Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny odgłos pracy silnika
Autor Wiadomość
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2008, 21:35   Dziwny odgłos pracy silnika

Od pewnego czasu podczas jazdy ze stałą prędkością z silnika dochodzi dziwny odgłos. Oprócz normalnego rechotu jaki wydaje diesel słychać także kołatanie. Dźwięk zbliżony do tego jaki wydawałby wiatrak robiący ruch powietrza (w pomieszczeniu) po przystawieniu do jego łopatek kartki papieru, kartonika o które te łopatki by uderzały. Odgłos ten zanika po zdjęciu nogi z pedału gazu lub wciśnięciu go mocniej podczas przyspieszania. Miał ktos podobny przypadek? Co to może być?
 
 
 
MotyF 
Forumowicz


Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 147
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-11-2008, 21:38   

Można strzelać, paski (oprócz rozrządu) łożysko np. alternatora.

PS. Nie wiem jak się ma sprawa koła dwumasowego, znajomy w avensis'ie miał "na wykończeniu" i silnik wibracji dostawał przez co też mu coś "dzwoniło".

Nie miałem diesla więc nie wiem.
_________________
symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ...
Ostatnio zmieniony przez MotyF 12-11-2008, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2008, 21:42   

Nie wiem MotyF czy Cie dobrze zrozumialem. Pasek rozrządu wykluczasz?? Bylem z tym kiedys u mechanika ale gosc powiedzial ze jesli nic sie nie dzieje to zeby jezdzic.
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2008, 23:20   

kubas napisał/a:
Nie wiem MotyF czy Cie dobrze zrozumialem. Pasek rozrządu wykluczasz?? Bylem z tym kiedys u mechanika ale gosc powiedzial ze jesli nic sie nie dzieje to zeby jezdzic.

Nie moge powierdzić, że u mnie dżwieki są podobne, ale tez przez ostatnie kilka tys. km mam wrażenie jakby silnik pracował coraz głosniej. Pierwsze skojarzenie to rozrząd, ale koło dwumasowe też wchodzi w rachubę... Musze dokładnie sprawdzić, może to tylko rura wydechowa??
kubas jesteś z Krk, jak i ja, może połączymy siły??
Pozdrawiam
 
 
MotyF 
Forumowicz


Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 147
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-11-2008, 23:33   

Paski (wykluczam rozrząd) bo w rozrządzie rolka może piszczeć nie pasek. Inne paski trzeba po kolei "spuszczać" i zobaczyć co usłyszysz.
_________________
symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ...
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2008, 09:18   

JackD napisał/a:
kubas jesteś z Krk, jak i ja, może połączymy siły??
Jak najbardziej jestem za. Umówmy sie na PW. Pozdrawiam
_________________

 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 13-11-2008, 09:33   

hmm..
też to u siebie mam, taki charkot czy brzęczenie,
mam juz 176tyś. przebiegu

a głównie też w zakresie około 2tyś. obrotów


ja obstawiałem że to moze turbina się kończy
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2008, 09:48   

Nie sądze żeby kończyła sie turbina acz kolwiek wszystko możliwe. Ja mam 155 tys km przebiegu i nie jest to raczej duzy przebieg. Po za tym autko cały czas fajnie ciągnie. Jak pisalem wczesniej mechanik doradzil zeby jezdzic skoro nic sie nie dzieje, ale w ostatnim czasie dźwięk ten znacznie sie zwiększyl wiec chyba pora w moim przypadku, bardziej sie tym zainteresowac.
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 13-11-2008, 09:51   

u mnie tak samo się dzieje - na początku to tylko takie króciutkie pierdzenie było, teraz dłużej słychać
zauważyłem też że jak silnik jest bardzo dobrze rozgrzany to praktycznie odgłos znika
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 10:25   

dlaczego mnie to zainteresowało??
gdygasiłem auto w garażu bez uzycia pedału sprzęgła, to słychac było po zatrzymaniu silnika taki dźwiek jak drżenie /poluzowanej/ rury wydechowej, przy wyłączeniu silnika z użyciem pedału sprzęgła była cisza.
Ten objaw juz miałem przy 68.000 km
Ostatnio /prawie 80.000 km/ stojąc przy betonowym ogrodzeniu miedzy jezdniami, słysze niepokojacy dźwięk i rozglądam sie dokoła czyj samochód może to powodować?. Lekko przegazowałem i gdy silnik schodzi z obrotów to słychac takie żegotanie, które cichnie przy ustabilizowaniu się obrotów na bieg jałowy.
Po trzecie mna jałowym biegu czuć na kierownicy lekkie drgania od silnika.
Pozdrawiam.
Dlatego pomyślałem, że to rolka paska rozrządu, lub koło dwumasowe, nic inneg nie przychodzi mi do głowy.
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 12:00   

witam, nie wiem czy mam to samo, ale od czasu wymiany filtru oleju mam na wolnych obrotach dziwne odgłosy. na początku myślałem, że to luźna osłona silnika,b o dźwięk przypominał drgania plastiku. jest to coś innego i nie wiem czy filtr może nie stawia za dużego oporu na wolnych obrotach? powyżej 2.000 obr/min jest OK.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 14-11-2008, 14:53   

Hehe, chyba mam, a raczej miałem, to samo. Na wolnych obrotach dziwne rzegotanie...
Ustało po kilku dniach i teraz na luźnych pracuje cichutko.

Dziwne te DI-Dy :mrgreen:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.