[EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine |
Autor |
Wiadomość |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 17-03-2014, 22:46 [EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine
|
|
|
Witam, otóż prześledziłem forum i nie znalazłem podobnego problemu. Otóż, sprawa wygląda następująco. Moje autko przy całkowicie zimnym silniku (np po odstatniu minimum 3 godzin od temp roboczej) oraz na rozgrzanym silniku do temp roboczej odpala idealnie, za pierwszym razem. Gdy np przejade 5-15 km i autko nabierze już temperatury i potem odstawie go np na godzinke i chce odpalić zaczynają się schody. Otóż auto odpala za pierwszym razem, ale dosłownie na 2-3 sek, pojawia się "check engine" i auto gaśnie. Aby zapaliło musze czasami parenaście razy go odpalać i dawać gazu do 4-5tys obrotów, aż czasami będzie słychać takie dziwne puknięcie i potem zgasza się check engine i auto już pracuje. Również starałem się nie dopuścić do zgaszenia auta poprzez szybkie przekręcenie kluczyka, tak jak by zzerowanie komputera, ale i tak gasł. Auto stało u mechanika ok tygodnia, niestety gdy mechanik odpalał go po nocy (zimnej) to nic się nie działo, problem występuje tak jak mówię po jeździe przez 2-3godziny od zgaszenia motoru. Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować.
Auto ma LPG sekwencje.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 31-07-2014, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-03-2014, 22:48
|
|
|
Podaj kody błędów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 17-03-2014, 22:51
|
|
|
Niestety nie znam kodów sprawa jest naprawdę dziwna, bo nie mogę odstawić auta na godzinę nawet bo potem mi nie odpali dopóki go nie przegazuje pare razy do tych 4-5tys. I to jest dziwne że na całkowicie zimnym silniku, choćby stał 4 noce na mrozie auto odpali odrazu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2014, 23:20
|
|
|
Jeśli masz auto z przed 2001r. to zewrzyj piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym i sprawdź jakie błędy są zapisane w pamięci komputera poprzez wymruganie kontrolką silnika, tu masz opisane co i jak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 Jeśli auto nowsze, to zostaje podłączenie pod komputer choćby za pośrednictwem interfejsu Elm 327 i jakiegoś darmowego programu dedykowanego dla Elma.
Mi to wygląda na problemy z immobiliserem, jeśli immobiliser z jakiegoś powodu nie rozpozna kluczyka, to auto odpala na około sekundę i gaśnie. Sprawdzenie błedów powinno dać odpowiedź, co boli Twoje auto a wszystko inne to jak wizyta u wróżki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-03-2014, 08:07
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować |
Zmien mechanika..:) plecho dobrze radzi, wymrugaj i bedzie wiadomo co i jak. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2014, 11:55
|
|
|
masz uszkodzony czujnik wałka rozrządu:
http://allegro.pl/czujnik...4069597182.html
aukcja poglądowa (tzn. znajdziesz taniej) - ale chodzi o ten czujnik
edit - a jak nie on, to już pewnie korzystasz z dobrodziejstw lpg |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-03-2014, 12:13
|
|
|
Dodam tylko, że czujnik, pomimo że jest nierozbieralny, jest jak najbardziej do zreperowania. Sam to robiłem i jeździ już ze 4 lata. Gdzieś na forum była instrukcja... Chodzi o zimne luty w czujniku. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 18-03-2014, 16:13
|
|
|
Dzięki panowie za wskazówki, postaram się ogarnąć jakiegoś dobrego mechanika żeby to sprawdził i wymrugał. Zauważyłem kolejny dziwny objaw, że gdy auto gaśnie po odpaleniu, mam wrażenie jak by odpalał na 3 cylindrach, gdy to czuje to wiem że zgaśnie, a gdy odpala normalnie, tzn bez takiego charakterystycznego dławienia to wtedy nie gaśnie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-03-2014, 19:51
|
|
|
Błędy możesz wymrugać sam, to chwila roboty i będzie wiadomo co i jak. Po wymruganiu na chwilę odłącz akumulator i skasujesz błędy. Jak kontrolka znowu się zapali to znowu wymrugaj błędy aby wykluczyć te, które być może ktoś kiedyś nie wykasował i potwierdzić te które dalej występują. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 18-03-2014, 22:37
|
|
|
Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego Chyba że kupić coś sprawdzonego przez allegro? Polecacie coś? Pozatym ja w te sprawy jestem zielony, tak więc nie wiem jak wymrugać takie błędy, i w jaki sposób zewrzeć piny |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2014, 22:56
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego | A właśnie, że masz Wystarczy spinacz biurowy, a nawet kawałek kabelka... |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 19-03-2014, 23:13
|
|
|
Czyli rozumiem że łącze te dwa piny, ok, a potem w jaki sposób sprawdzić te błędy, i w jaki sposób wymrugać? ?P |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 04-04-2014, 23:14
|
|
|
Dziś udało mi się z waszą pomocą wymrugać błędy silnika, o dziwo wymrugał mi 23, ciągle powtarzał tylko ten błąd, ABS wymrugał mi 21 i 23. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2014, 23:46
|
|
|
Czujnik walka rozrządu. |
|
|
|
 |
|