Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wycieki z silnika
Autor Wiadomość
eddy
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 11:08   wycieki z silnika

Witam Jeżdżę swoim miśkiem już ponad 3 lata. Zero awarii, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Wszystkie płyny i części wymieniam na czas. Zamierzam jeszcze ze 2, 3 latka nim pośmigać. W niedługim czasie muszę wymienić rozrząd. I tu mam mały dylemat. Silnik zaczyna coraz bardziej się pocić. Wycieki są widoczne już prawie wszędzie. Zastanawiam się czy przy wymianie rozrządu zdjąć głowicę i trochę uszczelnić silniczek. Dodam jeszcze że oleju bierze mi ok 1,3 l na 10 000km. I tu mam parę pytań do wszystkich mitsumaniaków którzy robili takie zabiegi.
1. Czy wymienić uszczelniacze zaworów?
2. Jakie części zastosować? Chodzi tu o uszczelki i uszczelniacze zaworów oraz wałka rozrządu ( zamienniki czy ori )
3. Jakie firmy zamienniki użyć?
4. Gdzie dostać oryginalne uszczelki.
5. Jakie są wasze opinie jeśli chodzi o uszczelki AJUSA i ELRING. (dokładnie chodzi o uszczelkę głowicy, uszczelniacze zaworów oraz wałka rozrządu i wału)
6. Jakieś pomocne uwagi dot. całego zabiegu?

Z góry dziękuje i Pozdrawiam
 
 
brzoza73 
Mitsumaniak


Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2008, 12:00   

Jeśli liczysz się ze zdjęciem głowicy to lepjej od razu wymienić również uszczelniacze zaworowe,jedna robota.
Ja w moim galu przy wymianie uszczelki pod głowicą od razu dałem ją do sprawdzenia na szaczelność i zrobiłem planowanie z dotarciem zaworów i wymianą uszczelnień.Osobiście pod głowicę założyłem uszczelkę oryginał jak i inne uszczelki.Do zamienników mam mieszane uczucia(pare razy wykonywałem przez nie robote podwójną
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-09-2008, 12:44   

Jak wyżej, przy zdjęciu głowicy warto wymienić uszczelniacze zaworowe i w zależności od stanu oddać do dotarcia zaworów.
Co do uszczelek to śmiało mogę polecić ELRING - pod głowicę a jeśli chodzi o resztę uszczelniaczy - TAKOMA

Ja mam u siebie taki zestaw i jestem zadowolony :D Na tych zamiennikach składałem silnik po remoncie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
eddy
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 13:50   

A gdzie można dostać oryginalne uszczelki? W sklepach są tylko w/w zamienniki.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-09-2008, 18:50   

ASO :D
A tak w ogóle to polecam Erlinga. Przyzwoita uszczelka, po 4000 na razie nie widać, by cokolwiek się pociło.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
eddy
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 19:51   

docencik87 napisał/a:
A tak w ogóle to polecam Erlinga.

A uszczelniacze zaworowe i resztę też Erlinga?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 14-09-2008, 22:28   

Też mogę potwierdzić że te uszczelki są OK, co do pozostałych części to można śmiało polegać na japaneze, trzeba trochę poczekać na przesyłkę ale jakość części i ceny na pewno warte tej cierpliwości. :finga:
 
 
eddy
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 22:04   

No więc jutro oddaje miśka do mechanika. Wybór padł na Erlinga. Znajomy mechanik poleca mi te uszczelki. Z kolei drugi składał na tych uszczelkach swojego Colta i jest zadowolony. Mam zamiar wymienić wszystkie uszczelki i uszczelniacze głowicy, nowy rozrząd, uszczelka misy olejowej, uszczelniacz wału od strony rozrządu, olej oraz płyn chłodzący. Koszt robocizny około 450zł wiec cena przystępna. Do tego części to tak myślę około 1000zł. Pozdrawiam i dzięki za poradę.

[ Dodano: 02-10-2008, 21:27 ]
No więc Colt został zrobiony. Wszystko w jak najlepszym porządku. Zero jakichkolwiek problemów. Z tym że ciężko było dobrać części. Erling zupełnie nie pasował. Wogóle jakieś dziwne to było. Uszczelka pod głowicę była w opakowaniu Erlinga natomiast w środku jakiś szajsz zupełnie niepasujący. Uszzczelniacze też nie pasowały. Zdecydowałem z moim mechanikiem że założy Takome. Wszystko wygląda że będzie oki. Zobaczymy w praktyce. Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.