Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Momenty dokrecania glowicy
Autor Wiadomość
Klakier5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: DKL
Wysłany: 07-08-2009, 14:25   [CAxA] Momenty dokrecania glowicy

Witam. W moim colcie niewiadomo czemu pekla uszczelka pod glowica - przynajmniej taka postawilem diagnoze. Zakupilem juz nowa uszczelke pod glowice oraz pod klawiature. Wszystko bedzie wymienial wujek, ktory zna sie na mechanice, ale nakazal mi, zebym sprawdzil w internecie jak wygladaja moemnty dokrecania glowicy. Szukalem, ale nie znalazlem, skad jest moj post. Wraz z nowa uszczelka dostalem "instrukcje" ale chcialbym zobaczyc, czy aby na pewno wartosci te sie pokrywaja. Moj silnik to 1.6 16v 113km z 93roku. Niestety nie mam ksiazki serwisowaej. Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 08-08-2009, 04:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2009, 14:42   

z autodaty dane odnosnie glowicy

poziom dokrecanie 35Nm
poziom dokrecanie 75Nm
poziom poluzowanie 360 stopni
poziom dokrecanie 20Nm
poziom dokrecanie 90 stopni
poziom dokrecanie 90 stopni
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-08-2009, 15:03   

cuuube napisał/a:
z autodaty dane odnosnie glowicy
A manual podaje:
75Nm → 0Nm → 20Nm → +90° → +90°

Ważne jest też kolejność odkręcania i dokręcania śrub.

Odkręcanie:



Dokręcanie w odwrotnej kolejności:

_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

Ostatnio zmieniony przez londolut 08-08-2009, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Klakier5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: DKL
Wysłany: 07-08-2009, 15:21   

dzieki bardzo :) Danektore podaliscie lekko odbiegaja od tych ktore byly dolaczone do uszczelki. Skonsultuje z wujkiem co i jak. Pozdrawiam.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 07-08-2009, 23:36   

londolut obrazki ci sie pomieszaly :) popraw bo jesli ktos z angielskiego lezy bedzie mial problem :)
temat bardzo na czasie ja dzis sciagalem glowice jutro ja zakladam bo juz jest gotowa :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-08-2009, 00:52   

czarnuch23 napisał/a:
londolut obrazki ci sie pomieszaly
Faktoza... poprawione :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
2krzychu3 
Nowy Forumowicz
Krzych

Auto: Colt 1,3 12v 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Tomaszow Mazowiecki
Wysłany: 21-04-2010, 15:13   

Witam powiedzcie mi czy do silnika 1.3 w colcie momenty i kolejnosc dokrecania srub w glowicy sa takie same???
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 21-04-2010, 19:18   

wg service manual dokręca się na 75Nm w kilku podejściach, np 35, 55 i 75Nm, kolejność taka sama, można też spiralnie od środka.
Co ciekawe niektórzy producenci dla 4G13 podaja dwa przepisy w zależności od kształtu łebka szpilek głowicy (sześciokątna jak imbus lub gęsty torx).
Przypominam też o wymianie śrub na nowe "nie-pływające" szczególnie w modelu 1.3
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2010, 20:04   

Dokręcanie śrub w CA1A by Bartek w tym wątku. W przypadku silnika 1,3 zasadniczo obowiązkowa wymiana śrub. Są cieńsze niż w 1,6 i potrafią się skręcać już przy odkręcaniu.
 
 
2krzychu3 
Nowy Forumowicz
Krzych

Auto: Colt 1,3 12v 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Tomaszow Mazowiecki
Wysłany: 22-04-2010, 01:07   

Ok dzieki!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.