Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] [ELEKTRONIKA] Kod błędu P0421
Autor Wiadomość
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
  Wysłany: 17-09-2008, 16:50   [MSS 1.3] [ELEKTRONIKA] Kod błędu P0421

Witam serdecznie!

Przepraszam, że się wpakowałem z tym tematem ale niestety wyszukiwarka nie działa, a na "piechotkę" ciężko coś znaleźć.
Problem przedstawia się następująco:
1. zapala się check engine
2. podpinam komputerek do złącza
3. odczytuję kod P0421 co oznacza cyt:"Nagrzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu" ewentualnie "Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała"
O co chodzi??? czy mam się rozglądać za nowym katalizatorem czy może są tego inne przyczyny :roll:
Może można to zlikwidować w jakiś prosty sposób?
Jeżeli wiecie cos na ten temat to dajcie znać. (no i nie odsyłajcie mnie do serwisu :mrgreen: )

Pomóżcie koleżanki i koledzy :prayer:
Ostatnio zmieniony przez cns80 10-03-2009, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2008, 23:55   

misiek-misiek napisał/a:
O co chodzi??? czy mam się rozglądać za nowym katalizatorem czy może są tego inne przyczyny

Należy sprawdzić czy chodzą sondy lambda. Jak sondy chodzą jak trzeba, lub wykresy z dwóch sond są prawie identyczne to szukaj katalizatora.
_________________

 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 21-09-2008, 16:20   

Dzięki za info :wink:
Spróbuję sobie zbadać sondy jakoś po domowemu. Podobno można to zrobić nawet chinskim multimetrem.... zobaczymy :mrgreen:

Apropos, jest tu ktoś kto się bawi w diagnostykę komputerową?

U mnie zwieranie styków na pewno nie działa dlatego poszedłem w koszty i kupiłem interfejs ELM 327. Warto było :finga: Przynajmniej wiem co się dzieje z moją bryczką.
Mogę też czytać kody z innych wózków i ratować kumpli przed chorymi cenami w serwisach :axe:

Pozdrawiam maniaków
:snorting:
chrum chrum :twisted:
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2008, 20:58   

misiek-misiek napisał/a:
Mogę też czytać kody z innych wózków i ratować kumpli przed chorymi cenami w serwisach

Odczytanie DTC to ledwie początek sukcesu.
_________________

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-09-2008, 21:56   

misiek-misiek napisał/a:
Podobno można to zrobić nawet chinskim multimetrem
No raczej nie. Lambda zmienia parametry dynamicznie i multimetr tego nie pokaże. No chyba że sonda padła całkiem to wtedy będzie widać.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 23-09-2008, 20:16   

No to jak to w domowy sposób sprawdzić :?:
Bo od lat dziesięciu jeszcze nie korzystałem z mechanika. Wszystko do tej pory sam robiłem.
Pierwszy raz taki zagmatwany problem.
Już boje się pomysleć co będzie za 15 lat :shock:

Pozdrowionka :finga:
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-09-2008, 07:43   

misiek-misiek napisał/a:
No to jak to w domowy sposób sprawdzić
:twisted:
misiek-misiek napisał/a:
Bo od lat dziesięciu jeszcze nie korzystałem z mechanika.
Czas przerwać to pasmo sukcesów :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2008, 11:39   

cns80 napisał/a:
No raczej nie. Lambda zmienia parametry dynamicznie i multimetr tego nie pokaże.

Do sprawdzania sond lambda analogowy woltomierz jest jak najbardziej ok.
misiek-misiek napisał/a:
Bo od lat dziesięciu jeszcze nie korzystałem z mechanika. Wszystko do tej pory sam robiłem.

