Czas na remont?jakie są koszty w przybliżeniu?czy jest sens? |
Autor |
Wiadomość |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2008, 10:06 Czas na remont?jakie są koszty w przybliżeniu?czy jest sens?
|
|
|
Witam.Mam kilka pytań.Mam C52 1.5 8V,buda jest w super stanie,nigdzie rdzy,zawieszenie,hamulce wnętrze też super.Zaczęło lecieć z pod głowicy(rok temu)a ,że nie szaleję to nie leci bardziej niż leciało.Już chyba czas to zrobić,ale jest problem bo silniczek bierze więcej oleju niż wylatuje z pod głowicy(jakieś pół litra na miesiąc,1500-2200km)i teraz tak:
-czy to już jest "branie oleju"czy to norma.
-czy można zmierzyć kompresję przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą?
-jakie są koszty remontu 4g15?i co by trzeba zrobić by to przyniosło długotrwały efekt?
-czy jest sens remontować?może wymienić silnik na używany(ale wiadomo kot w worku)?
-może inny wóz?ale ten jest zajebisty wiec inny wchodzi w rachubę tylko w przypadku extremalnym...!!!!
POZDRAWIAM SERDECZNIE!!!! |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2008, 10:13
|
|
|
Jeśli kochasz to auto to oczywiście,że jest sens...zrób wpierw głowicę i potem oceń jak to zużycie oleju wygląda...skąd masz pewność,że bierze więcej niż wylatuje spod głowicy? |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-10-2008, 10:51
|
|
|
Kompresję jak najbardziej wskazane zmierzyć, bardzo duże różnice pokażą ewentualne przedmuchy. Na wyższych obrotach nie ma zmułki albo jakichś dziwnych odgłosów, tak powyżej 3-3,5 tyś ?
Za kompletną regenerację głowicy od japończyka 1.3 16v zapłaciłem coś koło 400 zł - bez znajomości, a to jedyny warsztat w okolicy (przynajmniej znany mi) Ale ona dodatkowo była pęknięta. |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2008, 13:16
|
|
|
Jak na razie to nie ma zamółki ani nic dziwnego się nie dzieję...tylko z tym olejem,ale jeszcze jedno jak zrobię głowicę i zawory(jeśli będzie trzeba) i nadal będzie brał olej to czy można go rozebrać i wymienić np.pierścienie lub tłoki i pierścienie a potem dokręcić tą samą uszczelkę pod głowicę?czy ona nie ulega dopasowaniu do kształtu i 2 raz sie jej nie przykręca?
jak coś pokręciłem to przepraszam.......
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-10-2008, 23:23
|
|
|
A nie leci jeszcze skądś? Trzebaby od spodu dokładnie obejżeć.
Każde zdjęcie głowicy to nowa uszczczelka pod głowicą.
Silniki pasują też od hyundaia pony - a te były chyba do 95r produkowane. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-10-2008, 23:37
|
|
|
Jak zdejmiesz głowicę to wyjmuj pierścienie i zakładaj nowe, okazja drugi raz się nie trafi tak prędko. No chyba, że po złożeniu dalej będzie olej jadł to wtedy głowica UP again |
_________________
 |
|
|
|
 |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-10-2008, 09:40
|
|
|
to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy?oczywiście pod warunkiem ,że da sie to jakoś określić po zdjęciy głowicy(np po progu....ale pewnie nie).
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2008, 20:22
|
|
|
metal napisał/a: | to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy? | Żeby to miało sens to szykuj kilka tysięcy pln. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-10-2008, 22:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | metal napisał/a: | to nie lepiej od razu jak co, zrobić kapitalny remont?wtedy honowanko cylinrów,pierścienie(tłoki też przy szlifie cylindrów?)uszczelniacze zaworowe głowica i z głowy? | Żeby to miało sens to szykuj kilka tysięcy pln. |
rozlicz te kilka tysięcy...
uszczelki (głowica, pokrywa, uszczelniacze, kolektory) - 120-160zł
pierścienie - 4*40zł
rozrząd (pasek+rolka) - 100-120zł (pompa wody 100-120zł)
olej 100, płyn chłod. 40, filtry (olej, powietrze) 15+40
obróbka głowicy - 60-70zł
robocizna zaleznie od warsztatu i miejscowości
300-600zł
+/- 10%
a sumować mi się nie chce |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-10-2008, 01:08
|
|
|
Chyba będę strasznym upierdasem i zadam jeszcze jedno pytanie czy jak ma przedmuchy(leci olej z pod pokrywy zaworów)to trza wymienić pierścienie,zrobić szlif cyl. i wymienić tłoki,który z tych elementów można zostawić itd.Bo nie bardzo wiem czy jak się wymieni tylko pierścienie i nie przeszlifuje cylindrów to czy to da należyte efekty?
POZDRAWIAM I PRZEPRASZAM,ŻE ZADAJE MOŻE TROCHĘ INFANTYLNE PYTANIA |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2008, 07:54
|
|
|
tomusn prawdziwy remont, czyli tak jak kolega wyżej napisał ewentualne honowanie cylindrów, szlif cylindrów i mam te parę tysięcy. Ale faktycznie nie musi tyle być. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-10-2008, 11:17
|
|
|
metal napisał/a: | Chyba będę strasznym upierdasem i zadam jeszcze jedno pytanie czy jak ma przedmuchy(leci olej z pod pokrywy zaworów)to trza wymienić pierścienie,zrobić szlif cyl. i wymienić tłoki... | jak olej leci spod pokrywy to wymieniasz uszczelkę pod pokrywą |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
metal
Mitsumaniak ONLY UNDERGROUND....
Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 77 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-10-2008, 11:26
|
|
|
JUż dokręciłem pokrywe zaworów jakiś czas temu i znów leci.....ale może rzeczywiście to tylko uszczelka,tylko tego oleju birze za dużo,ale nic jade w środę do takiego pana co mu 100% ufam i on jest największym gigantem silników jakich znam i o jakich słyszałem(fascynat).Zobaczymy co ustalimy....
DZIĘKUJE ZA WSZYSTKO NAPISZĘ JAK WRÓCĘ Z WYROKIEM(MAM NADZIEJĘ ŁAGODNYM)
POZDRO |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2008, 13:18
|
|
|
metal napisał/a: | JUż dokręciłem pokrywe zaworów jakiś czas temu i znów leci | Normalne. Jak już leci to tylko wymiana uszczelki (na dobrej firmy produkt, np. Victor Reinz lub Elring) pomoże. Dokręcanie nic nie daje. Wiem, bo sam miałem możliwość się o tym przekonać. |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-10-2008, 15:26
|
|
|
Przepraszam, że wtrącę OT, ale na czym polega honowanie cylindrów ?
Jeśli zrobisz remont i znów będziesz musiał zdejmować głowicę żeby ewentualnie robić dół to najlepiej dać głowicę do sprawdzenia powierzchni i ewentualnego zabielenia w celu wyrównania. Uszczelka oczywiście idzie nowa.
Jeśli chodzi o głowice, bloki to z opinii użytkowników daihatsu charade, najczęściej właścicieli wersji GTTi (minirakiet ziemia-ziemia, w których głowice są raczej słabym punktem tych silniczków) to Wojskowy Zakład Lotniczy (nie pamiętam dokładnie jak to się nazywało) w Bydgoszczy robi takie rzeczy naprawdę profi z prześwietleniem i eliminacją miejscowych naprężeń i chyba tylko sam szef wie czym jeszcze za naprawdę śmieszne pieniądze Ale to tak jak ktoś ma blisko. Jak skombinuję dokładny namiar to podam tutaj. |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
|