 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Accent II |
Autor |
Wiadomość |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2008, 23:23 Accent II
|
|
|
Ponieważ na forum Hyundaia nie znalazłem w pełni zadawalających mnie odpowiedzi to napiszę tutaj, mam nadzieję że się dowiem na temat nurtujących mnie spraw:
1. Silnik. Czy odczuwalna jest różnica między silnikiem 1,3 (86KM), 1,5 (88KM). Czy ten silnik 1,5 to starsza konstrukcja Jak z awaryjnością silnika 1,5 16V i diesla o tej samej pojemności
2. Zawieszenie - jak się sprawuje na polskich drogach - i ogólnie cosik więcej w tym temacie.
3. Jak z dostępnością części
4. Takie ogólne info o zaletach, wadach i na co zwrócić uwagę
Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy się zapytam.
Uprzedzając ewentualne OT w tym temacie uprasza się tylko o merytoryczne odpowiedzi.
Z góry dziękuję |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
wlad [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 22:37
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | 1. Silnik. Czy odczuwalna jest różnica między silnikiem 1,3 (86KM), 1,5 (88KM). Czy ten silnik 1,5 to starsza konstrukcja Jak z awaryjnością silnika 1,5 16V i diesla o tej samej pojemności |
moge polecic silnik 1,5 12V-to optymalna jednostka dla accenta .jest prosty jak cep-co jest zaleta.natomiast odradzalbym diesla-to "obciety" silnik 2,0 i poprzez 3 cylindry nie jest wzorem kultury,a spalania nie ma rewelacyjnego.
co do zalet-prosta budowa,niezawodnosc-w moim przez pierwsze 100kkm nawet zarowka sie nie spalila.zwykle dobre wyposazenie.
wady-zbyt miekkie zawieszenie,glosny przy duzych predkosciach,duze spalanie na zimnym silniku.
ogolnie bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakosci-polecam! |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-11-2008, 13:38 Re: Accent II
|
|
|
Cytat: |
1. Silnik. Czy odczuwalna jest różnica między silnikiem 1,3 (86KM), 1,5 (88KM). Czy ten silnik 1,5 to starsza konstrukcja Jak z awaryjnością silnika 1,5 16V i diesla o tej samej pojemności |
1.5 12v jest bardziej elastyczny od 1.3 12v - te silniki nie wymagają kręcenia żeby jechać ; 1.5 i 1.3 są często określane jako pierwsze jednostki napędowe do aut osobowych samodzielnie skonstruowane przez Hyundaia, jednak trudno nie zauważyć analogii do silników Mitsubishi serii Orion (4G13, 4G15), od którego Hyundai przez kilka lat brał licencje...
1.5 16v ma dwa wałki rozrządu w głowicy natomiast blok ten sam co w 1.5 12v; silniki DOHC są z reguły bardziej podatne na zerwanie paska po przekroczeniu limitu serwisowego niż SOHC; 1.5 turbo diesel myślę że jest dobrym rozwiązaniem (ekonomia/dynamika) w Accencie aczkolwiek nie mam bliższej wiedzy na temat tej konstrukcji (stosowanej również w nieco cięższym Getzie)
Cytat: | 2. Zawieszenie - jak się sprawuje na polskich drogach - i ogólnie cosik więcej w tym
temacie. |
sprawuje się bardzo dobrze; duży plus za niezależne zawieszenie tylnych kół;
niestety jeżeli będziesz woził z tyłu dwie dorosłe osoby + załadowany bagażnik to samochód staje się miękki; oczywiście nie dobija ale nie jest już tak dobry w zakrętach jak przy dwóch osobach; generalnie dołożenie kilogramów poza tylną oś pogarsza prowadzenie w zakrętach. (piszę na podstawie własnych doświadczeń - wersja sedan).
