Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kibloo
21-07-2009, 16:28
USZCZELKA POD GŁOWICĄ
Autor Wiadomość
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 06-10-2008, 14:28   USZCZELKA POD GŁOWICĄ

WITAM !

w czerwcu kupiłem L200 z 2004 roku i mam nonstop problemy
a to z wodą, wybijała przez zbiornik
mech. założył nową uszczelkę
(osobiście kupowałem w sklepie dla japońskich pojazdów, głowicę szlifowano)
a to obroty przebierają powyżej 3000

a teraz znowu walnęła uszczelka !!!!
i co teraz, mogła być zła jakościowo?, czy mogę ją reklamować ?
(oryginalnie -stara była metalowa, ta miała tylko wstawki metalowe- mech. mówi że była złej jakości, ale ja za nią dałem około 200 zł)

proszę o radę
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2008, 20:30   

Reklamacji ci nie uwzględnią bo zawsze wmówią ci że wina jest w złym zakładaniu a przyczyn można mnożyć. Powinieneś się lub twój mechanik dobrze przyjrzeć blokowi silnika szukać uszczerbku mikropęknięć, ja zakładam uszczelki firmy Renza doskonale trzymają wymiar jeżeli jest zalecane 1,25 to ta ma 1,37 są to uszczelki trzywarstwowe metalowe bez grafitu i nigdy nie miałem reklamacji na wymianę uszczelki. Możliwe że trafiła ci się wadliwa lub ( zakładanie niezgodne z zasadą do tego typu silnika)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2008, 14:07   

wlodeka napisał/a:
oryginalnie -stara była metalowa, ta miała tylko wstawki metalowe

I tu jest problem. Kup oryginalną uszczelkę pod głowicę
_________________

 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 14-10-2008, 19:09   

CD. historii z uszczelką

ludzie co ja kupiłem (taki ładny samochodzik) a non stop problem

jak wyżej pisałem uszczelka walnęła (uszkodzony kanał olejowy)
żeby tego było mało zatarła się turbina
olej poszedł do układu chłodzenia, spadło ciśnienie oleju, turbina nie miała smarowania
i się zatarła

wczoraj kupiłem po regeneracji turbinę - OK!
mechanik złożył wszystko, nowa uszczelka, dokręcana prawidłowo wg. instrukcji


i co ? KICHA znowu to samo
po kilku minutach przcy na luzie olej w układzie chłodzenia
rozebrał głowicę - uszczelka cała


sprawdziliśmy głowicę przymiarem (właściwy przyrząd)
głowica jest wygięta
-

co mam robić, jestem zdesperowany
(najprościej kupić silnik - ale to nie wchodzi w grę)

PROSZĘ O POMOC !!! już nie mam słów

czekam za jakąś podpowiedzią
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 20:31   

Pozostało ci strugnąc głowicę ,dać nowe śruby ,założyć na nowo. A teraz pytanie co spowodowało to wypaczenie głowicy .Temperatura,niewłaściwe zakręcanie .Dane do dokręcania korzystaj z Auto-daty ten model ma chyba 6 etapów dokręcania tak robiłem i nie mam problemów a o ile pamiętam to tak się dokręca ale nie na 100%
- 12Nn
-odkręcić
-20Nn
-50Nn
-90 stopni
-90 stopni mogłem pomylić Nn.
 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 14-10-2008, 21:59   

DZIĘKI
odpowiadam: Wypaczenie głowicy ? od czego ?
nie wiem czy przegrzanie wystąpiło, ale jak miałem awarię z tym olejem w układzie chłodzenia
to kawałek (ok. 1 km jechałem na temperaturze - wskazówka do góry skali)

przedtem miałem przedmuchy do układu chłodzenia i też wskazówka leciała ze 2 razy do góry,
ale stawałem po około 500m

może krzywizna wystąpiła przez niewłaściwe dokręcanie głowicy, mechanik robił to na raz
kluczem dynamometrycznym

BĘDĘ MUSIAŁ ZAWIEŚĆ GŁOWICĘ DO SPRAWDZENIA i SPLANOWANIA
tylko nie wiem ile można ją szlifować i jaką uszczelkę dobrać pod głowicę

KURCZE a może blok jest pęknięty ???

czekam na pomoc z Waszej strony

[ Dodano: 15-10-2008, 16:47 ]
HELP ! co mam robić, czy ktoś miał podobnie ????

