Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:14
Komputer od 3000gt do Sigmy 3.0 v6 24V
Autor Wiadomość
SzymonSigmaLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2009, 14:56   Komputer od 3000gt do Sigmy 3.0 v6 24V

Witam,

mam pytanie do zorientowanych w temacie. Czy komputer sterujący silnikiem 3.0v6 24V od 3000gt będzie pasował do Sigmy z takim samym motorem? 3000gt ma o około 20KM więcej chodź jednostka jest taka sama. Czy sama zmiana komputera zniweluje tą różnicę w mocy? Może ktoś z forumowiczów już to robił, dzięki z góry za odpowiedz.
_________________
**Sigma4fun3.0v6**
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-10-2009, 15:42   

Nikt nie robił ale niektórzy planują od dawna ;)

Tak na poważnie to założyć można ale czy to da jakieś cudowne i odczuwalne poprawienie parametrów to nie wiem...być może wydech ma też na to jakiś wpływ.
Parametry silnika - teoretyczne w Sigmie sa takie: moc 205/151@6000 i 270 NM @ 3000. W 3000GT jest odpowiednio 225/166 @ 6000 i 273 NM @ 4500. Więc w sumie odczuwalnej poprawy przyspieszenia nie uzyskasz...być może minimalnie prędkość maksymalna wzrośnie...
Osobiście chciałbym zobaczyć taką Sigmę z tym ECU na hamownii. Wtedy by można zobaczyć czy podmiana ECU by coś dała poza efektem psychologicznym...
A i jeszcze jedno - jak masz u siebie TCL (kontrole trakcji - znakomita większośc 24V miała) to przestanie działać bo sterowanie TCL-em jest realizowane przez komputer silnika.A 3000GT nie miało wersji z TCL-em w ogóle.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-10-2009, 16:11   

3000gt miały podwójny wydech. W tym tkwi różnica. Tym bardziej, że wydech Sigmy sami wiecie jak wygląda przy silniku. Opory to musi mieć duże.
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-10-2009, 16:22   

Hhmm...przeglądnąłem właśnie serwisówkę od 3000gt i tam wydech wiele się nie różni...a to ze są 2 końcówki to jest właściwie tylko efekt wizualny...z tylnego tłumika wychodzi po prostu druga rura
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-10-2009, 16:47   

Czyli nie jest tak, że od każdego kolektora idzie oddzielny wydech? Co za kurde oszuści :D
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-10-2009, 16:49   

no wlaśnie to jest ściema :) oszuści
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
SzymonSigmaLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2009, 19:39   

Czyli co zmiana komputera nic nie zmienia? Kolektor wydechowy i cały układ wydechowy daje biegać tym dwudziestu kilku koniom? Komputer nie ma nic do tego??

[ Dodano: 15-10-2009, 19:43 ]
Faktycznie zrezygnowanie z TCL oddala mnie zupełnie od pomysłu zamiany komputera. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
_________________
**Sigma4fun3.0v6**
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-10-2009, 20:16   

stop ...jak to nikt... :idea: mam silnik od 3000gt i kompa od 3000gt .wczesniej ten silnik chodził na kompie od sigmy 3.0 24v .silnik wolnossący . osiągi są inne niż na tym od sigmy ale nie znaczne fakt .napewno większy jest moment obrotowy - gdzieś mam papier na niewiele ponad 300 Nm przy 3200 obr . i 225 koni .wydech podchodzi jak i cała reszta .jeden minus - zostawia kopcia - moze za bogato leje paliwo bo więcej pali ale wgniotka w fotel jest - przekładałem silnik i nie zaglądałem do niego .włożyłem .podłączyłem - jezdzi . i to jest ważne .ciągnie do konca .różnic aż takich nie ma co by się nie dało. hamownia -politechnika białostocka jak znajdę czas to wkleję link z you tube jak i tam zamieszcze dane - na razie mam brak czasu na cokolwiek
p.s co do tcl - a nie mam - błąd będziesz kasował co jakiś czas sam albo w serwisie mitsu 50 zł. i gaśnie kontrolka CE bo inacze musisz rozebrać i wyjście sygnału gdzieś zgubić od tego tcla by nie zapalał ciągle CE
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 20:46   

