 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
wronaa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0 gls
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: xxx
|
Wysłany: 24-09-2009, 21:24 [EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy
|
|
|
CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu.....ostatnio wpadłem na pomysł , ze byc moze miałem zle złozony zacisk ...chodzi mi o ten bolec ktoryodkreca sie by opuscic zacisk do dołu i wyjac klocki....na jednym z nich na koncu jest gumowy tloczek ....i teraz mam pytanie czy ten bolec z tloczkiem ma byc na gorze czy na dole zacisku ???... |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-09-2009, 21:29
|
|
|
Na gorze. Te gumowe oslony mozna tez wymienic. A co do stukania to zacisk nie bedzie stukal. Stukac moze tloczek o klocek badz klocki. Miedzy klockiem a tloczkiem powinna byc specjalnia blaszana podkladka a klocki jezdza na blaszanych sprezynkach. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-09-2009, 22:51
|
|
|
A ktoś z Was się spotkał z luzami na prowadnicach? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 24-09-2009, 23:43
|
|
|
E no tam zawsze jest luz, chyba że jest zapieczone. U mnie przynajmniej jest taki luz, że po włożeniu bolca, lekko można nim poruszac na boki, oczywiscie do momentu az się cały nie schowa. Co więcej nie wydaje mi się, by w tym miejscu za duży luz miał jakies negatywne znaczenie, i tak układ jest w zasadzie cały czas naprężony, po odpuszczeniu hamulca, klocek nie cofa sie - jak na sprężynie - luzy są skompensowane..... ale sobie pogadalem
[ Dodano: 24-09-2009, 23:44 ]
wronaa, ale tam nie ma co brzęczeć.... jaki to jest odgłos - stukanie, czy jakies ocieranie.... napisz coś więcej |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-09-2009, 15:22
|
|
|
Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach. A więc:
- pin górny zw. "lock pin" ma gumkę". Jeśli gumka jest sflaczała, sparciała itp. należy ją wymienić na nową.
- pin dolny (prowadzący), tzw. "guide pin" nie ma gumki.
Oba piny mają inne oznaczenie literowe na łbach.
Po wyciągnięciu, jeśli jest smar na pinach, to należy ich nie wycierać i zostawić jak jest. Jak nie ma smaru, to używamy tylko specjalnego smaru do hamulców odpornego na wysokie temperatury (smar zwykły lub miedziany powodują zapiekanie się zacisków i blokowanie kół). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2009, 00:11
|
|
|
Cytat: |
Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach | Jakich pinów i jakim cudem? |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1547 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-09-2009, 00:58
|
|
|
Panowie , oprócz klocków hamulcowych , przy montażu jest jeszcze komplet sprężynek (blaszek) link : http://sklep.intercars.co...35&pic=0&moto=0
Jeżeli te elementy się zużyją , to nasze klocki mimo że dobre , to będą sobie radośnie postukiwać , po prostu należy je wymienić razem z klockami , a mało kto to robi
Pozdrav |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2009, 01:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jakich pinów i jakim cudem? | Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23 |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2009, 10:31
|
|
|
migro napisał/a: | Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23 | I wszystko jasne, ale cały czas byłem przekonany, że na górze zacisku jest nieodkręcany bolec i po odkręceniu śruby na dole obraca się zacisk i podnosi do góry (oś obrotu to górny pin). Zresztą ja tak zawsze robiłem jak tam grzebałem, więc ja pinów pomylić nie mogłem. U mnie stuka ewidentnie zacisk na prowadnicach, ponieważ po kopnięciu w koło jednocześnie trzymając i ciągnąc do siebie zacisk jest cisza. Jak nie trzymam zacisku to klekocze. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2009, 16:56
|
|
|
wronaa napisał/a: | CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu. | jesli masz klocki ktore sa na wykonczeniu to moze byc cos z czym ja mialem problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25103 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2009, 22:07
|
|
|
Odkręciłem dzisiaj cały zacisk i górna śroba jest na końcu zatoczona i w tym rowku powinna być taka gumka, która u mnie się rozleciała. Naciągnąłem kawałek odpowiedniego i sztywnego wężyka, obciąłem ile trzeba, zmontowałem zacisk do kupy i... daleko nie jechałem, ale zdaje się, że będzie ciiiiiisza
Kopiąc w koło nic nie stuka i najważniejsze, że hamując podczas cofania też nie ma głośnego stuku z lewej strony. Jak ja lubię te naprawy Miśka kosztujące 0 (zero) złotych |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-09-2009, 23:25
|
|
|
Ja w swoim Galu miałem ten sam problem, wynikał on właśnie ze sparciałych gumek górnych prowadnic, a że podeszłem do tego rzeczowo, kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł, jeżeli blaszki pod klockami są lużne takze nalezy je wymienić, gdyz efekt bedzie mierny, z klockami to wiadomo u kogo w jakim stanie, wymieniasz albo jezdzisz dalej. Powodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2009, 01:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł, | masz na mysli takie zestawy ?
ja dalem za dwa jakos 62zeta po znizce w IC |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-09-2009, 08:42
|
|
|
Jezeli to co pokaujesz na zdjeciu jest zestawem o symbolu - QB1349X takim symbolem był oznaczony caly zestaw, to napewno jest to to samo, wizualnie wyglada identycznie, ja niestety kupowałem w JapanCars bo potrzebne bylo mi to od reki gdyz samochod jest mi niezbedny i nie moge sobie pozwolic na to zeby mi auto stalo w oczekiwaniu az znajde tansze czesci, a ja podchodze do auta dosc pedantycznie jak uslysze ze cos zaczyna piszczec, brzeczec to odrazu musze to znalezc bo pozniej mam niespokojna glowe, gdyz zyje w trybie spontanicznych wyjazdow nie moge sobie pozwolic na zly stan techniczny auta, a o znizki w InterCars dopiero sie staram, tu niestety moja strata, no cóż nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, wybaczcie poranny elaboracik, Pozdrawiam
[ Dodano: 27-09-2009, 08:56 ]
Wybacz nie zwrocilem uwagi, ze masz auto poliftowe, wiec do niego oprócz QB1349X dostepny jest zestaw QB 1424X, czyli tak jak widze czesciowo numer pokrywa sie z tym co na zdjeciu, i on faktycznie jest tanszy bo za niego powiedzieli mi 72zł za komplet, teraz pytanie w czym moze byc roznica, bo moje prowadnice to tegie masywne,( widac ze male zolte raczki sie postaraly) kawaly miesa pret srednicy 11mm albo i wiecej, dokladnie nie mierzylem, i leb na klucz 17, dlugosci mojego srodkowego palca (tzw. fak ju ) ale z pozoru to co pokazujesz na zdjeciu to wizualnie identyczne |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2009, 12:58
|
|
|
Przejechałem wczoraj ok. 100 km i jest miodzio. Ciiisza... Wymieniałem właśnie tą gumkę widoczną na fotce na końcu śruby stojącej z prawej strony. |
|
|
|
 |
|
|