Walcz! Nie daj się:)
Sprawdzenie przedniej sondy:
-przyspieszanie z gazem w podłodze 600-1000mV
-hamowanie silnikiem z powyżej 4000 obr/min - poniżej 200mV
-na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku po przynajmniej 5 minutowej jeździe sonda pracuje w 100-900mV
Tylna sonda:
-w czasie mocnych przegazówek powyżej 4000 obr/min lub przyspieszania sygnał z sondy zmienia się od 0 mV do 600-1000mV
Powodzenia
_________________

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 26-09-2008, 12:07   

tomekrvf napisał/a:
Do sprawdzania sond lambda analogowy woltomierz jest jak najbardziej ok
Analogowy woltomierz to nie "Multimetr" ;) Na Multimetrze nic nie wyjdzie. Z resztą na analogowym też bywa różnie :(

[ Dodano: 26-09-2008, 12:16 ]
tomekrvf napisał/a:
Walcz! Nie daj się:)
Sprawdzenie przedniej sondy:
-przyspieszanie z gazem w podłodze 600-1000mV
-hamowanie silnikiem z powyżej 4000 obr/min - poniżej 200mV
-na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku po przynajmniej 5 minutowej jeździe sonda pracuje w 100-900mV
Tylna sonda:
-w czasie mocnych przegazówek powyżej 4000 obr/min lub przyspieszania sygnał z sondy zmienia się od 0 mV do 600-1000mV
SOnda powinna pracować czyli non stop wahać się w nominalnym przedziale, a nie "stać" w jego środku. Inaczej jest uszkodzona.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2008, 17:44   

cns80 napisał/a:
SOnda powinna pracować czyli non stop wahać się w nominalnym przedziale, a nie "stać" w jego środku

O której sondzie piszesz? Za czy przed katalizatorem? W ustalonych warunakach przednia sonda pracuje w zakresie tak jak wyżej czyli od około 100mV do około 900mV - wykres to mniej więcej sinusoida.
cns80 napisał/a:
Analogowy woltomierz to nie "Multimetr" Na Multimetrze nic nie wyjdzie.

Hmmm, całe lata pracowałem na wychyłowym analogowym multimetrze który posiadał woltomierz, amperomierz itp. i zpełną świadomością twierdzę że nadaje się on do sprawdzania sond lambda.
_________________

 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 29-09-2008, 19:55   

No dzięki wielkie za podpowiedzi :)
Miałem teraz mały kocioł bo broniłem dzisiaj pracę magisterską (zaliczone na 5 :finga: )
Jutro po południu wezmę się za bestię i posprawdzam co i jak o ile pogoda pozwoli na grzebanie pod maską.
Samochód to jakby nie było moje narzędzie pracy i jeżdżę codziennie, więc nie stoi sobie bezczynnie.
Nie mam za bardzo czasu na jazdę po serwisach i wydawanie pieniędzy za często chybione podpowiedzi, a poza tym nie mam czasu na pozostawienie autka na tydzień w serwisie.
Nie pozostaje mi nic innego jak wziąć się do pracy i budować, organizować :twisted:

Pozdrowienia zasyłam :iroc:
 
 
 
robertmarzena1 
Nowy Forumowicz

Auto: space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-03-2010, 13:31   

misiek-misiek, witam i co było przyczyna kodu P0421
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 12-03-2010, 10:48   

Hej, zbadałem sondy i się okazało, ze druga sonda była padnięta. Wymieniłem na nową i działa do tej pory. 25tkm wytrzymała jak na razie :twisted: Jak dotąd żadnych błędów nie pokazuje.
Oby tak dalej, byłem w piątek na przeglądzie i mimo 200 tys przebiegu, zero jakichkolwiek problemów. Zawieszenie bez luzów, hamulce jak w nówce, pali 7l/100 gazu. Nic tylko się cieszyc :finga:
 
 
 
robertmarzena1 
Nowy Forumowicz

Auto: space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: szczecin
Wysłany: 12-03-2010, 10:55   

misiek-misiek, Dzięki u mnie prawdopodobnie pierwsza sonda służe pomoca
POZDRAWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.