wycieki z silnika |
Autor |
Wiadomość |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 11:08 wycieki z silnika
|
|
|
Witam Jeżdżę swoim miśkiem już ponad 3 lata. Zero awarii, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Wszystkie płyny i części wymieniam na czas. Zamierzam jeszcze ze 2, 3 latka nim pośmigać. W niedługim czasie muszę wymienić rozrząd. I tu mam mały dylemat. Silnik zaczyna coraz bardziej się pocić. Wycieki są widoczne już prawie wszędzie. Zastanawiam się czy przy wymianie rozrządu zdjąć głowicę i trochę uszczelnić silniczek. Dodam jeszcze że oleju bierze mi ok 1,3 l na 10 000km. I tu mam parę pytań do wszystkich mitsumaniaków którzy robili takie zabiegi.
1. Czy wymienić uszczelniacze zaworów?
2. Jakie części zastosować? Chodzi tu o uszczelki i uszczelniacze zaworów oraz wałka rozrządu ( zamienniki czy ori )
3. Jakie firmy zamienniki użyć?
4. Gdzie dostać oryginalne uszczelki.
5. Jakie są wasze opinie jeśli chodzi o uszczelki AJUSA i ELRING. (dokładnie chodzi o uszczelkę głowicy, uszczelniacze zaworów oraz wałka rozrządu i wału)
6. Jakieś pomocne uwagi dot. całego zabiegu?
Z góry dziękuje i Pozdrawiam |
|
|
|
 |
brzoza73
Mitsumaniak

Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-09-2008, 12:00
|
|
|
Jeśli liczysz się ze zdjęciem głowicy to lepjej od razu wymienić również uszczelniacze zaworowe,jedna robota.
Ja w moim galu przy wymianie uszczelki pod głowicą od razu dałem ją do sprawdzenia na szaczelność i zrobiłem planowanie z dotarciem zaworów i wymianą uszczelnień.Osobiście pod głowicę założyłem uszczelkę oryginał jak i inne uszczelki.Do zamienników mam mieszane uczucia(pare razy wykonywałem przez nie robote podwójną |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-09-2008, 12:44
|
|
|
Jak wyżej, przy zdjęciu głowicy warto wymienić uszczelniacze zaworowe i w zależności od stanu oddać do dotarcia zaworów.
Co do uszczelek to śmiało mogę polecić ELRING - pod głowicę a jeśli chodzi o resztę uszczelniaczy - TAKOMA
Ja mam u siebie taki zestaw i jestem zadowolony Na tych zamiennikach składałem silnik po remoncie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 13:50
|
|
|
A gdzie można dostać oryginalne uszczelki? W sklepach są tylko w/w zamienniki. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-09-2008, 18:50
|
|
|
ASO
A tak w ogóle to polecam Erlinga. Przyzwoita uszczelka, po 4000 na razie nie widać, by cokolwiek się pociło. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:51
|
|
|
docencik87 napisał/a: | A tak w ogóle to polecam Erlinga. |
A uszczelniacze zaworowe i resztę też Erlinga? |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14-09-2008, 22:28
|
|
|
Też mogę potwierdzić że te uszczelki są OK, co do pozostałych części to można śmiało polegać na japaneze, trzeba trochę poczekać na przesyłkę ale jakość części i ceny na pewno warte tej cierpliwości. |
|
|
|
 |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 22:04
|
|
|
No więc jutro oddaje miśka do mechanika. Wybór padł na Erlinga. Znajomy mechanik poleca mi te uszczelki. Z kolei drugi składał na tych uszczelkach swojego Colta i jest zadowolony. Mam zamiar wymienić wszystkie uszczelki i uszczelniacze głowicy, nowy rozrząd, uszczelka misy olejowej, uszczelniacz wału od strony rozrządu, olej oraz płyn chłodzący. Koszt robocizny około 450zł wiec cena przystępna. Do tego części to tak myślę około 1000zł. Pozdrawiam i dzięki za poradę.
[ Dodano: 02-10-2008, 21:27 ]
No więc Colt został zrobiony. Wszystko w jak najlepszym porządku. Zero jakichkolwiek problemów. Z tym że ciężko było dobrać części. Erling zupełnie nie pasował. Wogóle jakieś dziwne to było. Uszczelka pod głowicę była w opakowaniu Erlinga natomiast w środku jakiś szajsz zupełnie niepasujący. Uszzczelniacze też nie pasowały. Zdecydowałem z moim mechanikiem że założy Takome. Wszystko wygląda że będzie oki. Zobaczymy w praktyce. Pozdro |
|
|
|
 |
|