Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwo-95;98;100?
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 13:56   Paliwo-95;98;100?

Nie chcę aby ktoś potraktował to jako absurd.
Jakie paliwo lejecie do swoich Coltów?
Standardowo lałem statoil superma 98
Wczoraj zalałem na próbę Shell v-power racing
Rzekomo ma ponad 100 oktanów. Muszę przyznać, że jest odczuwalna różnica w kulturze pracy jak i osiągach auta. Tylko czy to nie jest przesada ? Czy to paliwo nie zniszczy silnika?
Na spalaniu zauważyłem różnicę, którą niweluje cena 4,99 za litr
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-10-2008, 14:19   

Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest bardziej odporne na spalanie stukowe i ma to niewiele wspólnego z osiągami czy ilością spalanego paliwa.
Prawdopodobnie Vpower 100 jest paliwem lepszym jakościowo ("mniej rozwodnione"?) od zwykłego paliwa stąd marginalnie lepsze osiągi - natomiast są one, po pierwsze tak minimalne że NA PEWNO nie rekompensują wyższej ceny, po drugie ewentualne mniejsze spalanie (u mnie zmierzyłem spadek spalania o ~0.1 L na 100 km) jest widoczne na trasie.

Ja zalewam gada Vpowerm 100 z uwagi na jego wyższą jakość oraz dodatki środków czyszczących - jeżdżę na LPG, Pb zużywam wyłącznie do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temp.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 14:31   

Liczba oktanowa zostaje wyznaczona doświadczalnie. Na jednym silniku jest testowane paliwo w porównaniu do specjalnego - wzorcowego. Więc nie jest to tylko charakterystyka spalania stukowego ale też osiągi silnika( jedno wynika z drugiego - mogą występować niezauważalne mikro detonacje obniżające moc). Różnią się też temp. spalania tych paliw. Dlatego zapytałem czy to nie obniży trwałości motoru ( bo być może 98 to max.).
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 13-10-2008, 14:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-10-2008, 14:40   

jeżeli przyspieszysz moment pojawienia się iskry to rzeczywiście możesz skorzystać z dobrodziejstw większej odporności paliwa na "mikrodetonacje" i cieszyć się ciut lepszym przyspieszeniem/spalaniem
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 14:53   

czy te silniki nie mają tego w sobie? tzn. jakiegoś elektronicznego wariatora
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2008, 18:03   

moi rodzice leją 98 z BP do silnika 1,1 jeździ ok,
Ja na moim 1,6 4g92 nie wyczyłem dużej różnicy między 98 a 100 oktanów, czasem 98 z BP, i 98 ze stacji bez naklejki, czy Bliska ma podobną w odczuwaniu różnice co 98 a 100 oktanów (tzn bezmarkowe mają miej niż 98)
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
piciu_p
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 19:50   

Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem.
 
 
pati colt
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 20:00   

w kilku czasopismach motoryzacyjnych robili testy czy lanie różnych uszlachetnionych paliw do takich autek jak Colt ma sens i wyszło że tak średnio
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 21:50   

piciu_p napisał/a:
Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem.


Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej?
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 22:02   

A ja znowu czytałem, że paliwa o większej liczbie oktanowej są mniej kaloryczne niż etylina 95 :) - w najgorszym wypadku może więc dojść do zwiększonego zużycia spalania w Colcie przy stosowaniu tych paliw. Odczuwalnie większą kulturę pracy i zmniejszenia spalania można uzyskać poprzez zmianę wyprzedzenia zapłonu, a to jest tylko domena silników przystosowanych do benzyny wysokooktanowej (np. FSI Volkswagena). Colt niestety przystosowany nie jest.

Pozdrawiam
 
 
piciu_p
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2008, 07:25   

jaceksu25 napisał/a:
Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej?


A choćby taka jaką podaje producent:
" Co wyróżnia Shell V-Power?
- Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.
- W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.
- Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos. "
 
 
krysstek 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: LU
Wysłany: 17-10-2008, 16:49   

W Pl tankuję supremę 95 lub vervę 98 i ta druga jest o wiele lepsza- można sprawdzić na moim profilu w "porabie" i :"spritmonitor". A jeszcze zupełnie inna jakość, to paliwa OMV np. w A lub nawet MOL na Węgrzech.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.