Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimny parownik
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 14:48   Zimny parownik

Mam problem z parownikiem, zrobił się zimny i nie wiem dlaczego. Płynu jest dostatecznie duzo, nagrzewnica grzeje jak powinna. Gdy na odpalonym gorącym silniku zdjąłem przewód od cieczy chlodzacej z parownika, płyn się wylał ale nie zaobserwowałem zadnego nadcisnienia panującego w małym obiegu. Możliwe że się gdzie układ zapowietrzył ale niebardzo wiem jak to sprawdzic. Dwa dni temu gdy grzebałem sobie pod maską, przez nieuwagę wpadło mi coś pomiedzy wentylator i chłodnice, zaowocowało to niestety dziurą w chlodnicy, ucieka tamtędy ciecz a raczej para.
Temperatura silnika jest na właściwym poziome, czy korek czy traska.

Czy ktoś ma jakieś porady gdzie spojrzeć, gdzie grzebnąć zeby odzyskać obieg?
Czy da radę zalutować dziurę w chłodnicy domowymi sposobami?
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 24-09-2008, 23:18   

w pierwszej kolejnosci musisz odzyskać szczelność układu chłodzącego. Jeśli dziura nieduża i na jednej rureczce możesz zdemontować cghłodnicę i tę rureczkę zalutować, lub po prostu całkiem zaślepić z 2 stron - utrata jednej rureczki chłodnicy nic nie zmieni, byle była szczelna. Dokładnie zlokalizuj dziurę, bo by do niej dotrzeć trzeba powycinać blaszki wokół niej by dostać się z lutwonicą. Jeśli udszkodzenia są na dużym obszarze - szkoda się bawić, bo stracisz dużo powierzchni wymany ciepła, a nie wiadomu czy dasz rade ją uszczelnić. Lepiej zamówić nową chłodnicę.
Po uszczelnieniu chłodnicy odpowietrzyć trzeba parownik. Jeśli parownik nasz dość wysoko - może zapowietrzać się przez dziurę w w/w chłodnicy. Szczelność to podstwawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.