Przesunięty przez: Szyszkowa 13-12-2009, 13:13 |
[2.5 TD] wymiana rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 10-11-2008, 17:14 [2.5 TD] wymiana rozrzadu
|
|
|
Witam czy był by ktos zainteresowany foto story wymiany rozrządu w pajero 2.5 td.
Pytam ponieważ przeniosłem sie z forum ford explorer i każdy kto robił coś nowego to wciskał wskazówki dla potomnych. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 12:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2008, 17:47
|
|
|
W imieniu forumowiczów witam i życzę miłego eksploatowania Pajero I
Z tego co wiem u nas MitsuManiaków na forum niczego sobie nie wciskamy na siłę: jak ktoś chce o coś zapytać to pyta i czeka na odpowiedz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-11-2008, 21:05
|
|
|
Również witam w rodzinie Mitsumaniaków Co spowodowało że przesiadłeś się na Miśka
? Pozdrówka |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 10-11-2008, 21:22
|
|
|
Explorer to fajny krążownik ale to co mogłem w nim zmotać to zrobiłem i nie bardzo nadawał sie na extrem. |
|
|
|
 |
freebike
Mitsumaniak

Auto: Pajero I 2,5 DTi 1990
Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 32 Skąd: Boguszów-Gorce
|
Wysłany: 05-03-2009, 18:30 Re: wymiana rozrzadu Pajero I
|
|
|
wajc83 napisał/a: | Witam czy był by ktos zainteresowany foto story wymiany rozrządu w pajero 2.5 td.
Pytam ponieważ przeniosłem sie z forum ford explorer i każdy kto robił coś nowego to wciskał wskazówki dla potomnych. |
Witam, jeśli to jeszcze aktualne to interesuje mnie fotostory
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bogdan762 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:18
|
|
|
Witaj ,mnie także interesuje bo właśnie przymierzam się do wymiany i zawsze to jakaś pomoc,wskazówka |
|
|
|
 |
fotam [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:30
|
|
|
Są te foto story jeszcze dostępne.
Pisałem do Ciebie na priv. ale jakoś nie wyszło
wajc83 odezwij się, masz te foty czy |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 24-03-2009, 19:49
|
|
|
bartek2800 napisał/a: |
Z tego co wiem u nas MitsuManiaków na forum niczego sobie nie wciskamy na siłę: jak ktoś chce o coś zapytać to pyta i czeka na odpowiedz |
coś bartek wystraszył chłopaka |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 24-03-2009, 20:26
|
|
|
Sorki koledzy ze sie nie odzywałem ale córeczka mi przyszła na świat i nie miałem czasu.
fotki będą później teraz spis co po kolei trza robic.
1- ściągamy paski klinowe z alternatora i pompy wspomagania
2- odkrecamy obudowe wentylatora
3- odkrecamy wentylator od pompy wody
4- ściągamy obudowę rozrządu dzielona jest na 2 części najpierw góra potem dół.
5- po ściągnięciu plastików mamy dwa paski i dwa napinacze
6- odkręcamy koło pasowe z wału korbowego
7 przykręcamy z powrotem sama nakrętkę byśmy mogli przekręcić silnikiem
8- ustawiamy na znaki paski
9- zmieniamy paski i napinacze
10- montaż w odwrotnej kolejności
11- napięcie paska sprawdzamy na odcinku pompy wtryskowej a wałem korbowym.
pamiętać trza by przekręcić kilka razy silnikiem by ułożywszy pasek.
12 zdjęcie ułożenia pasków rozrządy posiadacie a manuałach.
powodzenia czas na wymianę do godziny
klucze potrzebne
1- 12 lub 13 od poluzowania alternatora
2- 10 do odkrecenia plastików
3- 19 do odkrecenia koła pasowego z wału korbowego |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 20:30
|
|
|
altmarcin napisał/a: | bartek2800 napisał/a: |
Z tego co wiem u nas MitsuManiaków na forum niczego sobie nie wciskamy na siłę: jak ktoś chce o coś zapytać to pyta i czeka na odpowiedz |
coś bartek wystraszył chłopaka |
A jednak "ozwał się"
wajc83 gratulacje dla Ciebie i Twojej niewiasty |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 25-03-2009, 11:21
|
|
|
- dobry opis
- jakiej marki i po ile kupiłeś paski i napinacze? |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 25-03-2009, 13:33
|
|
|
paski contitech, napinacze ruvil-a |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 29-05-2009, 08:24
|
|
|
A czemu nikt nawet nie wspomniał o wymianie paska wałków wyrównoważających???
Przecież to również niezwykle istotne - pęknięty pasek wałków potrafi wkręcić się w pasek rozrządu i spowodować przestawienie rozrządu lub jego unieruchomienie... co równe jest kaszanie spowodowanej pękniętym paskiem rozrządu.... |
|
|
|
 |
fotam [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2009, 19:57
|
|
|
polaff albo ja mam coś ze wzrokiem albo kolega wyraźnie pisze o dwóch paskach
wajc83 napisał/a: |
5- po ściągnięciu plastików mamy dwa paski i dwa napinacze
8- ustawiamy na znaki paski
9- zmieniamy paski i napinacze
|
Posty najpierw czytamy, potem komentujemy nie odwrotnie |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 06-06-2009, 17:05
|
|
|
fotam napisał/a: | polaff albo ja mam coś ze wzrokiem albo kolega wyraźnie pisze o dwóch paskach
wajc83 napisał/a: |
5- po ściągnięciu plastików mamy dwa paski i dwa napinacze
8- ustawiamy na znaki paski
9- zmieniamy paski i napinacze
|
Posty najpierw czytamy, potem komentujemy nie odwrotnie |
sorki to może ja mam coś ze wzrokiem nie wiem jak to sięstało |
|
|
|
 |
|