Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine
Autor Wiadomość
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 17-03-2014, 22:46   [EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine

Witam, otóż prześledziłem forum i nie znalazłem podobnego problemu. Otóż, sprawa wygląda następująco. Moje autko przy całkowicie zimnym silniku (np po odstatniu minimum 3 godzin od temp roboczej) oraz na rozgrzanym silniku do temp roboczej odpala idealnie, za pierwszym razem. Gdy np przejade 5-15 km i autko nabierze już temperatury i potem odstawie go np na godzinke i chce odpalić zaczynają się schody. Otóż auto odpala za pierwszym razem, ale dosłownie na 2-3 sek, pojawia się "check engine" i auto gaśnie. Aby zapaliło musze czasami parenaście razy go odpalać i dawać gazu do 4-5tys obrotów, aż czasami będzie słychać takie dziwne puknięcie i potem zgasza się check engine i auto już pracuje. Również starałem się nie dopuścić do zgaszenia auta poprzez szybkie przekręcenie kluczyka, tak jak by zzerowanie komputera, ale i tak gasł. Auto stało u mechanika ok tygodnia, niestety gdy mechanik odpalał go po nocy (zimnej) to nic się nie działo, problem występuje tak jak mówię po jeździe przez 2-3godziny od zgaszenia motoru. Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować.
Auto ma LPG sekwencje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 31-07-2014, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-03-2014, 22:48   

Podaj kody błędów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 17-03-2014, 22:51   

Niestety nie znam kodów :( sprawa jest naprawdę dziwna, bo nie mogę odstawić auta na godzinę nawet bo potem mi nie odpali dopóki go nie przegazuje pare razy do tych 4-5tys. I to jest dziwne że na całkowicie zimnym silniku, choćby stał 4 noce na mrozie auto odpali odrazu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-03-2014, 23:20   

Jeśli masz auto z przed 2001r. to zewrzyj piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym i sprawdź jakie błędy są zapisane w pamięci komputera poprzez wymruganie kontrolką silnika, tu masz opisane co i jak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 Jeśli auto nowsze, to zostaje podłączenie pod komputer choćby za pośrednictwem interfejsu Elm 327 i jakiegoś darmowego programu dedykowanego dla Elma.
Mi to wygląda na problemy z immobiliserem, jeśli immobiliser z jakiegoś powodu nie rozpozna kluczyka, to auto odpala na około sekundę i gaśnie. Sprawdzenie błedów powinno dać odpowiedź, co boli Twoje auto a wszystko inne to jak wizyta u wróżki :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-03-2014, 08:07   

lutekwwl napisał/a:
Komputer u mechanika wychwycił check engine, ale podobno pokazało się 12 błędów które same siebie wykluczają, i nie chcą się skasować

Zmien mechanika..:) plecho dobrze radzi, wymrugaj i bedzie wiadomo co i jak.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2014, 11:55   

masz uszkodzony czujnik wałka rozrządu:
http://allegro.pl/czujnik...4069597182.html
aukcja poglądowa (tzn. znajdziesz taniej) - ale chodzi o ten czujnik

edit - a jak nie on, to już pewnie korzystasz z dobrodziejstw lpg :P
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2014, 12:13   

Dodam tylko, że czujnik, pomimo że jest nierozbieralny, jest jak najbardziej do zreperowania. Sam to robiłem i jeździ już ze 4 lata. Gdzieś na forum była instrukcja... Chodzi o zimne luty w czujniku.
 
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 18-03-2014, 16:13   

Dzięki panowie za wskazówki, postaram się ogarnąć jakiegoś dobrego mechanika żeby to sprawdził i wymrugał. Zauważyłem kolejny dziwny objaw, że gdy auto gaśnie po odpaleniu, mam wrażenie jak by odpalał na 3 cylindrach, gdy to czuje to wiem że zgaśnie, a gdy odpala normalnie, tzn bez takiego charakterystycznego dławienia to wtedy nie gaśnie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-03-2014, 19:51   

Błędy możesz wymrugać sam, to chwila roboty i będzie wiadomo co i jak. Po wymruganiu na chwilę odłącz akumulator i skasujesz błędy. Jak kontrolka znowu się zapali to znowu wymrugaj błędy aby wykluczyć te, które być może ktoś kiedyś nie wykasował i potwierdzić te które dalej występują.
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 18-03-2014, 22:37   

Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego :( Chyba że kupić coś sprawdzonego przez allegro? Polecacie coś? Pozatym ja w te sprawy jestem zielony, tak więc nie wiem jak wymrugać takie błędy, i w jaki sposób zewrzeć piny :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2014, 22:56   

lutekwwl napisał/a:
Niestety nie mam żadnego urządzenia diagnostycznego
A właśnie, że masz :D Wystarczy spinacz biurowy, a nawet kawałek kabelka...
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 19-03-2014, 23:13   

Czyli rozumiem że łącze te dwa piny, ok, a potem w jaki sposób sprawdzić te błędy, i w jaki sposób wymrugać? ?P
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 19-03-2014, 23:22   

Wszystko masz opisane w Bibliotece/faq
Jak zewrzeć piny i jak odczytać błędy
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 04-04-2014, 23:14   

Dziś udało mi się z waszą pomocą wymrugać błędy silnika, o dziwo wymrugał mi 23, ciągle powtarzał tylko ten błąd, ABS wymrugał mi 21 i 23.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-04-2014, 23:46   

Czujnik walka rozrządu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.