PROSZĘ O WSKAZÓWKI I POMOC
=========================
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2008, 21:29   

W moim Pajero poszła uszczelka i jeszcze pokonałem 14 km. głowice z alu nie wypaczają sie tak szybko jak żeliwne i tu nie miej sobie nic do zarzucenia. Na pewno warto liniałem sprawdzić blok i jak się mają do tego tuleje. I sam widzisz nie ma zasady kręcenia głowicy na jeden raz to wielki błąd.
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 24-05-2011, 12:34   

Witam, aby nie smiecic zapytam w tym temacie :) ... chodzi mi o ponowne dokrecenie glowicy. Czy ktos wie po ilu przejechanych km. (milach) powinno sie dokrecic ponownie glowice ?. Dodam, ze glowica jest nowa i byla planowana. Wymienialem ja przy 133tys. mil, teraz mam przejechane 142tys. mil. Od samego poczatku po wymianie mam niewielki wyciek oleju z silnika od strony kabiny, ktorego nie moge dokladnie zlokalizowac i zastanawiam sie czy czasem nie jest to przez to, ze glowica powinna byc jeszcze raz dokrecona.
_________________
4x4
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-05-2011, 12:57   

Screw78 napisał/a:
Witam, aby nie smiecic zapytam w tym temacie :) ... chodzi mi o ponowne dokrecenie glowicy. Czy ktos wie po ilu przejechanych km. (milach) powinno sie dokrecic ponownie glowice ?. Dodam, ze glowica jest nowa i byla planowana. Wymienialem ja przy 133tys. mil, teraz mam przejechane 142tys. mil. Od samego poczatku po wymianie mam niewielki wyciek oleju z silnika od strony kabiny, ktorego nie moge dokladnie zlokalizowac i zastanawiam sie czy czasem nie jest to przez to, ze glowica powinna byc jeszcze raz dokrecona.

Po takim przebiegu już się nie dokręca, A jak masz metalową uszczelkę to wcale się nie dokręca. Wyciek masz z pod pokrywy klawiatury prawdopodobnie. Wymień uszczelkę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
MariuszS 
Nowy Forumowicz

Auto: L200'00r, 2,4i; BMW320Dt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-10-2011, 22:27   

u mnie rdzawy płyn chłodzący pojawił się po niesprawnej pompie.
mechanik stwierdził że głowica, ale że był dobrym mechanikiem (Kalina z Koleczkowa) zdiagnozował przyczynę. uszczelki, czy głowice nie pękają bez powodu.
u mnie temperatura (na wskaźniku) nie skakała zbyt wysoko, ale że pompa miała urwany wirnik, woda krążyła sobie grawitacyjnie w małym obiegu i czujnik ponoć (!!) nawet mógł niwe wskazywać przegrzań...
w każdym razie przyczyną był wirnik pompy - pompa do wymiany, rozrząd, uszczelka, głowica planowanie itp... nawet 2000 nie wydałem... polecam autko i mechanika .
_________________
Autko do pracy a nie rajdów...
a drugie owszem do sklepu po piwo, z rodzinką na wyprawę oraz by poczuć adrenalinę...
 
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 16-09-2012, 18:25   

zbyszekm2 napisał/a:
Po takim przebiegu już się nie dokręca, A jak masz metalową uszczelkę to wcale się nie dokręca. Wyciek masz z pod pokrywy klawiatury prawdopodobnie. Wymień uszczelkę.


To faktycznie byla tylko uszczelka pod pokrywa zaworow ... a teraz znow uszczelka pod glowica do wymiany (mam nadzieje, ze tylko uszczelka a nie dodatkowo kolejny raz glowica) :/
_________________
4x4
 
 
 
Diabeł 
Nowy Forumowicz
L200 3L benzyna 2003

Auto: Mitsubishi L200 3L Petrol 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 1
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 12-07-2019, 11:52   

Witam wszystkich serdecznie tak samo jak wy mam wspaniałego Mitsubishi L200 tylko że mój jest 3L V6 benzyna automat z 2003 r. Kupiłem go jakoś 1,5 roku temu i nie miałem z nim większych problemów. Takie tam spawanie wydechu, klocki, alternator a i na wejście wymieniłem mu uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Teraz muszę zrobić przegląd ale okazuje się że między silnikiem a kabiną leje się olej podobnie jak u kolegi nie widać skąd się leje, wymieniałem mu kable zapłonowe bo silnik nie równo pracował i widziałem, że świeca os strony kabiny patrząc z przodu po prawej stronie jest mokra od oleju ( świec nie wymieniałem - pewnie błąd ). Jak startuje nie ma problemu silnik chodzi super po kilku minutach słychać klekotanie zaworów i już nie chodzi tak równo - nie ma już takiej mocy jak kiedyś i jak wciskam gaz to jedzie ale jak by mu brakowało jednego gara. ( raczej katalizator albo sonda lambda za katalizatorem jest kaput też ) czy to ona może powodować spadek mocy. Czy opłaca się naprawiać ten wyciek czy autko jest na złom.
Dajcie znać co myślicie bo nie wiem co robić naprawiać go czy złomować - jest sens go naprawiać i jak?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie rady.
_________________
Pozdrówki dla wszystkich użytkowników tej maszyny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.