 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
kopułka i palec |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 18-11-2008, 08:23 kopułka i palec
|
|
|
Witam! Wczoraj zrobiłem drugie podejście do wymontowania kopułki, przy poprzednim nie zdołałem jej wydobyć po odkręceniu. Tym razem się udało. Chciałem sprawdzić jej stan bo samochód przy przyspieszaniu z niskich obrotów poszarpywał i ciągnął nierównomiernie, szczególnie w deszczowe dni. Po oględzinach okazało się, że: dwa wejścia na fajki tylnej głowicy były zaśniedziałe, na palcu rozdzielacza była warstwa nalotu, podobnie jak na stykach wewnątrz kopułki - zerwałem je płaskim śrubokrętem, oczyściłem papierkiem ściernym i WD40. Efekt: sigma przyspiesza bardziej równomiernie (mam nadzieję, że to nie autosugestia ), nie szarpie tak i trochę mniej trzęsie się silnik na wolnych obrotach, choć i tak szklanki na nim położyć się nie da . Nie wiem czy w przyszłości nie będę musiał pomyśleć o wymianie kopułki i palca bo ilości nalotu na stykach były naprawdę solidne wiec sama ich wielkość uległa zmniejszeniu. Orientujecie sie jaki jest koszt nowych części i czy pasują od innych aut z 6G72, bo do mitsu pewnie będą droższe. Podsumowując polecam operację wszystkim, którzy mają podobne objawy, a wymienili już świece i kable.
Tak sobie pomyślałem, że można by też oczyścić styki wewnątrz palca - czy on jest jakoś mocowany, czy tylko wciśnięty?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2008, 18:21
|
|
|
Witam !
Kopułkę i palec zostaw w spokoju, zmień lepiej kable wysokiego napięcia i świece. To tak z własnego doświadczenia. Wtedy możesz śmiało położyć szklankę nie koniecznie z wodą na silniku a przyczyn szarpania silnika czy inaczej nierównych obrotów może być dużo np.wtryskiwacze, tzw lewe powietrze, jak już bardzo szarpie tak jakby palił na 4 to moduł itd.itp. jeśli już oczywiście zrobiłeś elektryczna stronę i nie bierz się za regulację obrotów śrubą przepustnicy bo potem problem i nie chcą się z tym mechanicy bawić szczególnie jeśli jeszcze do tego mamy zamontowany gaz
Powodzenia |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 18-11-2008, 18:41
|
|
|
Po oczyszczeniu kopułki i palca wszystko było ok, problem pojawił się gdy chciałem zajrzeć jeszcze na wewnętrzne styki palca -opisuję go w poście kopułka i palec cd. problem |
|
|
|
 |
|
|