EA5A + Sekwencja BRC-rano cięzko pali |
Autor |
Wiadomość |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-11-2008, 20:22 EA5A + Sekwencja BRC-rano cięzko pali
|
|
|
witam, mam gaz BRC 24 FLY SEQUENT. Wymieniłem świece na NGK oryginalne. Zawsze rano i/lub jak zimny silnik to muszę troszkę pokręcić. Odpalam na benzynie. Przy ciepłym silniku sytuacja ta nie występuje. Jeśli jeżdżę na benzynie to wszystko jest OK. Czy posiadasze 2,5 z gazem macie takie same zjawisko?? Proszę o sugestie, Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-11-2008, 21:20
|
|
|
Ja mam LPG ale Stag, nic takiego nie odczułem, nawet jak galancik stał pod chmurka 3-4dni bez odpalania.
Co znaczy ze jak na benzynie to ok, tz jak go gasisz na PB to następnego dnia jak zimny ok, ale jak gasisz na LPG to sa problemy? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-11-2008, 21:41
|
|
|
właśnie, że jak jadę na LPG i powiedzmy przełączę na benzynę przed zatrzymaniem to i tak muszę kręcić. Jak jechałem do sklepu 3 km w jedną stronę na benzynie to potem było OK zapalił idealnie.. więc gdzie leży problem?
P.s zamieszałem się, poprawione |
Ostatnio zmieniony przez irekkczek 20-11-2008, 11:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-11-2008, 21:45
|
|
|
irekkczek napisał/a: | właśnie, że jak jadę na LPG i powiedzmy przełączę na gaz przed zatrzymaniem to i tak muszę kręcić. |
na gaz skoro jedziesz na LPG czy na PB.???
Masz galanta na jakieś trzecie zródełko gaz-u?
bo coś nie kumam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2008, 14:37
|
|
|
Ile lat ma instalacja gazowa i kiedy pojawiło się zjawisko? |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:36
|
|
|
Check się nie świeci?
Myslę, że lekko rozjechana adaptacja ECU benzyny przy jeździe na gazie - po ostygnięciu nieco głupieje i zadaje przekłamaną dawkę benzyny.
Gdy jednak pojeździsz dłużej na PB - rozumiem, że problemu nie ma? Krótkie przełaczenie przed zgaszeniem silnika na PB nic nie da, bo sterownik benzyny "nie zdąży " wykonać testów drogowych i przestawić mapę.
Spróbuj przed odpaleniem na zimno zresetować komputer - nie wiem jak to się robi w galancie - zdejmij klemę aku na 24 h. Podepnij i próbuj odpalić. Jak problem nie wystąpi - jest jak napisałem. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-01-2009, 11:35
|
|
|
dokładnie, jeśli jeżdżę na PB to problem nie występuje. Instalacja ma 5 mc. Problem odkąd pamiętam to występował zawsze, bo po założeniu gazu mówiłem sobie: "to pewnie świece, więc trzeba wymienić". Niestety po wymianie świec tak samo.
Byłem 2 dni temu na "Mapowaniu wtrysków" Ustawili dokładnie do parametrów benzyny, ale niestety nie pomogło. Poszukam jak zresetować komputer. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 11-01-2009, 16:57
|
|
|
I nie pomoże, jak gazownik nie ma pojęcia, jak nie rozjechać mapy.
Mapa gazowa nie ma być idealnie dostrojona do mapy benzyny, tylko mapa gazowa ma być taka, by przy jeździe na gazie, nie zmieniała się mapa benzyny.
Każde ECU buduje adaptację w funkcji temperatury silnika. Jeśli gazownia rozjeżdża mapę benzyny przy temp 0-5 st. C problemy są największe jeśli ciepły silnik ostygnie do tej temp. Przy większych mrozach - ok -20 st problem nie wystąpi.
Miałem ten problem w Toyocie i nie dało rady ustawić niestety gazu. Więc zrobiłem obwód do ECU by go resetować - na no odpinałem obwód (wystarczyło na 10 min odciąć zasilanie jednego obwodu) i ECU się resetował. Przy okazji było to doskonałe zabezpieczenie antyzłodziejowskie. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-02-2009, 13:51
|
|
|
no i problem rozwiązany. Jeździłem do tych magików co mi założyli gaz, ustawiali mi mapę podczas jazdy, chcieli ustawić czas wtrysków, ale niestety nic nie pomagało, aż w końcu sam pojechałem do mechanika , ktory tylko zakłada BRC i odrazu znalazł przyczynę:
Instalacja była źle wpięta m.in wtryski i rozprogramowywało mi to komputer benzynowy. |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 21-02-2009, 09:15
|
|
|
Ja też miałem kiedyś auto na gaz i wiem co to znaczy.Naprawdę szczerze Wam współczuję. |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-02-2009, 18:41
|
|
|
Sęk w tym ,że zakłąda siedobry sprzęt (BRC , albo Landi renzo) w beznadziejnym warsztacie - nic nie dadzą najelpsze komponenty jak sie je źle złorzy :] Generalnie polecam warsztaty z renoma , większe , gdzie pracuje sporo dobrych ludzi , w CZakram Tarnów i kraków napewno sa dobrzy ( sprawdziłem osobiście ) pozatym w razie problemów , zawsze warto iść do innego mechanika - patrz rozwiazanie powyżej.
Cytat: | Ja też miałem kiedyś auto na gaz i wiem co to znaczy.Naprawdę szczerze Wam współczuję. |
A ja jeżdżę na LPG od kawałka czasu i mam tylko dobre wspomnienia - a zrobiłem na tym chyba juz ponad 100k. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|