czym się różni silnik 6G72 w diamante a 6G72 w 3000 GT |
Autor |
Wiadomość |
modrolas
Nowy Forumowicz
Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: białogard
|
Wysłany: 07-11-2008, 19:04 czym się różni silnik 6G72 w diamante a 6G72 w 3000 GT
|
|
|
czyli czy dam radę zamienić i powie na tto reszta mojego samochodziku |
|
|
|
 |
cubus89 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2008, 21:00
|
|
|
na moj gust to powinna byc zadowolona ta Twoja reszta auta, ale byloby sie trzeba kogos bardziej "obcykanego podpytac"
p.s. dlaczego taka przekadka?? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-11-2008, 21:29
|
|
|
konkretnie które silniki? 3000gt miał 3 różne wersje silnika 6G72
1) 3000GT SL - 24V DOHC NA - 222 HP / 225 KM - taki jak Sigmach i Diamante - powinień pasować bez żadnych przeróbek. Różnice są miedzy rocznikami bo silniki 1991-1992 były bez EGR i czujników położenia wałka rozrządu, od 1993 maja EGR i czujnik
2) 3000GT VR4 - 24V DOHC z TWIN TURBO - 280 - 320 HP - tutaj jest trochę wiecej różnic i nie było takiego silnika w Diamante / Sigmach - choć chetnie bym taki motor sobie założył,
inne ECU, inne wtryskiwacze, inne tłoki, inne kolektory wydechowe jak i dolot
3) 3000GT ES - model wprowadzony po zakonczeniu produkcji DODGE STEALTH - podstawowy silnik 12V 165 KM - taki jak w Diamante / Sigmach 12V
Bezpośrednio pasują silniki 1 i 3. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
modrolas
Nowy Forumowicz
Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: białogard
|
Wysłany: 07-11-2008, 22:58
|
|
|
problem w tym ze do 3000 dostanę silnik prędzej niż do diamante tylko żebym nie musiał odcinać zbędnch kabelków |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-11-2008, 23:00
|
|
|
modrolas napisał/a: | problem w tym ze do 3000 dostanę silnik prędzej niż do diamante tylko żebym nie musiał odcinać zbędnch kabelków |
Kabelków nie musisz odcinać, od tego są wtyczki, tylko sprawdź sobie rocznik auta i pochodzenie. Diamante miały 2 wersje - CALIFORNIA I FEDERAL. Ta pierwsza miała EGR od początku o ile mnie pamieć nie myli. Ta druga dopiero poźniej. Możesz mi podać VIN na PW to Ci sprawdze co masz konkretnie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-11-2008, 22:30
|
|
|
witam tak jak wyżej kolega łukasz napisał : silniczki od 3000GT wersja SL będzie pasowała do sigmy bo to ten sam silniki - problem mały może byc z silnikiem biturbo od 3000Gt ten do 320KM - seria ale wszystko da rade /osobiście marze o tym silniku w sigmie i skrzyni 6-biegowej/
zatem padł silnik 12zaworowy - wymieniaj na 12 i podobni z 24zaworowym |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
modrolas
Nowy Forumowicz
Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: białogard
|
Wysłany: 09-11-2008, 08:10
|
|
|
Różnice są miedzy rocznikami bo silniki 1991-1992 były bez EGR i czujników położenia wałka rozrządu a co na to powie mój komuterek EGR to zawór musi być sterowany czujnik położenia wału to zapłon czyli musiałbym wiedzieć czy to będzie działąć |
|
|
|
 |
|