Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Stuki w przednim zawieszeniu
Autor Wiadomość
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
  Wysłany: 06-09-2008, 09:29   [Cari 1.6] Stuki w przednim zawieszeniu

w czasie pokonywania poprzecznych nierownosci sa slyszalne bardziej ale generalnie pukanie raz mniejsze raz wieksze występuje zawsze
dodatkowo(choć niewiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego)jak chce gwałtowniej ruszyć to zamiest"pisku" przednie koła podskakują
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 10:20   Re: Stuki w przednim zawieszeniu

pawel-krol napisał/a:
dodatkowo(choć niewiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego)jak chce gwałtowniej ruszyć to zamiest"pisku" przednie koła podskakują

jak byś chciał żeby piszczały to trzeba było sobie kupić 2.5 V6,
w cari 1.6 masz małą moc i to normalne zachowanie auta na pograniczu zerwania przyczepnosci

pawel-krol napisał/a:
w czasie pokonywania poprzecznych nierownosci sa slyszalne bardziej ale generalnie pukanie raz mniejsze raz wieksze występuje zawsze

pojedź do warsztatu (a najlepiej trzech dla pewności - bo zazwyczaj się nie znają)
i sprawdzą czy stuki to wina luzów w zawieszeniu...
jeżeli tak to naprawić

jeżeli nie stwierdzone zostana luzy, a zawiecha bedzie wydawac sie "bezpieczna"
możesz przyzwyczaić sie do odgłosów - bo nie od dzis wiadomo, że w Cari lubi stukać
albo mozsz szukać elementu który Cie denerwuje

szkoda że szukajka nie działa, bo było sporo na ten temat
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 11:20   

Pewnie stuka Ci stabilizator. Gumy są pewnie wyrobione. Nie widać tego od spodu ponieważ jest on przykręcony na sankach. Sprawdź, od góry go widać. Diagności często go przeoczają a na szarpakach nic nie słychać (u mnie aż dwóch to przeoczyło). Gumy kosztują niedużo trzeba tylko trochę sprytu do wymiany. A co do ruszania z piskiem to troszkę za duża masa autka do tego silniczka... Szkoda półosi...
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 12:51   

wojtec napisał/a:
Pewnie stuka Ci stabilizator. Gumy są pewnie wyrobione (...) Gumy kosztują niedużo trzeba tylko trochę sprytu do wymiany. A co do ruszania z piskiem to troszkę za duża masa autka do tego silniczka... Szkoda półosi...


Mi podobnie stukało zawieszenie i faktycznie jeśli chodzi o przód to były to tuleje stabilizatora, wymieniłem je i jest lepiej ale nie idealnie.

Koszt tulej to 2x12zł :) niestety za wymianę zapłaciłem 130zł :(

Sprawdzałem go w wielu warsztatach (mechanicy jeździli autem) i jedno co zawsze słyszalem to to, że zawieszenie w Cari po prostu nie należy do cichych a do tego jest raczej twarde, a odgłosy, które zostały to normalna praca tego zawieszenia.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 06-09-2008, 16:14   

big_foot napisał/a:
Sprawdzałem go w wielu warsztatach (mechanicy jeździli autem) i jedno co zawsze słyszalem to to, że zawieszenie w Cari po prostu nie należy do cichych a do tego jest raczej twarde,



jak cari ma zawieszenie raczej twarde to ciekawe jakie mialoby być raczej miękkie??? :badgrin:

[ Dodano: 06-09-2008, 16:28 ]
leser napisał/a:

jak byś chciał żeby piszczały to trzeba było sobie kupić 2.5 V6,
w cari 1.6 masz małą moc i to normalne zachowanie auta na pograniczu zerwania przyczepnosci


nie mowie tu o niewiem jakim pisku czy ruszaniu z dymem z opon.

