Przesunięty przez: Hubeeert 23-04-2007, 20:02 |
[CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem... |
Autor |
Wiadomość |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 09:17 [CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem...
|
|
|
szukałem ale nie znalazłem jak jest to przepraszam.
w moim misiu 1.3 '98 czyli jakby nie było 4G13 165 000 km przejechane jest nastęnujący problem:
przy szybkim starcie i zmianie z 1 na 2 przy 6 - 7 tys. obrotów obroty spadaja na 4,2 i zanim dalej furka zacznie przyspieszać to musi pomyśleć tzn przypspiesza ale trzeba coś troszke odczekać coś jak mini turbo dziura :/ przy zmiania 2 - 3 już to zjawisko nie jest tak silne/niewystępuje
byłem dzisiaj w ASO i na kompie wyskoczył błąd TPS (check engine nie świcie się) tzn. ponoć problem jest w czujniku ponoć jedyne rozwiązanie to zmiana czujnika wraz z przepustnicą.
czy ktoś ma ten sam problem?
jak zbudowana jest ta przepustnica i czujnik? tzn czy da się to jakoś zafixować?
ponoć problem nie dotyczy czystości przepustnicy tylko czujnika. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 20:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12-06-2006, 09:39
|
|
|
czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny! |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 10:55
|
|
|
czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)?
kochajj napisał/a: | czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny! |
czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2006, 11:21
|
|
|
tommi napisał/a: | czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)? |
trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 12-06-2006, 15:07
|
|
|
tommi napisał/a: | czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz? |
No trzeba go odpowiednio ustawic. Ja krecilem pol dnia zanim ustawilem poprawnie |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12-06-2006, 15:27
|
|
|
ustawia sie bardzo prosto ... miernik jest potrzebny... nalezy ustawić odpowiednio IPS... na stronie Krzyzaka jest dokładnie opisane... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2006, 15:41
|
|
|
nie nie - tps w 4G13 się ciut trudniej ustawia i inaczej niż u mnie na stronie
mogę Ci to zrobić - ale tylko w 3mieście |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 19:32
|
|
|
... jest też dział FAQ, w którym można znaleźć np. to.
Swoją drogą - przed wymianą dobrze byłoby sprawdzić TPS, może wystarczy go wyregulować. |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 20:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tommi napisał/a: | czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)? |
trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity |
czego czego??
a bardziej po polsku? tak dla tumanów elektrycznych? ile powinien ten opór wynosić itp?
w wolnym czasie zobacze co przyniesie regulacja, może pomoże... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2006, 20:40
|
|
|
oto potencjometr:
2 ------------------------------|
\/
1 ---------------------/\/\/\/\/\/\/\/\-------------------------- 3
a) opór na końcowych 1 -3 powinien wynosić od 3.5 do 6.5 kOm
b) opór między 1 a 2 powinien się zmieniać płynnie od 0 do wartości z pkt. a) - bez przerw, skoków itp.
widzę, że wycięło mi spacje - wyobraź sobie, że końcówka 2 dotyka połowy 'uzwojenia'
prościej nie umiem
w przypadku Colta z 4G13 wtyczka TPS ma 4 piny:
1 - tak jak 1 na rys
2 - to TPS
3 - jak 2 na rys
4 - jak 3 na rys |
|
|
|
 |
|