Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8?
Autor Wiadomość
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 11-06-2011, 13:22   Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8?

Jak w temacie, chcę się upewnić bo padło takie pytanie od gaziarza który ma mi zakładać lpg.
Wydaje mi się że mechaniczne, bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu. dobrze kombinuję? :P
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2011, 17:25   

Dobrze kombinujesz - regulacja jest mechaniczna, znaczy przez mechanika ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2011, 00:26   

ko5a napisał/a:
bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu


to chyba nie do konca tak, poniewaz po 100tys jest sprawdzenie zaworow i wtedy regulacja w razie potrzeby niejako automatycznie - w cenie. Podejscie "gaziarza" ze trzeba bedzie regulowac jest chyba takim samotlumaczeniem sie na wypadek problemow z instalacja LPG, bo wtedy gaziarz zawsze moze zapytac: a regulowal Pan zawory?
Resumujac, jak bedziesz "przegladal" swojego Lancerka w ASO to zawory sugerowalbym sprawdzic (nie regulowac) nie co 100 a co ok 50tys. i w razie potrzeby "podkrecic"
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2011, 09:41   

jac napisał/a:
i w razie potrzeby "podkrecic"


To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2011, 10:48   

krzychu napisał/a:
To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie...


Potocznie zwane "szklankami" ;)

Ale nie jest tak źle że trzeba kupować 16 :) Dobry mechanik pozamienia miejscami i tylko brakujące trzeba kupić.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
Ostatnio zmieniony przez jaca71 12-06-2011, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2011, 15:32   

krzychu napisał/a:
To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące


krzychu, ja informatyk z zawodu :mrgreen: a z mechaniki tylko "gawedziarz teoretyk" :mrgreen:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-06-2011, 08:12   

To tak jak chyba większość z Nas:)
To może ktoś, kto się zna na rzeczy wyjaśni krok po kroku, albo odwoła do dobrego źródła, o co chodzi:) i jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ).

Pozdrawiam
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-06-2011, 18:25   

RalfPi napisał/a:
jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ).

Luzy zaworowe reguluje się na zimno poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Do wymiany "szklanek" należy zdjąć wałki rozrządu, ale na szczęście nie trzeba do tego ściągać miski olejowej i przedniej pokrywy silnika ponieważ jest możliwość odblokowania napinacza łańcucha rozrządu przez otwór serwisowy w przedniej pokrywie i specjalnym narzędziem wciśnięcie trzpienia napinacza celem zluzowania łańcucha i odkręcenia kół łańcuchowych od wałków rozrządu.
Pierwsze sprawdzenie/regulacja przewidziane jest po 100kkm, jednakże w autach na LPG bez opcji gazowej, sugeruję skontrolować luzy co drugi przegląd. Tutaj nie ma nic do rzeczy prawidłowo wyregulowana instalacja itp. Daje sobie rękę uciąc że po 40 000km na gazie zawory trochę siądą w gniazdach.
_________________

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-06-2011, 18:19   

Dzięki bardzo za odpowiedź!
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 21-07-2011, 09:51   

wiecie może jakie są koszty:
- sprawdzenia
- regulacji
luzów zaworowych?

czy trzeba/warto to robić w ASO? czy nie ma sens i lepiej jechać do dobrego mechanika?
_________________
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2011, 23:01   

ko5a, zadzwoń do ASO i zapytaj. Na moje oko samo sprawdzenie nie powinno kosztować więcej jak 100PLN. Tyle że rozstajesz się na trochę dłużej z autem - luzy kontrolujemy na zimnym silniku. Regulacja to pewnie od 350 w górę, w zalezności ile trzeba będzie wymienić popychaczy szklankowych. Możesz od razu zapytac o koszt jedengo popychacza.
_________________

 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 20-02-2013, 13:37   

Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł :shock: Ergo - nie robić u nich :P
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-02-2013, 17:24   

Witam - jakiś czas temu robiłem przegląd "luzów" ze względu na to, że mam LPG.
Wydałem jakieś 120zł na kontrolę - i teoretycznie wszystko było ok - diagnostykę robiłem w zew. serwisie ze Szczecina - dość znanym.
Pozdrowienia!

PS Żałuje jedynie, że nie poprosiłem chociaż o wyniki pomiarów - jakie te luzy są.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-02-2013, 17:49   

alfiq napisał/a:
Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł Ergo - nie robić u nich

Jak Cię stać :P
Znajdź dobrego mechaniora i zapłacisz kilkakrotnie mniej. :wink:
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-02-2013, 17:59   

mjsystem, Ale tu nie chodzi o robociznę, a o części. http://old.japancars.ru/c...L6&mg=11&bg=230
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.