a koledze nie zdarzyło sie nigdy depnąć głębiej pedał np. wyjerzdzając z podporzatkowanej itp.?
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 16:29   

pawel-krol napisał/a:
big_foot napisał/a:
Sprawdzałem go w wielu warsztatach (mechanicy jeździli autem) i jedno co zawsze słyszalem to to, że zawieszenie w Cari po prostu nie należy do cichych a do tego jest raczej twarde,



jak cari ma zawieszenie raczej twarde to ciekawe jakie mialoby być raczej miękkie??? :badgrin:


Dla mnie takie jest, miękkie i ciche to miałem w Astrze rocznik 92, a tutaj czuć każdą dziurę i słychać pracę zawieszenia. Nie powiesz mi chyba, że zawieszenie w Cari jest dobre. Mitsu kilka dobrych rzeczy zrobilo, ale to zawieszenie nie jest jedną z nich.
Pomijam fakt, że zawieszenie to rzecz modyfikowalna i może być wykonana tak jak Ci się podoba (Twoje może być zupełnie inne niż moje).
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 16:43   

pawel-krol napisał/a:
big_foot napisał/a:
Sprawdzałem go w wielu warsztatach (mechanicy jeździli autem) i jedno co zawsze słyszalem to to, że zawieszenie w Cari po prostu nie należy do cichych a do tego jest raczej twarde,



jak cari ma zawieszenie raczej twarde to ciekawe jakie mialoby być raczej miękkie??? :badgrin:

rozgraniczenie typu zawieszeń pomiędzy neutralne, komfortowe - miększe, spotowe - twardsze to sprawa troche subiektywna,

twarde i niskie zawieszenia są dedykowane na tory, natomiast w autach do użytku publicznego jak wypowiedział się oficjalny przedstawiciel hondy:
w autach sportowych twarde zawieszenie powoduje wrażenie jazdy jakby z większą prędkoscią co sie przekłada na zadowolenie klienta
(powinien dodać pseudosportowych hehe )

fabryczne zawieszenie carismy I generacji ( w drugiej sprawa juz wygląda inaczej)
jest dosyć twarde i mało komfortowe jak na serię,
co w dodatku nie przekłada się na właściwości jezdne bo auto de facto bardzo słabo się prowadzi

pawel-krol napisał/a:

[ Dodano: 06-09-2008, 16:28 ]
leser napisał/a:

jak byś chciał żeby piszczały to trzeba było sobie kupić 2.5 V6,
w cari 1.6 masz małą moc i to normalne zachowanie auta na pograniczu zerwania przyczepnosci


nie mowie tu o niewiem jakim pisku czy ruszaniu z dymem z opon.
a koledze nie zdarzyło sie nigdy depnąć głębiej pedał np. wyjerzdzając z podporzatkowanej itp.?

zdarzyło, i ja w żadnym razie nie złośliwie, ale chciałem podkreślić fakt,
że efekt przeskakiwania gdy na przemian co chwilę odzyskiwana i tracona jest przyczepność to rzecz jak najbardziej normalna,
zauważalna też czasami przy troszkę większych mocach ale przy bardzo chropowatym asfalcie o wysokiej przyczepności
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-09-2008, 16:51   

pawel-krol napisał/a:
jak chce gwałtowniej ruszyć to zamiest"pisku" przednie koła podskakują

Koła tracą kontakt z nawierzchnią , czyli ostre dodanie gazu i szybkie puszczenie sprzęgła ( strzał ze sprzęgła)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 06-09-2008, 16:59   

big_foot napisał/a:
pawel-krol napisał/a:
big_foot napisał/a:
Sprawdzałem go w wielu warsztatach (mechanicy jeździli autem) i jedno co zawsze słyszalem to to, że zawieszenie w Cari po prostu nie należy do cichych a do tego jest raczej twarde,



jak cari ma zawieszenie raczej twarde to ciekawe jakie mialoby być raczej miękkie??? :badgrin:


