Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V
Autor Wiadomość
RIPek
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2008, 16:53   Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V

Jechałem sobie dziś grzecznie jakieś 70km/h do domku.
Nagle silnik zgasł ,po oględzinach stwierdziłem:
-Silnik zablokowany (rozrusznik nie może obrócić)
-Brak paska rozrządu na górnym tylnym kole (zerwany)

Moje pytanie:
Czy silniki 12 zaworowe mają kolizję zawór-tłok w takich przypadkach?
Czy teraz zaczyna się czarna historyjka z cyklu pogięte zawory i duże wydatki?

Ciekawostka:
Pasek wymieniony wraz z napinaczem w tamtym roku i przejechane max 40 tyś. km.

Idę rozkręcać, czekam na info od was bo nie wiem czy mi się opłaca paska szukać.
Pozdrawiam
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 17-08-2008, 19:12   

no to masz problem szukaj głowic bo to silnik kolizyjny .Pasek zerwal ci sie przy 40 tys km? niebywałe (a czy czasem nie miales wyciekow oleju na pasek) jesteś z niemiec? więc taniej ci bedzie te elementy znalezc lecz chyba drogo zapłacisz za robote.Czyjej firmy miałes rozrząd?Nie zastanawiasz sie nad przyczyna zerwania paska? pozdrawiam :(
 
 
RIPek
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2008, 19:39   

Silnik jest suchy lekko rosi z pod wlewu oleju , pasek oleju nie widział.
Pasek chyba był Gasket a czy jakoś tak , już nie pamiętam.
Rozebrałem osłony to pasek nawinął sie na koło zębate wału i zablokował silnik.
Po usunięciu wszystko jest ok wałem można obracać.
Dziwne zdarzenie ,mam jeszcze nadzieję że jakimś cudem tam w środku nic sie nie stało.
Pasek zadziałał jak hamulec.

Intryguje mię ta kolizyjność bo wiem że jak pozostawię wałki rozrządu bez paska układają się pod naciskiem sprężyn czyli zawory się w jakimś stopniu zamykają .
Przy silniku V6 jest 3 cylindry na stronę więc i rozmieszczenie krzywek zaworów jest inne jak w 4 cylindrowym silniku co teoretycznie może dać efekt nie wystąpienia kolizji.
Sprawdziłem to przed chwilą w praktyce i:
wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni


Wniosek:
Jeśli się mylę proszę poprawić.
Kolizja występuje w momencie przeskoczenia paska na którymś z kół zębatych.
lub jeżeli wałki w przypadku zerwania nie zdążą się ułożyć pod naciskiem sprężyn.
Na pewno nie występuje sytuacja jak w cztero i więcej cylindrowych rzędziakach że któryś z zaworów pozostaje otwarty.
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 18-08-2008, 20:44   

słuchaj misiu wymienialem rozrzad u siebie i sprawdzalem czy motor jest kolizyjny czy nie .W momencie ystawienia wałków i walu korbowego w stanie serwisowym (na znaki) i kręcąc wałem korbowym w pewnym momencie silnikiem nie można obrócić ,wniosek jeden POGIĘTE ZAWORY ,ile ? trzeba zweryfiikować! .Może uszkodzeniu uległy tulko 2 lub 3(TO WERSJA OPTYMISTYCZNA)a może wiecej???.Musisz to sprawdzić.Zdejmij pokrywy zaworów ,obracaj wałkami rozrządu i sprawdzaj czy którys zawór nie zostal (jeśli dostał to juz nie wróci). I TYM SPOSOBEM WSTEPNIE SPRAWDZISZ CO SIE STAŁO :wink:
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-08-2008, 21:53   

Zapraszam do czytania postu o zerwanym pasku w moim Galancie. Jest też kilka zdjęć

zerwany pasek
_________________

 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19-08-2008, 15:05   

Witaj!
U mnie byl troche inny problem o ktorym pisalem zreszta tutaj na forum. na czesci wydalem sporo bo ponad 1000 zl, ale wtym sa zawory wszystkie uszczelaniacze rolki lozyska rolek paski wszystkie olej caly uszczelki, glowica i wal- byl ok- tez wiec jesli masz kase i chcesz odreanimowac samochod to warto jednak kupisz silnik za 1,5 tys i tez nie wiesz ile trzeba bedzie wlozyc i za ile bedziesz musial cos zmieniac ....
Powiem tak teraz wiem ze wszytsko jest ok i raczej nie powinno byc podobnej sytuacji.
a co to paska rozrzadu to raczej lepiej wymienic ja wczesniej niz pozniej to nie jest droga sprawa wiec nie aztaki straszny diabel nawet w wymianie sa tutaj posty jak samemu to zrobic nawet..

