Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
EA5A + Sekwencja BRC-rano cięzko pali
Autor Wiadomość
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-11-2008, 20:22   EA5A + Sekwencja BRC-rano cięzko pali

witam, mam gaz BRC 24 FLY SEQUENT. Wymieniłem świece na NGK oryginalne. Zawsze rano i/lub jak zimny silnik to muszę troszkę pokręcić. Odpalam na benzynie. Przy ciepłym silniku sytuacja ta nie występuje. Jeśli jeżdżę na benzynie to wszystko jest OK. Czy posiadasze 2,5 z gazem macie takie same zjawisko?? Proszę o sugestie, Pozdrawiam
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-11-2008, 21:20   

Ja mam LPG ale Stag, nic takiego nie odczułem, nawet jak galancik stał pod chmurka 3-4dni bez odpalania.

Co znaczy ze jak na benzynie to ok, tz jak go gasisz na PB to następnego dnia jak zimny ok, ale jak gasisz na LPG to sa problemy?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-11-2008, 21:41   

właśnie, że jak jadę na LPG i powiedzmy przełączę na benzynę przed zatrzymaniem to i tak muszę kręcić. Jak jechałem do sklepu 3 km w jedną stronę na benzynie to potem było OK zapalił idealnie.. więc gdzie leży problem?


P.s zamieszałem się, poprawione
Ostatnio zmieniony przez irekkczek 20-11-2008, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-11-2008, 21:45   

irekkczek napisał/a:
właśnie, że jak jadę na LPG i powiedzmy przełączę na gaz przed zatrzymaniem to i tak muszę kręcić.

na gaz skoro jedziesz na LPG czy na PB.???
Masz galanta na jakieś trzecie zródełko gaz-u? :mrgreen:
bo coś nie kumam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Piotr Góralski
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2008, 14:37   

Ile lat ma instalacja gazowa i kiedy pojawiło się zjawisko?
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 30-12-2008, 22:36   

Check się nie świeci?
Myslę, że lekko rozjechana adaptacja ECU benzyny przy jeździe na gazie - po ostygnięciu nieco głupieje i zadaje przekłamaną dawkę benzyny.
Gdy jednak pojeździsz dłużej na PB - rozumiem, że problemu nie ma? Krótkie przełaczenie przed zgaszeniem silnika na PB nic nie da, bo sterownik benzyny "nie zdąży " wykonać testów drogowych i przestawić mapę.
Spróbuj przed odpaleniem na zimno zresetować komputer - nie wiem jak to się robi w galancie - zdejmij klemę aku na 24 h. Podepnij i próbuj odpalić. Jak problem nie wystąpi - jest jak napisałem.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-01-2009, 11:35   

dokładnie, jeśli jeżdżę na PB to problem nie występuje. Instalacja ma 5 mc. Problem odkąd pamiętam to występował zawsze, bo po założeniu gazu mówiłem sobie: "to pewnie świece, więc trzeba wymienić". Niestety po wymianie świec tak samo.
Byłem 2 dni temu na "Mapowaniu wtrysków" Ustawili dokładnie do parametrów benzyny, ale niestety nie pomogło. Poszukam jak zresetować komputer. Pozdrawiam
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 11-01-2009, 16:57   

I nie pomoże, jak gazownik nie ma pojęcia, jak nie rozjechać mapy.
Mapa gazowa nie ma być idealnie dostrojona do mapy benzyny, tylko mapa gazowa ma być taka, by przy jeździe na gazie, nie zmieniała się mapa benzyny.
Każde ECU buduje adaptację w funkcji temperatury silnika. Jeśli gazownia rozjeżdża mapę benzyny przy temp 0-5 st. C problemy są największe jeśli ciepły silnik ostygnie do tej temp. Przy większych mrozach - ok -20 st problem nie wystąpi.
Miałem ten problem w Toyocie i nie dało rady ustawić niestety gazu. Więc zrobiłem obwód do ECU by go resetować - na no odpinałem obwód (wystarczyło na 10 min odciąć zasilanie jednego obwodu) i ECU się resetował. Przy okazji było to doskonałe zabezpieczenie antyzłodziejowskie.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-02-2009, 13:51   

no i problem rozwiązany. Jeździłem do tych magików co mi założyli gaz, ustawiali mi mapę podczas jazdy, chcieli ustawić czas wtrysków, ale niestety nic nie pomagało, aż w końcu sam pojechałem do mechanika , ktory tylko zakłada BRC i odrazu znalazł przyczynę:
Instalacja była źle wpięta m.in wtryski i rozprogramowywało mi to komputer benzynowy.
 
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 21-02-2009, 09:15   

Ja też miałem kiedyś auto na gaz i wiem co to znaczy.Naprawdę szczerze Wam współczuję.
_________________

 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2009, 18:41   

Sęk w tym ,że zakłąda siedobry sprzęt (BRC , albo Landi renzo) w beznadziejnym warsztacie - nic nie dadzą najelpsze komponenty jak sie je źle złorzy :] Generalnie polecam warsztaty z renoma , większe , gdzie pracuje sporo dobrych ludzi , w CZakram Tarnów i kraków napewno sa dobrzy ( sprawdziłem osobiście ) pozatym w razie problemów , zawsze warto iść do innego mechanika - patrz rozwiazanie powyżej.

Cytat:
Ja też miałem kiedyś auto na gaz i wiem co to znaczy.Naprawdę szczerze Wam współczuję.


A ja jeżdżę na LPG od kawałka czasu i mam tylko dobre wspomnienia - a zrobiłem na tym chyba juz ponad 100k.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.