Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8? |
Autor |
Wiadomość |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 11-06-2011, 13:22 Regulacja zaworów - mechaniczna czy hydrauliczna w 1.8?
|
|
|
Jak w temacie, chcę się upewnić bo padło takie pytanie od gaziarza który ma mi zakładać lpg.
Wydaje mi się że mechaniczne, bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu. dobrze kombinuję? |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-06-2011, 17:25
|
|
|
Dobrze kombinujesz - regulacja jest mechaniczna, znaczy przez mechanika |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2011, 00:26
|
|
|
ko5a napisał/a: | bo co jakiś czas trzeba pojechać na regulację do serwisu |
to chyba nie do konca tak, poniewaz po 100tys jest sprawdzenie zaworow i wtedy regulacja w razie potrzeby niejako automatycznie - w cenie. Podejscie "gaziarza" ze trzeba bedzie regulowac jest chyba takim samotlumaczeniem sie na wypadek problemow z instalacja LPG, bo wtedy gaziarz zawsze moze zapytac: a regulowal Pan zawory?
Resumujac, jak bedziesz "przegladal" swojego Lancerka w ASO to zawory sugerowalbym sprawdzic (nie regulowac) nie co 100 a co ok 50tys. i w razie potrzeby "podkrecic" |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-06-2011, 09:41
|
|
|
jac napisał/a: | i w razie potrzeby "podkrecic" |
To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie... |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2011, 10:48
|
|
|
krzychu napisał/a: | To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące które wcale nie są tanie... |
Potocznie zwane "szklankami"
Ale nie jest tak źle że trzeba kupować 16 Dobry mechanik pozamienia miejscami i tylko brakujące trzeba kupić. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
Ostatnio zmieniony przez jaca71 12-06-2011, 15:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2011, 15:32
|
|
|
krzychu napisał/a: | To już nie te czasy i tam są takie blaszki dystansujące |
krzychu, ja informatyk z zawodu a z mechaniki tylko "gawedziarz teoretyk" |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-06-2011, 08:12
|
|
|
To tak jak chyba większość z Nas:)
To może ktoś, kto się zna na rzeczy wyjaśni krok po kroku, albo odwoła do dobrego źródła, o co chodzi:) i jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2011, 18:25
|
|
|
RalfPi napisał/a: | jak to jest z tą regulacją zaworów (luzów w zaworach? ). |
Luzy zaworowe reguluje się na zimno poprzez wymianę całych popychaczy szklankowych. Do wymiany "szklanek" należy zdjąć wałki rozrządu, ale na szczęście nie trzeba do tego ściągać miski olejowej i przedniej pokrywy silnika ponieważ jest możliwość odblokowania napinacza łańcucha rozrządu przez otwór serwisowy w przedniej pokrywie i specjalnym narzędziem wciśnięcie trzpienia napinacza celem zluzowania łańcucha i odkręcenia kół łańcuchowych od wałków rozrządu.
Pierwsze sprawdzenie/regulacja przewidziane jest po 100kkm, jednakże w autach na LPG bez opcji gazowej, sugeruję skontrolować luzy co drugi przegląd. Tutaj nie ma nic do rzeczy prawidłowo wyregulowana instalacja itp. Daje sobie rękę uciąc że po 40 000km na gazie zawory trochę siądą w gniazdach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-06-2011, 18:19
|
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedź! |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 21-07-2011, 09:51
|
|
|
wiecie może jakie są koszty:
- sprawdzenia
- regulacji
luzów zaworowych?
czy trzeba/warto to robić w ASO? czy nie ma sens i lepiej jechać do dobrego mechanika? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2011, 23:01
|
|
|
ko5a, zadzwoń do ASO i zapytaj. Na moje oko samo sprawdzenie nie powinno kosztować więcej jak 100PLN. Tyle że rozstajesz się na trochę dłużej z autem - luzy kontrolujemy na zimnym silniku. Regulacja to pewnie od 350 w górę, w zalezności ile trzeba będzie wymienić popychaczy szklankowych. Możesz od razu zapytac o koszt jedengo popychacza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
alfiq
Forumowicz dexter
Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 153 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 13:37
|
|
|
Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł Ergo - nie robić u nich |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-02-2013, 17:24
|
|
|
Witam - jakiś czas temu robiłem przegląd "luzów" ze względu na to, że mam LPG.
Wydałem jakieś 120zł na kontrolę - i teoretycznie wszystko było ok - diagnostykę robiłem w zew. serwisie ze Szczecina - dość znanym.
Pozdrowienia!
PS Żałuje jedynie, że nie poprosiłem chociaż o wyniki pomiarów - jakie te luzy są. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2013, 17:49
|
|
|
alfiq napisał/a: | Info z ASO - jedna "szklanka" u nich kosztuje ok 200 zł Ergo - nie robić u nich |
Jak Cię stać
Znajdź dobrego mechaniora i zapłacisz kilkakrotnie mniej. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
|
|
|
 |
|