Ale to jest moje zdanie ... ja zmienilem i zadowolny jestem z tego kasy szkoda ale to juz inna sprawa ale moja Misia znowu plywa po ulicach ....
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-08-2008, 16:58   

RIPek napisał/a:
wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni


Odwrotnie - ustawiasz wał na znak (1 tłok na górze) i obracasz wałkiem na którym są zawory 1 cylindra. Jeżeli obrócisz o 360 st. wtedy na 95% do kolizji nie dojdzie podczas zerwania paska. (5% zostawiam dla zjawisk dynamicznych nie zachodzących przy obrotach typu 10 rpm)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 19-08-2008, 18:55   

CUBUS nawiazujac do sms to rolety nie mam ,skoro stwierdzasz że masz uszkodzony rozrusznik to naprawiaj czym predzej!! KLOCKIwymienialem u siebie ale nie pamietam firmy bo nie zapisalem ale byly w zielonym opakowaniu i byly WŁOSKIEsa dobre bo nie piszczą i co najważniejsze o czym piszą koledzy nie brudzą zbytnio felg .co do ABSso juz pisałem :masz juz tyle podpowiedzi że lepiej juz nic nie pisać posprawdzaj wszystko i sigma na pewno bedzie ci służyć tu masz tel na czesci do sigmy 608487949 pozdrawiam
 
 
RIPek
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2008, 20:04   

A więc teoria się nie sprawdziła ,silnik pracuje na 3 cylindry
Miałem nadzieję że jednak....
W piątek mam wyjazd do Polski po 8 miesiącach.
Co do paska to on nie miał nawet roku od założenia i przejechane max40 tyś więc nie był przejeżdzony . Sam go wymieniałem jak mi siadła uszczelka pod głowicą.

Co do naprawy to teraz trzeba to dobrze policzyć bo autko ma 290 tyś
i skłaniam się ku szukaniu nowego serduszka.


Panowie
Rozebralem silnik i znalazlem :
4 zawory wydechowe wygięteale nie widac tego optycznie.
Zamówilem 6 nowych wydechowych(8,80euro) za sztukę i zestaw uszczelek.
pozostaje poczekać na towar , zlożyć i mam nadzieję jazda...


Jak w domowych warunkach dotrzeć zaworki , macie jakieś patenty???
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 04-11-2008, 06:55   

Witam, co sądzicie o tym zestawie?
http://motoallegro.pl/ite...gma_3_0_v6.html

W warsztacie facet wyceniał mi koszty części (pasek, rolka, pompa) na 370-400 PLN więc się zastanawiam się czy majster chciał sobie na mnie więcej "przyciąć" czy też ten zestaw na allegro nie warty jest zachodu?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-11-2008, 11:12   

ja tam nie wiem ale mechanik liczy pewnie w cenach jak mu wygodnie tzn. kupi u znajomego w sklepie, na allegro goście maja niższą marżę. Osobiscie - kupiłbym na ebayu na przykład:


http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

Do silnika 24V zestaw: pompa + pasek + rolki kosztował 300 zł z wysyłką (08/2007 - dolar był po 2.7 zł)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 04-11-2008, 11:43   

Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać :) Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-11-2008, 12:02   

painkiller napisał/a:
Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać :) Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci


Czekać trzeba będzie około 2 tygodnie. Moze to nieco dłużej niż sklep czy allegro. Pozatym pasek równie dobrze może pęknąc w drodze do mechanika. To moje zdanie. Najbezpieczniej będzie nie jeździć po prostu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 04-11-2008, 13:56   

Jeździć musi, choćby dzisiaj na wymianę amorów. Rozrząd też muszę zrobić w dosyć szybko i o ile to nie jest konieczne auta nie ruszam, no nic będę jeszcze myślał co tu dalej robić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.