Polecam montaż kół 185/60R14 w miejsce 175/70R13 (czasami też występują 13' na 155)
Cytat: | 3. Jak z dostępnością części |
żadnych problemów, zarówno jeżeli chodzi o nowe jak i używane (wiele części mechanicznych pasuje od Accenta I, Scoupe a nawet Pony); nowe części są raczej tanie (hamulce, paski)
Cytat: | 4. Takie ogólne info o zaletach, wadach i na co zwrócić uwagę |
prosty, niezawodny i ekonomiczny samochód; do tego nieźle wyposażony w elektrykę i pakiet bezpieczeństwa; według mnie poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne w tym modelu aczkolwiek zawsze zwracaj uwagę na ewentualną korozję tylnych nadkoli, gdyż nie są zabezpieczone plastikowymi nakładkami.
Silnik 1.5 12v bardzo dobrze czuje sie z gazem (gdy samochód był sprzedawany w salonach, można było domówić instalacje LPG, nie tracąc gwarancji), oczywiście jeżeli zakładałbyś instalacje LPG to tylko IV generacji (tzw. sekwencja);
wada: skrzynia biegów trochę "toporna" tzn. nie jest dedykowana do bardzo szybkiej zmiany biegów (szczególnie z 1 na 2 lub z 3 na 2);
Cytat: | Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy się zapytam. |
wal śmiało |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-11-2008, 18:07
|
|
|
Dziękuję za informacje - na Was Panowie liczyłem
Oczywiście jeśli ktoś, coś ma jeszcze do dodania to bardzo proszę
e-gen napisał/a: | jeżeli zakładałbyś instalacje LPG |
Dla mnie gaz to złoooo - ale gdyby był - to się będę zastanawiał |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
wlad [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 22:12
|
|
|
e-gen napisał/a: | 1.5 turbo diesel myślę że jest dobrym rozwiązaniem (ekonomia/dynamika) w Accencie aczkolwiek nie mam bliższej wiedzy na temat tej konstrukcji (stosowanej również w nieco cięższym Getzie) |
niestety mam doswiadczenie z 2,0 litrowej elantry-z dynamika [mam na mysli dynamike w ruchu miejskim]nie ma ten silnik nic wspolnego i w miescie ma sie wrazenie,ze atos moze ja objechac a co dopiero 3 cylindry. |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2008, 09:54
|
|
|
Co do ceny części to zajrzyj do internetowego katalogu IC link
Różnicy między 1,3 i 1,5 niema w ogóle. Części są te same, spalanie porównywalne, przedział ubezpieczenia OC ten sam 1,3-1,6.
Silnik 1,5 16V bardzo rzadko spotykany, najczęściej w wersji 3D GT.
W sumie mało informacji podałeś.
Accent II:
-2000-2005r wnętrze pozostało bez zmian
-2000-2002r najwięcej na rynku
-2002-2003r lift - podcięte tylne światła, wprowadzono elektroniczny licznik
-2003-2005r. lift – zmieniony przód i tył auta
Uważam, że warto się zainteresować Elantrą po 2000r.
- cena przystępna
- silniki 1,6 2,0 2,0CRDi
-wnętrze na podobnym poziomie
-przeważnie dobrze wyposażone
-większe spalanie |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2008, 23:23
|
|
|
kpawel napisał/a: | Uważam, że warto się zainteresować Elantrą po 2000r. |
Nie potrzebuję aż "takiego" auta - poza tym wydaje mi się, że jest ich mniejszy wybór.
Cytat: | - silniki 1,6 2,0 2,0CRDi |
Raczej max. pojemność to 1,6 - a jednak przy tym aucie, to już może być za mało.
kpawel napisał/a: | W sumie mało informacji podałeś. |
O tych zmianach w poszczególnych latach nie wiedziałem. Priorytetem będzie stan techniczny i wyposażenie oraz ilość drzwi Najlepiej htb, ale jakby pojawił się extra sedan ... |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-11-2008, 09:26
|
|
|
kpawel napisał/a: |
-2003-2005r. lift – zmieniony przód i tył auta
|
oraz - przynajmniej na niektórych rynkach - doszły boczne poduchy |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
|
|