Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Kontrolka ręcznego zapala się przy skrecie kierow
Autor Wiadomość
sir_szaja
[Usunięty]

  Wysłany: 23-06-2009, 13:16   [Cari 1.6] Kontrolka ręcznego zapala się przy skrecie kierow

Witam. Mam taki problem, otóż od jakiegoś czasu dziwnie trzęsie mi się silnik (przynajmniej takie mam wrażenie że to silnik) dzieje się to na niskich obrotach tak maks do 2 tyś. choć nie zawsze ma to miejsce. Dodatkowo jak jadę po jakiś dziurach to z pod maski dochodzi podobny odgłos(czyli jakby silnik o coś uderzał), a przy większych prędkościach na łukach zapala mi się kontrolka ręcznego.
co to może być??
z góry dzięki za pomoc
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2009, 13:17   

sprawdz poduszki silnika i dolej plynu hamulcowego
 
 
sir_szaja
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2009, 13:21   

właśnie się zastanawiałem czy to może być to, są jakieś wizualne oznaki ich zużycia?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2009, 14:38   

wizualne rzadko, raczej to, że tracą swoje właściwości tłumiące, stają sie "elastyczne"
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
sir_szaja
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2009, 15:27   

w sumie gdy dodaje gazu pod maską to widzę że silnik odchyla się o jakieś 2 cm na obu gumach
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 25-06-2009, 15:01   

masz mało płynu bo klocki się zużyły i kontrolka się zapala co do stukania sprawdź poduszki nie jak dodajesz gazu tylko jakąś breszką bo może któraś się odkręciła 2 cm to dużo się nie wychyla albo masz słaby motor

[ Dodano: 25-06-2009, 15:03 ]
a jeszcze jedno jak silnik się opiera o konstrukcję samochodu w trakcie uderzenia powinneć czuć na kierownicy drgania
 
 
sir_szaja
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2009, 20:14   

dzięki:) jutro mam zamiar podjechać do mechanika bo ja niestety tam nic nie widze. a płyn już uzupełniłem, faktycznie troszkę brakowało
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 26-06-2009, 13:55   

tylko świadom jesteś że jak dolałeś płynu to znaczy że masz już słabe klocki. Przy wymianie uważaj aby nie wywaliło tobie płynu z zbiorniczka chyba że troszkę nalałeś a nie do maxa
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 15:51   

Ppiotr napisał/a:
tylko świadom jesteś że jak dolałeś płynu to znaczy że masz już słabe klocki.


od kiedy zapala sie kontrolka plynu jak sa slabe klocki?
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-06-2009, 17:31   

arturro napisał/a:
Ppiotr napisał/a:
tylko świadom jesteś że jak dolałeś płynu to znaczy że masz już słabe klocki.


od kiedy zapala sie kontrolka plynu jak sa slabe klocki?

Od dawna. :) Starte klocki, mniejsze ciśnienie w układzie, poziom płynu opada i zapala się kontrolka. Przynajmniej w niektórych samochodach tak to działa.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 17:49   

Moomin napisał/a:
Od dawna. :) Starte klocki, mniejsze ciśnienie w układzie, poziom płynu opada i zapala się kontrolka. Przynajmniej w niektórych samochodach tak to działa.


w zadnym jakim do tej pory jezdzilem (rowniez carisma) nie zauwazylem aby zapalila sie kontrolka poziomu plynu w przypadku startych klockow.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 26-06-2009, 20:00   

to miałeś do du.. układ chamulcowy lub źle nalany płyn tz za duży stan, a działa to nawet w maluchu kolego .
Nie spada ciśnienie tylko tłoki u skutek zużycia się klocków szczęk tarcz czy bębnów więcej się wysuwają ,a w miejsce tłoków wchodzi płyn ze zbiorniczka i tak spada poziom płynu chamulcowego. Skutkiem jest zapalająca się kontrolka od poziomu płynu. Nie raz widywałem jak koledzy zalali sobie płyn na max przyjechali wymienić klocki i zdziweini że płyn ochwycieka ze zbiorniczka podczas wsówania tłoka .
Chyba dość precyzyjnie wyjaśniłem a nie dowiarkom proponuję nalać na max i wymienić klocki. Bo jeśli układ chamulcowy jest sprawny płynu nie trzeba dolewać nawet jak kontrolka się zapala bo może nam sugerować że mamy się udać do sklepu w wiadomym celu powodzenia
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 23:19   

Cytat:
to miałeś do du.. układ chamulcowy lub źle nalany płyn tz za duży stan, a działa to nawet w maluchu kolego


kolego, zapewniam cie ze mialem w zyciu sporo aut w ktorych zmienilem kilkadziesiat kompletow klockow i w zadnym nie palila mi sie kontrolka.
i zapewniam cie ze nie byly to do du.. uklady chamulcowe, no oprocz carismy i lady ale nawet w tych autach nigdy mi sie nie zapalily kontrolki poziomu plynu.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 23:57   

Cytat:
to miałeś do du.. układ chamulcowy lub źle nalany płyn tz za duży stan, a działa to nawet w maluchu kolego

w maluchu to może i tak, ale w samochodzie to nie :badgrin:
implikacja: maluch nie samochód ehehe
arturro napisał/a:

kolego, zapewniam cie ze mialem w zyciu sporo aut w ktorych zmienilem kilkadziesiat kompletow klockow i w zadnym nie palila mi sie kontrolka.
i zapewniam cie ze nie byly to do du.. uklady chamulcowe, no oprocz carismy i lady ale nawet w tych autach nigdy mi sie nie zapalily kontrolki poziomu plynu.

no arturro dobrze gadasz,
gdy w zbiorniczku płynu mamy odpowiednia ilość zjawisko nie ma prawa zaistnieć,
moze sie zdarzyć, że mając minimum zjedziemy klocki do zera, wtedy tłoczki muszą dalej sie wysunąć a poziom spada poniżej.. jednak to nie wina klocków,
a faktu, ze ktos nie dopilonował poziomu płynu

też mi się nigdy nie zapaliło w żadnym aucie... przy żadnych klockach,
i przy jakimkolwiek zużyciu klocków czy nawet na dodatek tarcz
 
 
sir_szaja
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2009, 11:39   

stan miałem minimalnie(czyt. może z milimetr pod kreską) po dolaniu płynu tak do połowy podziałki problem znikł tak szybko jak się pojawił. dzięki za rade
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.