pompa sprzegla? |
Autor |
Wiadomość |
matti3000
Nowy Forumowicz Lancer GLXi1,5.89
Auto: Mitsu Lancer GLXi 1989
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-10-2008, 18:49 pompa sprzegla?
|
|
|
Witam,pojawil mi sie taki problem,padlo sprzeglo,jak podpompuje pedalem to moge wrzucic bieg,inaczej nie wchodzi.Mechanik powiedzial ze o moze byc pompa,w sklepie ze tez wysprzeglik.To ze padlo rozumiem autko w koncu jest leciwe,ale co padlo?Niedawno bo niecaly miesiac temu wymienialem plyn w pompie z dot3 na dot4 i pytanie czy to moglo zaszkodzic?do dzis dzialalo wszystko ok.:((((( |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 08-10-2008, 20:53
|
|
|
Sprawdziłbym czy pompa i wysprzęglik nie mają widocznych przecieków, jeśli nie to warto odpowietrzyć układ. Powodzenia. |
|
|
|
 |
cubus89 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2008, 21:42
|
|
|
ALBO ODPOWIETRZENIE ALBO POMPA WG MNIE U MNIE W SIGMIE BYLO PODOBNIE I BYLA TO POMPA CHOC BYL WYCIEK PRZZY WYSPRZEGLIKU. I TEZ ZMIENIELMEM PLYN Z TYMZE Z DOT 4 NA ATF BO MI "MECHANIK" DORADZIl" a do ukladow hydraulicznych zawsze leje sie dot-4 juz teraz wiem:) takze nalales dobrego ale poprzedni mogl narobic szkod.. najpierw odpowietrz. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2008, 14:36
|
|
|
Niestety zalecany jest dot3 R3, kwestia gęstości i trwałości gumek |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 10-10-2008, 16:35
|
|
|
Tak jest lejemy dot3. Dot 4 ma większą higroskopijność, wyższą temperaturę wrzenia.Jest lepszy pod względem składu do wysilonych układów hydraulicznych.
Trzeba go wymieniać częściej (zużyty dot4 naraża układ na korozję, w większym stopniu niż dot3).
Jestem pewny że wymiama płynu wykonana poprawnie nie spowodowała awarii.
Tak jak u157 zaczołbym od namierzenia przecieku i próby odpowietrzenia układu.Pozdro. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2008, 20:01
|
|
|
Zazwyczaj awaria dotyczy wysprzęgnika polecał bym kontakt z Japaneze i zakup zestawu regeneracyjnego
koszt ok naście zł
Jeżeli niebędzie poprawy to wysprzęglnik- sołownik i pompa nowe nipon parts wydatek razem ok 150 zł |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2008, 21:20
|
|
|
Warto dodać, że wyciek z pompy sprzęgła będzie najprawdopodobniej widoczny pod deską rozdzielczą (za pedałem sprzęgła cieknie po ścianie grodziowej), a z wysprzęglika to wiadomo, że na/pod nim. Zestaw naprawczy pompki występuje i kosztuje poniżej 10 zł, a do wysprzęglika może być problem (nowy wysprzęglik to niecałe 100 zł). |
|
|
|
 |
matti3000
Nowy Forumowicz Lancer GLXi1,5.89
Auto: Mitsu Lancer GLXi 1989
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-10-2008, 16:00 Wielkie Dzieki
|
|
|
Serdeczne dzieki Wszystkim kolegom,za podpowiedzi.Udalo mi sie kupic zamienniki wysprzeglika i pompy,zobaczymy,mechanik jest zaprzyjazniony wiec najpierw posprawdza przedmucha,jak sie nie da to powymieniam.jeszcze raz dziekuje Kolegom. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 31-10-2008, 21:10
|
|
|
W moim C62 wczoraj miałem wyciek z wysprzęglika. Dziś go wyciągnąłem i wymieniłem ten duży simmering wewnątrz wysprzęglika. Poskładałem wszystko do kupy a tu zonk .
Jak wciskam sprzęgło to płyn leci ciurkiem z tej gumowej osłony, czyli w sumie tak jak przed wymianą.
Gdzie kupowaliście zestawy naprawcze bo coś mi sie wydaje że ten co kupilem to jakiś badziew. |
_________________
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 31-10-2008, 21:55
|
|
|
Części to od Japaneze, jakość gwarantowana. Ja bym jeszcze raz ten wysprzęglik rozebrał i sprawdził czy przy składaniu nie zawinęła się ta uszczelka. Składamy po posmarowaniu płynem. Jeśli na gładzi cylinderka nie widać rys to powinno trzymać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-11-2008, 10:24
|
|
|
Artii, kup nowy wysprzęglik. Koszt ok. 100 zł i problem z głowy. |
|
|
|
 |
|