Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
olej na silniku
Autor Wiadomość
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 08-01-2009, 21:57   olej na silniku

Od pewnego czasu obserwuję w swojej Cari coraz większe plamy oleju na silniku. Z tego co widzę wydobywa się on z pod pokrywy zaworów. Najprawdopodobniej wymienić muszę uszczelkę pod tą pokrywą. Moje pytanie brzmi: czy przy wymianie i demontażu pokrywy potrzebne jest spuszczenie oleju?? Nie chcę mieć niespodzianki..
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-01-2009, 22:10   

Nie, pod warunkiem, że poczekasz aż silnik ostygnie i olej spłynie do miski olejowej. Wycieknie wtedy naprawdę niewiele.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2009, 22:36   

Pamiętaj o kupnie uszczelki z oringami do świec. Jak wymieniać, to całość. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Arnold 
Mitsumaniak
Arnold


Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 339
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-01-2009, 22:46   

Chyba, że i tak "podchodzi" Ci wymiana oleju. Wtedy nie ma się co rozdrabniać...
_________________
"Zero kompromisu w walce ze złem"
 
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 10-01-2009, 13:41   

Olej wymieniałem jakieś 5 tys km temu tak więc jeszcze bym na tym pojeździł. A co do samej wymiany uszczelki to jeszcze zastanawiałem się czy to jakimś sylikonem nie trzeba przeciągnąć. Tylko jaki się nie rozpuści??
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2009, 18:10   

Wojtasss, ja mam uszczelkę i delikatnie jeszcze sylikon. :) Mechanicy maja odpowiedni sylikon.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 18:47   

zapytaj w motoryzacyjnym o silikon wysokotemeraturowy (powinni miec w kazdym nawet malym sklepiku w tubkach jak od pasty do zebow) sa dwa kolory - czerwony i czarny . robisz obwodke na glowicy zwracajac szcegolna uwage zeby cos nie dostalo sie tego silikonu do glowicy (jest dosc gesty ale... moment nieuwagi i klopot gotowy) pozniej uszcelka z kapa na to i skrecic . pozniej juz tylko jezdzic i cieszyc sie zyciem :biggrin:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2009, 23:16   

Żadnych silikonów pod uszczelkę. Smarujesz uszczelkę w miejscach styku delikatnie czystym olejem i skręcasz z momentem podanym w: "service manual-u".
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-01-2009, 23:00   

Tak jak wichura1, mówi. Przy nowej uszczelce nie ma potrzeby silikonowania.
Przy sparciałej można się pokusić, tylko po co jak nowa kosztuje kilkanaście zł ? ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Arnold 
Mitsumaniak
Arnold


Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 339
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-01-2009, 23:24   

Jasne że tak.
Za takie pieniądze nie warto kombinować. Półśrodki na niewiele się tu przydadzą.
_________________
"Zero kompromisu w walce ze złem"
 
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-01-2009, 21:57   

Jeżeli uszczelka pod dekiel to tylko jak najlepszej jakości, nie ma co oszczędzać tych 5 czy nawet 15zł Dobra uszczelka to podstawa i żaden sylikon nie jest potrzebny. Wiem to z własnego doświadczenia.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 14-01-2009, 18:46   

W żadnym przypadku sylikon koledzy. Nowa uszczelka powinna bez niego uszczelnić bez problemu. Kiedyś sylikonu nie było i wszystko trzymało jak tralala.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2009, 16:59   

W zadnym wypadku nie dawaj sylikonu pod uszczelke pokrywy zaworow.
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 18-01-2009, 22:16   

a coś takiego trafiło mi się w ręce i zastanawiam się nad użyciem:
http://www.loctite-kleje....tm&ramka=glowna
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2009, 22:18   

Dawanie sylikonow pod uszczelke pod pokrywa zaworow nie jest wskazene ja osobiscie nigdy tego nie robie ale decyzja nalezy do Ciebie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.