SzymonSigmaLbn, Chcesz zwiększyć moc??? to po 1 wywal skrzynie automat bo na pewno taka masz wersje i wsadź manual i już odczujesz różnice jak auto chodzi kolejna sprawa na początek proponuje pozbyć się EGR coś takiego możesz ustalić sobie z Virmanem jak to zrobić, 2 prze polerować kolektory , wywalić przedmuchy z głowic w glebę, i najważniejsze wystarczy zmienić wtryski różnica po miedzy sigma a 3000gt tkwi w wtryskach sigma ma 250cm3, a 3000gt 360cm3 i stad bierze się ta różnica w mocach zbyszek05, auto dużo pali i misi przy takiej pojemności wtrysków , wiem to również ze swojego doświadczenia wtryski wymieniłem na 550cm3 zastosowałem zabiegi o których pisze i na hamowni proszę 238KM i 343 Nm
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-10-2009, 21:31   

SzymonSigmaLbn napisał/a:
Czyli co zmiana komputera nic nie zmienia? Kolektor wydechowy i cały układ wydechowy daje biegać tym dwudziestu kilku koniom? Komputer nie ma nic do tego??


Komputer ma do tego i to sporo...wydech nie wiem czy coś ma...najlepiej byłoby doświadczalnie sprawdzić...

Cytat:

[ Dodano: 15-10-2009, 19:43 ]
Faktycznie zrezygnowanie z TCL oddala mnie zupełnie od pomysłu zamiany komputera. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam


No wg mnie też szkoda TCLa. Jak chcesz więcej mocy to 3.5 DOHC 24v. Te akurat współpracowały z TCL...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
SzymonSigmaLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-10-2009, 09:06   

3.5 L były montowane w sigmie lub jej odpowiedniku na innych kontynentach? Czy jest to po prostu SWAP z innego modelu?? Co do zmiany skrzyni na manualną to odpuściłem sobie ten temat, kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią automatyczną i wsadziłem nową automat także. Z tego co wiem to z zmianą na manual jest dużo pracy a i znalezienie takiej skrzyni w bardzo dobrym stanie jest trudne.
_________________
**Sigma4fun3.0v6**
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-10-2009, 09:41   

ja pracuję nad lepszym zapłonem oecnie , ak sieuda , to dam wyniki - napewno podniesie stabilność pracy i da troche kopa :) - pozatym , ważny jest tak samo dolot jak i wydech - Kosior ma rację - chcesz poprawić osiągo - popraw wydech , dwa , popraw dolot, pozatym jak chcesz wozić wiadrami paliwo to wsadź jak kosior ecu od 3000 gt :) ja teraz szukam od valeo rozrusznika/alternatora :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-10-2009, 11:42   

SzymonSigmaLbn napisał/a:
3.5 L były montowane w sigmie lub jej odpowiedniku na innych kontynentach? Czy jest to po prostu SWAP z innego modelu??

Tak z innego modelu (Debonair, oznaczenie S26A lub S27A) ale silnik jest zasadniczo ten sam tylko po prostu trochę większe tłoki :) . W przypadku automatu zauważalnie poprawi osiągi bo ma nieco większy moment i moc też większą nieco (dokładnie 260 KM i 324 NM)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 21:29   

SzymonSigmaLbn napisał/a:
. Z tego co wiem to z zmianą na manual jest dużo pracy a i znalezienie takiej skrzyni w bardzo dobrym stanie jest trudne.



No właśnie przejście z automatu na manual jest mniej roboty niż z manuala na automat a skrzynka manual to tez nie problem, tylko trzeba wiedzieć w które drzwi pukać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.