Dla mnie takie jest, miękkie i ciche to miałem w Astrze rocznik 92, a tutaj czuć każdą dziurę i słychać pracę zawieszenia. Nie powiesz mi chyba, że zawieszenie w Cari jest dobre. Mitsu kilka dobrych rzeczy zrobilo, ale to zawieszenie nie jest jedną z nich.
Pomijam fakt, że zawieszenie to rzecz modyfikowalna i może być wykonana tak jak Ci się podoba (Twoje może być zupełnie inne niż moje).


nie mowie że jest dobre ale napewno nie jest twarde-przynajmniej nie dla mnie.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-09-2008, 17:11   

pawel-krol napisał/a:
w czasie pokonywania poprzecznych nierownosci sa slyszalne bardziej ale generalnie pukanie raz mniejsze raz wieksze

zuzycie amortyzatora/amortyzatorów , luzy w ukladzie zawieszenia?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 17:17   

leser napisał/a:
rozgraniczenie typu zawieszeń pomiędzy neutralne, komfortowe - miększe, spotowe - twardsze to sprawa troche subiektywna


Uważam, że masz całkowitą rację - to sprawa subiektywna.

pawel-krol napisał/a:
nie mowie że jest dobre ale napewno nie jest twarde-przynajmniej nie dla mnie.


Porównując z np. Citroen Xsara którego zawieszenie jest miękkie i komfortowe (a takim troszkę jeżdzilem) to Cari jest twarda - ale to znowu tylko subiektywne odczucia.
Wydawało mi się tylko, że Cari jest autem rodzinnym i należałoby w związku z tym dać pasażerom troszkę komfortu. Czy jestem w błędzie?
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 07-09-2008, 20:30   

big_foot napisał/a:

Porównując z np. Citroen Xsara którego zawieszenie jest miękkie i komfortowe (a takim troszkę jeżdzilem) to Cari jest twarda - ale to znowu tylko subiektywne odczucia.
Wydawało mi się tylko, że Cari jest autem rodzinnym i należałoby w związku z tym dać pasażerom troszkę komfortu. Czy jestem w błędzie?


osobiscie jerzdzę jeszcze Zafirą(drugie auto w domy)wydawało by sie auto rodzinne ale tam to dopiero jest zawiecha twarda przy niej cari to luxuowa limuzyna(chodzi o charakterystyke zawieszenia)
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2008, 17:53   

masz racje, tez mialem przyjemnosc jezdzic zafira nie da sie ukryc jest twarda, ale mialem tez okazje pojezdzic seatem leonem I to jest dopiero twarde auto (mial seryjne zawieszenie i normalne kola 15" z profilem 65) straszny kolek cari jest z dobre 2 razy mieksza i lepiej sie prowadzi :D
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 12-09-2008, 16:42   Re: Stuki w przednim zawieszeniu

leser napisał/a:
pojedź do warsztatu (a najlepiej trzech dla pewności - bo zazwyczaj się nie znają)
i sprawdzą czy stuki to wina luzów w zawieszeniu...
jeżeli tak to naprawić

jeżeli nie stwierdzone zostana luzy, a zawiecha bedzie wydawac sie "bezpieczna"
możesz przyzwyczaić sie do odgłosów - bo nie od dzis wiadomo, że w Cari lubi stukać
albo mozsz szukać elementu który Cie denerwuje


byłem na sprawdzenu zawiechy na diagnostyce(trzech jak poradziłeś,wiem z doświadczenia że jak sie sprawdza sprawność amorkow to może wyśćc waryaść "xx"a ajk sie wjedzie za chwile drugi raz to będzie już co innego)
wszędzie wyzło mi podobnie przód 82-85% a tył po 70%,przodem i tyłem wjechałem na szarpaki i nic nie wykryli zero luzów,jak powiedziałem że autem troche buja to mówili coby dla świętego spokoju wymienić spręzyny z tylu bo butla mogła troche je dociażyć(koła są na równo z blotnikami)
co do stuków nikt mi nic nie powiedzial. :scratch:
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 12-09-2008, 18:43   

bo jak ci stuka amorek w środku w obudowie to nie wykryjesz tego na żadnym szarpaku

musisz rozebrać amora i wówczas sprawdzisz
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.