Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czas na remont?jakie są koszty w przybliżeniu?czy jest sens?
Autor Wiadomość
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-10-2008, 10:06   Czas na remont?jakie są koszty w przybliżeniu?czy jest sens?

Witam.Mam kilka pytań.Mam C52 1.5 8V,buda jest w super stanie,nigdzie rdzy,zawieszenie,hamulce wnętrze też super.Zaczęło lecieć z pod głowicy(rok temu)a ,że nie szaleję to nie leci bardziej niż leciało.Już chyba czas to zrobić,ale jest problem bo silniczek bierze więcej oleju niż wylatuje z pod głowicy(jakieś pół litra na miesiąc,1500-2200km)i teraz tak:
-czy to już jest "branie oleju"czy to norma.
-czy można zmierzyć kompresję przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą?
-jakie są koszty remontu 4g15?i co by trzeba zrobić by to przyniosło długotrwały efekt?
-czy jest sens remontować?może wymienić silnik na używany(ale wiadomo kot w worku)?
-może inny wóz?ale ten jest zajebisty wiec inny wchodzi w rachubę tylko w przypadku extremalnym...!!!!


POZDRAWIAM SERDECZNIE!!!!
 
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2008, 10:13   

Jeśli kochasz to auto to oczywiście,że jest sens...zrób wpierw głowicę i potem oceń jak to zużycie oleju wygląda...skąd masz pewność,że bierze więcej niż wylatuje spod głowicy? :)
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-10-2008, 10:51   

Kompresję jak najbardziej wskazane zmierzyć, bardzo duże różnice pokażą ewentualne przedmuchy. Na wyższych obrotach nie ma zmułki albo jakichś dziwnych odgłosów, tak powyżej 3-3,5 tyś ?

Za kompletną regenerację głowicy od japończyka 1.3 16v zapłaciłem coś koło 400 zł - bez znajomości, a to jedyny warsztat w okolicy (przynajmniej znany mi) :( Ale ona dodatkowo była pęknięta.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-10-2008, 13:16   

Jak na razie to nie ma zamółki ani nic dziwnego się nie dzieję...tylko z tym olejem,ale jeszcze jedno jak zrobię głowicę i zawory(jeśli będzie trzeba) i nadal będzie brał olej to czy można go rozebrać i wymienić np.pierścienie lub tłoki i pierścienie a potem dokręcić tą samą uszczelkę pod głowicę?czy ona nie ulega dopasowaniu do kształtu i 2 raz sie jej nie przykręca?

jak coś pokręciłem to przepraszam.......

POZDRAWIAM
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-10-2008, 23:23   

A nie leci jeszcze skądś? Trzebaby od spodu dokładnie obejżeć.

Każde zdjęcie głowicy to nowa uszczczelka pod głowicą.

Silniki pasują też od hyundaia pony - a te były chyba do 95r produkowane.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-10-2008, 23:37   

Jak zdejmiesz głowicę to wyjmuj pierścienie i zakładaj nowe, okazja drugi raz się nie trafi tak prędko. No chyba, że po złożeniu dalej będzie olej jadł to wtedy głowica UP again :D
_________________

 
 
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-10-2008, 09:40   

to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy?oczywiście pod warunkiem ,że da sie to jakoś określić po zdjęciy głowicy(np po progu....ale pewnie nie).


POZDRAWIAM
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-10-2008, 20:22   

metal napisał/a:
to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy?
Żeby to miało sens to szykuj kilka tysięcy pln.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-10-2008, 22:54   

Hugo napisał/a:
metal napisał/a:
to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy?
Żeby to miało sens to szykuj kilka tysięcy pln.

rozlicz te kilka tysięcy...

uszczelki (głowica, pokrywa, uszczelniacze, kolektory) - 120-160zł
pierścienie - 4*40zł
rozrząd (pasek+rolka) - 100-120zł (pompa wody 100-120zł)
olej 100, płyn chłod. 40, filtry (olej, powietrze) 15+40
obróbka głowicy - 60-70zł

robocizna zaleznie od warsztatu i miejscowości
300-600zł
+/- 10%
a sumować mi się nie chce
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-10-2008, 01:08   

Chyba będę strasznym upierdasem i zadam jeszcze jedno pytanie czy jak ma przedmuchy(leci olej z pod pokrywy zaworów)to trza wymienić pierścienie,zrobić szlif cyl. i wymienić tłoki,który z tych elementów można zostawić itd.Bo nie bardzo wiem czy jak się wymieni tylko pierścienie i nie przeszlifuje cylindrów to czy to da należyte efekty?


POZDRAWIAM I PRZEPRASZAM,ŻE ZADAJE MOŻE TROCHĘ INFANTYLNE PYTANIA
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2008, 07:54   

tomusn prawdziwy remont, czyli tak jak kolega wyżej napisał ewentualne honowanie cylindrów, szlif cylindrów i mam te parę tysięcy. Ale faktycznie nie musi tyle być.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-10-2008, 11:17   

metal napisał/a:
Chyba będę strasznym upierdasem i zadam jeszcze jedno pytanie czy jak ma przedmuchy(leci olej z pod pokrywy zaworów)to trza wymienić pierścienie,zrobić szlif cyl. i wymienić tłoki...
jak olej leci spod pokrywy to wymieniasz uszczelkę pod pokrywą
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-10-2008, 11:26   

JUż dokręciłem pokrywe zaworów jakiś czas temu i znów leci.....ale może rzeczywiście to tylko uszczelka,tylko tego oleju birze za dużo,ale nic jade w środę do takiego pana co mu 100% ufam i on jest największym gigantem silników jakich znam i o jakich słyszałem(fascynat).Zobaczymy co ustalimy....


DZIĘKUJE ZA WSZYSTKO NAPISZĘ JAK WRÓCĘ Z WYROKIEM(MAM NADZIEJĘ ŁAGODNYM)

POZDRO
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2008, 13:18   

metal napisał/a:
JUż dokręciłem pokrywe zaworów jakiś czas temu i znów leci
Normalne. Jak już leci to tylko wymiana uszczelki (na dobrej firmy produkt, np. Victor Reinz lub Elring) pomoże. Dokręcanie nic nie daje. Wiem, bo sam miałem możliwość się o tym przekonać.
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-10-2008, 15:26   

Przepraszam, że wtrącę OT, ale na czym polega honowanie cylindrów ?

Jeśli zrobisz remont i znów będziesz musiał zdejmować głowicę żeby ewentualnie robić dół to najlepiej dać głowicę do sprawdzenia powierzchni i ewentualnego zabielenia w celu wyrównania. Uszczelka oczywiście idzie nowa.

Jeśli chodzi o głowice, bloki to z opinii użytkowników daihatsu charade, najczęściej właścicieli wersji GTTi (minirakiet ziemia-ziemia, w których głowice są raczej słabym punktem tych silniczków) to Wojskowy Zakład Lotniczy (nie pamiętam dokładnie jak to się nazywało) w Bydgoszczy robi takie rzeczy naprawdę profi z prześwietleniem i eliminacją miejscowych naprężeń i chyba tylko sam szef wie czym jeszcze za naprawdę śmieszne pieniądze ;) Ale to tak jak ktoś ma blisko. Jak skombinuję dokładny namiar to podam tutaj.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.