 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
dotyczy ecs i nie tylko........! |
Autor |
Wiadomość |
Janusz 58
Mitsumaniak SIGMA & 3000GT

Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 79 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-10-2008, 00:52 dotyczy ecs i nie tylko........!
|
|
|
Witajcie....! Mam problem z następującymi tematami:
1/po zapaleniu samochód ma zgaszone wszystkie lampki od ecs-a (samochód nie siedzi jest podniesiony), po krótkiej chwili zaczyna buczeć w okolicy przedniego zbiornika powietrza i zapala się lampka alarm,ale również zapalić można sport,high,EX-high i zgasić przy czym cały czas słychać buczenie,chrobotanie w okolicy zbiornika powietrza i zapala się również alarm,co może być powodem...?(czy to może być nieszczelność zbiornika ,czy coś innego...?)
2/ po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną,ale po krótkiej jeździe nie zawsze zapala się chack engine,nie wiem co może być powodem...? tak na marginesie może to być wskazówka do rozwiązania problemu otóż jak odpalam przy zimnym silniku nie pracuje równo i mam wrażenie ,że nie pracuje na wszystkich garnkach natomiast w momencie jak się rozgrzeje zaczyna róno pracować - obroty w granicach 800/min.,proszę o pomoc lub wskazówki ....! może ktoś już coś takiego u siebie zauważył,lub zna rozwiązanie problemu , pozdrawiam oczekuje na pomoc....! |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-10-2008, 08:43 Re: dotyczy ecs i nie tylko........!
|
|
|
Janusz 58 napisał/a: |
2/ po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną,ale po krótkiej jeździe nie zawsze zapala się chack engine,nie wiem co może być powodem...? tak na marginesie może to być wskazówka do rozwiązania problemu otóż jak odpalam przy zimnym silniku nie pracuje równo i mam wrażenie ,że nie pracuje na wszystkich garnkach natomiast w momencie jak się rozgrzeje zaczyna róno pracować - obroty w granicach 800/min.,proszę o pomoc lub wskazówki ....! może ktoś już coś takiego u siebie zauważył,lub zna rozwiązanie problemu , pozdrawiam oczekuje na pomoc....! |
Jeśli zapala się po uruchomieniu silnika to mogę być 2 rzeczy - albo wtryskiwacz albo cewka lub moduł zapłonowy. Jeśli pracuje tylko "trochę" nierówno to będzie raczej wtryskiwacz (lub połączenie) bo wtedy chodzi na 5ciu. W przypadku cewki lub modułu padaja zawsze 2 cylindry i wtedy na wolnych obrotach naprawdę mocno szarpie. Sprawdź błędy ECU na wszelki wypadek jak masz możliwośc - wystarczy odpowiednia dioda która zniesie 12V lub woltomierz. Czy check gasnie jak auto zaczyna równo pracować po rozgrzaniu? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Janusz 58
Mitsumaniak SIGMA & 3000GT

Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 79 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-10-2008, 10:08 ecs
|
|
|
Tak chack gaśnie i silnik pracuje równo bez żadnych problemów,a gdzie trzeba sie podłączyć żeby sczytać te błędy,wiesz ja nie jestem mechanikiem tylko fanatykiem i hobbystom Miśków...nie jest co prawda ze mną ,aż tak źle sam sobie dużo rzeczy potrafię zrobić w swoich "Miśkach",ale niektóre tematy zwłaszcza elektroniczne są problemem,no chyba ,że ktoś wytłumaczy mi "jak krowie na granicy" jak i gdzie i co po kolei mam zrobić,dzięki za Twoje cenne wskazówki,pozdrawiam
[ Dodano: 06-10-2008, 10:10 ]
zapomniałem dodać po rozgrzaniu pracuje równo ,ale nie zawsze potrafi zapalić się chack control. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 06-10-2008, 12:00
|
|
|
w okolicy przedniego zbiornika jest też pompa ecs-u być może to ona ci chrobocze ? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2008, 20:22
|
|
|
Witam Janusz 58
Radziłbym sczytać błędy ecs i wtedy szukać wszystko masz w w tacie u samej góry forum instrukcje i sewisówki - suspesion tam znajdziesz wszystko więc nr błędów i co oznaczają i wtedy możesz szukać jak nie umiesz sprawdzić to mogę Ci zmontować i wysłać diodę z opornikiem 12wolt to odczytasz sam błędy i zobaczysz jakie to proste, bo szkoda sprężarki jak jeszcze działa.
Odnosząc się do nierównej pracy silnika zimnego to mogą być przewody wysokiego napięcia lub wtryski tak jak jak radzi nasz dyżurny Łukasz -sczytaj błędy - wtedy wiadomo co szukać - jeśli wtryski ja zastosowałem u siebie ongiś płyn do czyszczenia wtrysków (injection fluid kupisz na stacji benzynowej) bo miałem podobne objawy - płyn wlewasz do benzyny w odpowiedniej proporcji i trzeba trochę pojeździć na benzynie (niestety) u mnie ustąpił objaw po przejechanie około 2 000 km.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|