-2008, 11:26   Stan oleju

Witam.
W moim silniczku jest wlane ponad stan oleju, powinno się mieścić w przedziale min a max.
Jakiś kretyn tak zalał a dodam że niedawno kupiłem samochód i olej był wymieniany-czysty.
Zastanawiam się czy to ma jakiś wpływ na klepanie zaworków, jeśli tak to będę szybko wymieniał a mam shell 10w40 zalany. Co wy o tym sądzicie drodzy forumowicze? :roll:
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 23-08-2008, 13:17   

Ale bardzo zpoza kreske jest? Ogólnie to niezbyt zdrowo jak jest za dużo bo za duże ciśnienie może być i gdzieś może się zacząć pocić. Strzykawką to raczej ciężko bo będzie odessać. Poczekajmy jak ktoś bardziej obeznany się wypowie co z tym fantem zrobić.
A co do klepania zaworów jak masz GDI to się przyzwyczaj że poklepie a jak inny silnik to jedź na regulację.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 24-08-2008, 01:07   

mlun napisał/a:
A co do klepania zaworów jak masz GDI to się przyzwyczaj że poklepie

Mam GDI i wiem o tym że to jest ich taka natura, ale tak sobie myślę że poprzez to może też tak klepać. Wymienię olej zaraz po wypłacie i zobacze jak będzie. No a jest ze1.5 cm ponad stan i nic oleju nie ubywa a silnik to suchutki jest.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-08-2008, 08:33   

jak masz 1.5 cm ponad max na bagnecie to czym prędzej odessij nadmiar bo ci wypchnie uszczelniacze albo spieni korbami olej w misce i nawet do zatarcia to może doprowadzić bo pompa łyka wtedy taki spieniony olej i pompuje go z powietrzem po całym silniku.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 24-08-2008, 12:58   

Ciekawe, dzięki saphire.
Zmieniam olej!!!!!
_________________

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 24-08-2008, 13:55   

No 1,5cm to dużo za dużo. Tak trszke jakby było to jeszcze by nie trzeba było się martwić. A tak jak radzi saphire coś rób szybko.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 13-09-2008, 16:52   

Nadmiar oleju jest zjawiskiem niekorzystnym, ale nie tak niebezpiecznym jak jego niedobór. Szczególnie jest to niekorzystne w samochodach wyposażonych w katalizator. Zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go. Drugim negatywnym efektem jest nadmierne i nieefektywne zużycie oleju. Co do pienienienia się oleju to nie zgodze się z tym, bo przecież gładź cylindrów jest smarowana metodą rozbryzgową więc olej cały czas jest rozrzucany przez wał korbowy, a smok bieże olej z dna misy, po za tym olej nie pieni się do tego stopnia żeby przenosić niebezpieczne ilości powietrza, a już napewno silnik nie zatrze się z powodu nadmiaru oleju :!:
Nadmiar oleju poprostu upuść korkiem spustowym w misie olejowej.
Ostatnio zmieniony przez daroslo 13-09-2008, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-09-2008, 17:26   

Ginger1021 napisał/a:
Ciekawe, dzięki saphire.
Zmieniam olej!!!!!

Ale nie musisz zmieniać. Wystarczy podjechać to jakiegoś warsztatu i Ci ten nadmiar odessają. Są do tego specjalne urządzenia.
Ostatnio zmieniony przez Moomin 13-09-2008, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 13-09-2008, 18:52   

włóż kawałek wężyka w rurke gdzie wchodzi bagnet, pod drugi koniec "podepnij" strzykawke i sciagnij ile trzeba oleju i juz.
 
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 21:41   

niezbyt dobrze dla silnika po to jestt na bagnecie podzialka aby wlewac jak jest pokazane,jak za duzo olej moze szukac wyjscia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.