[CAxA] Momenty dokrecania glowicy |
Autor |
Wiadomość |
Klakier5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: DKL
|
Wysłany: 07-08-2009, 14:25 [CAxA] Momenty dokrecania glowicy
|
|
|
Witam. W moim colcie niewiadomo czemu pekla uszczelka pod glowica - przynajmniej taka postawilem diagnoze. Zakupilem juz nowa uszczelke pod glowice oraz pod klawiature. Wszystko bedzie wymienial wujek, ktory zna sie na mechanice, ale nakazal mi, zebym sprawdzil w internecie jak wygladaja moemnty dokrecania glowicy. Szukalem, ale nie znalazlem, skad jest moj post. Wraz z nowa uszczelka dostalem "instrukcje" ale chcialbym zobaczyc, czy aby na pewno wartosci te sie pokrywaja. Moj silnik to 1.6 16v 113km z 93roku. Niestety nie mam ksiazki serwisowaej. Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 08-08-2009, 04:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2009, 14:42
|
|
|
z autodaty dane odnosnie glowicy
poziom dokrecanie 35Nm
poziom dokrecanie 75Nm
poziom poluzowanie 360 stopni
poziom dokrecanie 20Nm
poziom dokrecanie 90 stopni
poziom dokrecanie 90 stopni |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-08-2009, 15:03
|
|
|
cuuube napisał/a: | z autodaty dane odnosnie glowicy | A manual podaje:
75Nm → 0Nm → 20Nm → +90° → +90°
Ważne jest też kolejność odkręcania i dokręcania śrub.
Odkręcanie:
Dokręcanie w odwrotnej kolejności:
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 08-08-2009, 00:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Klakier5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: DKL
|
Wysłany: 07-08-2009, 15:21
|
|
|
dzieki bardzo Danektore podaliscie lekko odbiegaja od tych ktore byly dolaczone do uszczelki. Skonsultuje z wujkiem co i jak. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 07-08-2009, 23:36
|
|
|
londolut obrazki ci sie pomieszaly popraw bo jesli ktos z angielskiego lezy bedzie mial problem
temat bardzo na czasie ja dzis sciagalem glowice jutro ja zakladam bo juz jest gotowa |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 08-08-2009, 00:52
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | londolut obrazki ci sie pomieszaly | Faktoza... poprawione |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
2krzychu3
Nowy Forumowicz Krzych
Auto: Colt 1,3 12v 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Tomaszow Mazowiecki
|
Wysłany: 21-04-2010, 15:13
|
|
|
Witam powiedzcie mi czy do silnika 1.3 w colcie momenty i kolejnosc dokrecania srub w glowicy sa takie same??? |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 21-04-2010, 19:18
|
|
|
wg service manual dokręca się na 75Nm w kilku podejściach, np 35, 55 i 75Nm, kolejność taka sama, można też spiralnie od środka.
Co ciekawe niektórzy producenci dla 4G13 podaja dwa przepisy w zależności od kształtu łebka szpilek głowicy (sześciokątna jak imbus lub gęsty torx).
Przypominam też o wymianie śrub na nowe "nie-pływające" szczególnie w modelu 1.3 |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:04
|
|
|
Dokręcanie śrub w CA1A by Bartek w tym wątku. W przypadku silnika 1,3 zasadniczo obowiązkowa wymiana śrub. Są cieńsze niż w 1,6 i potrafią się skręcać już przy odkręcaniu. |
|
|
|
 |
2krzychu3
Nowy Forumowicz Krzych
Auto: Colt 1,3 12v 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Tomaszow Mazowiecki
|
Wysłany: 22-04-2010, 01:07
|
|
|
Ok dzieki!! |
|
|
|
 |
|