Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwa paliwa - na ile wystarczy ?
Autor Wiadomość
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 17:43   Rezerwa paliwa - na ile wystarczy ?

Witam.

Nie znalazłem nigdzie na forum (korzystam z funkcji szukaj) nic nt. kontrolki rezerwy.

Otóż, mam już wskaźnik na polu E i nigdzie nie widzę kontrolki rezerwy. Czy ona w ogóle jest w tym aucie? (w mondeo nie było) Jeżeli jest to ile mniej więcej kilometrów można zrobić na rezerwie? Galant EA2W czyli 2.0 100kw.

Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez roch_27 25-09-2008, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darekk
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 19:12   

Cześć
Nie tak dawno temu też miałem podobny dylemat. Wyjaśnienie znalazłem w instrukcji obsługi: "Lampka ostrzegawcza rezerwy paliwa świeci się gdy jest mało paliwa w zbiorniku (poniżej około 9 litrów.") A więc jest :) Ile przejedziesz na rezerwie to dokładnie chyba nikt Ci nie powie i raczej nie warto tego sprawdzać.
Instrukcję masz tu.
Pozdrawiam
Darek
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 22:21   

Lampka rezerwy jest.
Na rezerwie spokojnie przejedzie się 50 km - dalej to już loteria :wink:
Ogólnie rzecz biorąc należy unikać jazdy na rezerwie, ponieważ przy takiej jeździe zasysane są wszystkie syfy z dna zbiornika co może prowadzić do awarii.
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 25-09-2008, 09:35   

slo_mo napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc należy unikać jazdy na rezerwie, ponieważ przy takiej jeździe zasysane są wszystkie syfy z dna zbiornika co może prowadzić do awarii.
ponadto jazda ma zbyt rezerwie czyli bardzo małej ilości paliwa może spowodować uszkodzenie pompy paliwa :doubt:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2008, 10:55   

Dziękuję darekk, slo_mo, za szybką odpowiedź. Już ze 3 razy doprowadziłem do spadnięcia wskazówki na pole E celem sprawdzenia gdzie ta kontrolka jest i czy w ogóle. Pocieszyliście mnie, bo w poprzednim aucie jej nie miałem.

roch_27, Dziękuję za zmianę tytułu, szczerze to nie wiedziałem jak mam to nazwać, bo zbyt potężnym problemem to to nie jest, aczkolwiek dziękuję.

BTW.
roch_27 napisał/a:
ponadto jazda ma zbyt rezerwie czyli bardzo małej ilości paliwa może spowodować uszkodzenie pompy paliwa


Czyli mam przez to rozumieć ze pompkę on ma w zbiorniku? (słyszałem o takowych że są smarowane paliwem)

Pozdro.


P.s. darekk dziękuję za linka do polskiej instrukcji. (i życie stało się prostrze).
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 25-09-2008, 13:00   

Forest_Taft napisał/a:
Czyli mam przez to rozumieć ze pompkę on ma w zbiorniku?
potwierdzam :)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Michal4133 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: UK
Wysłany: 25-09-2008, 13:22   

Galant 2.5 V6 24V Jak u mnie sie zaswieci pierwszy raz rezerwa to pozostaje w baku ok 9-10litrow benzyny, ostatnio jednak jechalem z polski do anglii na trasie A2 w niemczech, predkosc ok 110km/h od czasu rezerwy zwolnilem do ok 90km/h bo nie moglem natrafic na stacje benzynowa, przejechalem ok 50km ze scwiecaca sie rezerwa nonstop, po zatankowaniu okazalo sie ze mialem jeszcze w baku ok11l benzyny
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10661
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-09-2008, 18:13   

Ja mam LPG, ale odpalam na PB, a dolewam co jakiś czas za powiedzmy 100zł ale dopiero w momęcie jak mi sie zapali kontrolka. Przez dwa lata jeszcze nie uszkodziła mi sie pompa. Ale skoro jest kontrolka to mozna spokojnie jechac jednak ona ostrzega ze paliwko sie zczyna konczyc. Wg mnie nie ma to wpłwu na pompę paliwa... no chyba ze jedziemy na na sucho....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 25-09-2008, 19:18   

Marcino, nie twierdzę, ze zaraz po zapaleniu się kontroli należy bezwzględnie zatankować :P
Problem może polegać na tym, że w przypadku gdy wskazówka od paliwa będzie na "zero" lub nawet poniżej "zera" to i tak będzie można jeszcze przejechać kilkanaście kilometrów, tylko czym dłużej tak będzie się jeździć tym pompa paliwa się coraz bardziej nagrzewa (gdyż paliwo służy jej jako chłodziwo) co w konsekwencji można doprowadzić do jej uszkodzenia :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 25-09-2008, 22:00   

Producent samochodu tak skaluje kontrolkę niskiego stanu paliwa aby pojazd mógł przejechać na stale palącej się kontrolce 100 km. Różnie to wychodzi bo spalanie jest niejednorodne. Mozna to też zauważyć (ilość km) w pojazdach, które maja skale na czerowno zamiast kontrolki jak VW Golf I-III.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 00:48   

A tak z innej beczki, nie doszedłem lub pominąłem ten temat w instrukcji....... jaki on ma zbiornik paliwa? Tzn ile litrów? Przypominam że to jest EA2W czyli 2.0 DOHC 100kw.

Marti, a tak przy okazji, jaki masz gaz i jak się sprawuje?

Mam idealny silnik i nie chciałbym go zniszczyć, a słyszałem i wiem że gaz niszczy silnik. Nie masz wycieków itp?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-09-2008, 09:18   

Forest_Taft napisał/a:
jaki on ma zbiornik paliwa? Tzn ile litrów?

wszystkie gale tz 2,0 , 2,5 , 2,0D mają pojemność 64 Litrów.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 12:22   

Marti napisał/a:
Producent samochodu tak skaluje kontrolkę niskiego stanu paliwa aby pojazd mógł przejechać na stale palącej się kontrolce 100 km. Różnie to wychodzi bo spalanie jest niejednorodne.


Dlatego zawsze warto wyznaczyć sobie limit - a bezpieczny to, wg mnie, właśnie 50 km :mrgreen:
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-09-2008, 16:02   

Forest_Taft napisał/a:
Jeżeli jest to ile mniej więcej kilometrów można zrobić na rezerwie? Galant EA2W czyli 2.0 100kw.

Coś na temat jest jeszcze tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16393
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-2008, 14:28   

A u Was też najpierw sobie murgnie od czasu do czasu, a dopiero później zaczyna świecić na stałe?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.