Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy
Autor Wiadomość
wronaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98 2.0 gls
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 1
Skąd: xxx
Wysłany: 24-09-2009, 21:24   [EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy

CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu.....ostatnio wpadłem na pomysł , ze byc moze miałem zle złozony zacisk ...chodzi mi o ten bolec ktoryodkreca sie by opuscic zacisk do dołu i wyjac klocki....na jednym z nich na koncu jest gumowy tloczek ....i teraz mam pytanie czy ten bolec z tloczkiem ma byc na gorze czy na dole zacisku ???...
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 24-09-2009, 21:29   

Na gorze. Te gumowe oslony mozna tez wymienic. A co do stukania to zacisk nie bedzie stukal. Stukac moze tloczek o klocek badz klocki. Miedzy klockiem a tloczkiem powinna byc specjalnia blaszana podkladka a klocki jezdza na blaszanych sprezynkach.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-09-2009, 22:51   

A ktoś z Was się spotkał z luzami na prowadnicach?
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-09-2009, 23:43   

E no tam zawsze jest luz, chyba że jest zapieczone. U mnie przynajmniej jest taki luz, że po włożeniu bolca, lekko można nim poruszac na boki, oczywiscie do momentu az się cały nie schowa. Co więcej nie wydaje mi się, by w tym miejscu za duży luz miał jakies negatywne znaczenie, i tak układ jest w zasadzie cały czas naprężony, po odpuszczeniu hamulca, klocek nie cofa sie - jak na sprężynie - luzy są skompensowane..... ale sobie pogadalem

[ Dodano: 24-09-2009, 23:44 ]
wronaa, ale tam nie ma co brzęczeć.... jaki to jest odgłos - stukanie, czy jakies ocieranie.... napisz coś więcej
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-09-2009, 15:22   

Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach. A więc:
- pin górny zw. "lock pin" ma gumkę". Jeśli gumka jest sflaczała, sparciała itp. należy ją wymienić na nową.
- pin dolny (prowadzący), tzw. "guide pin" nie ma gumki.
Oba piny mają inne oznaczenie literowe na łbach.
Po wyciągnięciu, jeśli jest smar na pinach, to należy ich nie wycierać i zostawić jak jest. Jak nie ma smaru, to używamy tylko specjalnego smaru do hamulców odpornego na wysokie temperatury (smar zwykły lub miedziany powodują zapiekanie się zacisków i blokowanie kół).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2009, 00:11   

Cytat:

Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach
Jakich pinów i jakim cudem?
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-09-2009, 00:58   

Panowie , oprócz klocków hamulcowych , przy montażu jest jeszcze komplet sprężynek (blaszek) link : http://sklep.intercars.co...35&pic=0&moto=0

Jeżeli te elementy się zużyją , to nasze klocki mimo że dobre , to będą sobie radośnie postukiwać , po prostu należy je wymienić razem z klockami , a mało kto to robi :twisted:


Pozdrav
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 26-09-2009, 01:00   

Hugo napisał/a:
Jakich pinów i jakim cudem?
Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2009, 10:31   

migro napisał/a:
Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23
I wszystko jasne, ale cały czas byłem przekonany, że na górze zacisku jest nieodkręcany bolec i po odkręceniu śruby na dole obraca się zacisk i podnosi do góry (oś obrotu to górny pin). Zresztą ja tak zawsze robiłem jak tam grzebałem, więc ja pinów pomylić nie mogłem. U mnie stuka ewidentnie zacisk na prowadnicach, ponieważ po kopnięciu w koło jednocześnie trzymając i ciągnąc do siebie zacisk jest cisza. Jak nie trzymam zacisku to klekocze.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2009, 16:56   

wronaa napisał/a:
CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu.
jesli masz klocki ktore sa na wykonczeniu to moze byc cos z czym ja mialem problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25103
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2009, 22:07   

Odkręciłem dzisiaj cały zacisk i górna śroba jest na końcu zatoczona i w tym rowku powinna być taka gumka, która u mnie się rozleciała. Naciągnąłem kawałek odpowiedniego i sztywnego wężyka, obciąłem ile trzeba, zmontowałem zacisk do kupy i... daleko nie jechałem, ale zdaje się, że będzie ciiiiiisza :wink:
Kopiąc w koło nic nie stuka i najważniejsze, że hamując podczas cofania też nie ma głośnego stuku z lewej strony. Jak ja lubię te naprawy Miśka kosztujące 0 (zero) złotych :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-09-2009, 23:25   

Ja w swoim Galu miałem ten sam problem, wynikał on właśnie ze sparciałych gumek górnych prowadnic, a że podeszłem do tego rzeczowo, kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł, jeżeli blaszki pod klockami są lużne takze nalezy je wymienić, gdyz efekt bedzie mierny, z klockami to wiadomo u kogo w jakim stanie, wymieniasz albo jezdzisz dalej. Powodzenia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2009, 01:38   

robertdg napisał/a:
kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł,
masz na mysli takie zestawy ?

ja dalem za dwa jakos 62zeta po znizce w IC
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-09-2009, 08:42   

Jezeli to co pokaujesz na zdjeciu jest zestawem o symbolu - QB1349X takim symbolem był oznaczony caly zestaw, to napewno jest to to samo, wizualnie wyglada identycznie, ja niestety kupowałem w JapanCars bo potrzebne bylo mi to od reki gdyz samochod jest mi niezbedny i nie moge sobie pozwolic na to zeby mi auto stalo w oczekiwaniu az znajde tansze czesci, a ja podchodze do auta dosc pedantycznie jak uslysze ze cos zaczyna piszczec, brzeczec to odrazu musze to znalezc bo pozniej mam niespokojna glowe, gdyz zyje w trybie spontanicznych wyjazdow nie moge sobie pozwolic na zly stan techniczny auta, a o znizki w InterCars dopiero sie staram, tu niestety moja strata, no cóż nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, wybaczcie poranny elaboracik, Pozdrawiam

[ Dodano: 27-09-2009, 08:56 ]
Wybacz nie zwrocilem uwagi, ze masz auto poliftowe, wiec do niego oprócz QB1349X dostepny jest zestaw QB 1424X, czyli tak jak widze czesciowo numer pokrywa sie z tym co na zdjeciu, i on faktycznie jest tanszy bo za niego powiedzieli mi 72zł za komplet, teraz pytanie w czym moze byc roznica, bo moje prowadnice to tegie masywne,( widac ze male zolte raczki sie postaraly) kawaly miesa :lol: pret srednicy 11mm albo i wiecej, dokladnie nie mierzylem, i leb na klucz 17, dlugosci mojego srodkowego palca (tzw. fak ju 8) ) ale z pozoru to co pokazujesz na zdjeciu to wizualnie identyczne :D
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2009, 12:58   

Przejechałem wczoraj ok. 100 km i jest miodzio. Ciiisza... Wymieniałem właśnie tą gumkę widoczną na fotce na końcu śruby stojącej z prawej strony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.