Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MMC- Gwarancja na felgi Outlander II
Autor Wiadomość
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 23-11-2008, 20:56   MMC- Gwarancja na felgi Outlander II

witam,

postaram sie krotko i zwiezle napisac o co chodzi:

Podczas ostatniego serwisu okresowego mojego Outlandera II (27 sierpnia br) zapytalem serwis- AT Marki czy dwie felgi aluminiowe mojego samochodu, ktore posiadaja dziwne "odparzenia" w kilku miejscach podlegaja gwarancji? Felgi zostaly sfotografowane i mialem otrzymac odpowiedz od serwisu.
Na poczatku pazdziernika udalo mi sie uzyskac slowna odpowiedz od pracownika serwsiu w Markach, ze moje felgi podlegaja wymianie i serwis zamawia nowe felgi dla mnie.
Niestetety radosc przedwczesna, serwis otrzymuje informacje od MMC nastepujacej tresci, cytuje pisemna odpowiedz przedstawiciela dzialu technicznego MMC:

Korozja felg aluminiowych wokół otworu centrującego, jest związana ze złym mocowaniem koła na wyważarce. W wyniku ustalania koła metalowym stożkiem od zewnątrz felgi, następuje zniszczenie powłoki lakierowej na krawędzi otworu centrującego, co w konsekwencji prowadzi do korozji aluminium w tym miejscu. Korozja uwidacznia się właśnie jako opisane przez Pana „odparzenia”.

W związku z powyższym, naprawa nie może być wykonana w ramach gwarancji producenta.

Jestem ciekaw w jaki sposob na podstawie zdjec MMC potrafi stwierdzic rodzaj powstalego uszkodzenia oraz dlaczego feler wystepuje tylko na dwoch z czterech felg- dodam, ze zawsze, sezonowo wymieniam 4 opony a nie dwie?

Jestem zywo zainteresowany Waszymi opiniami na ten temat- osobiscie uwazam ze to granda wiecej epitetow kierowal nie bede ale mam nadzieje ze zblizajaca sie recesja dotknie MMC i wtedy moze obudzi sie by zadbac o bylych klientow ktorzy regularnie odwiedzaja stacje obslugi aby ale wtedy moze to ja nie bede zainteresowany.

z pozdrowieniami,
mateusz
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2008, 21:53   

Mateusz, z odpowiedzi wynika (moim zdaniem), że podobne przypadki zdarzały sie już w przeszłości. Czy Twój wynika akurat z tej przyczyny - trudno mi powiedzieć, nie widząc felg ani zdjęć. Czy mógłbyś je na Forum zamieścić?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 23-11-2008, 22:24   

Hubeeert,
byc moze takie sytuacje mialy miejsce, ale uwazam, ze podejscie do gwarancji przez MMC jest beznadziejne i zle im zycze bardzo. Oczywiscie zrobie zdjecia i umieszcze na forum najszybciej jak to mozliwe(zapewne jutro). Sprawa byc moze blacha, ale daje to pewien obraz w podejsciu do klienta.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2008, 23:55   

Mateusz napisał/a:
ale uwazam, ze podejscie do gwarancji przez MMC jest beznadziejne
Niestety nie jesteś odosobniony w tej opinii...
Czekam na zdjęcia :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 14-12-2008, 17:40   

oto uszkodzenia na feldze:






oraz dla porownania zdjecia zdrowej felgi






komentarz zbedny, MMC wie wszystko lepiej ?
pozdrawiam,
mateusz
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2008, 17:45   

Nie gniewaj się ale zdjęcia są zdecydowanie za małe żeby powiedzieć cokolwiek.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 14-12-2008, 19:02   

nie gniewam sie, laduje lepsze zdjecie:




pozdrawiam,
mateusz
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-12-2008, 20:03   

Mateusz, a ile razy miales sciagany "kapsel" na tych felgach? Bo patrzac na Twoje felgi to chyba zbyt delikatnie sie z nimi nie obchodzono. Co jest pod tym kapslem? "Rdza" idzie od srodka czy od krawedzi?
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 14-12-2008, 20:14   

do tej pory mialem trzy wymiany okresowe kol i tyle razy zdejmowany byl kapsel
nie wiem co jest pod nim, musze sprawdzic jak to wyglada.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
bosak 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2.0 DiD
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 61
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-12-2008, 22:15   

Witaj
Myślałem trochę nad tymi uszkodzeniami felg.Są dwa wyjścia:
1.Zaślepka felgi"kapsel" był ściągany z zewn. części felgi przy pomocy wkrętaka płaskiego ale wtedy uszkodzenia powinny występować na wszystkich jednakowe(ten sam gościu popełniał błąd przy każdej),chyba,że miałeś coś robione przy zawieszeniu tylko z przodu auta w serwisie.
2.Źle pomalowana felga błąd produkcyjny.
Wykluczam uszkodzenie podczas wyważania ponieważ w środkowej części felgi pod kapslem jest rant ok 2-3mm(który trzyma ten kapsel) i to on może jedynie zostać zarysowany podczas zakładania i ściągania z gwintu wyważarki.Najlepiej zrób zdjęcie samego środka bez kapsla tylko pamiętaj ,że kapsel wypycha się od środka :)
Ps.Nie dziw się ludziom z MMC oni zawsze najpierw będą wymyślać teorie aby nie uznać reklamacji-kasa!!!Wiem jest to smutne ale tak już jest z tą firmą.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-12-2008, 14:34   

Osobiscie autoryzowane serwisy dzialaja mi na nerwy i to nie tylko z powodu podejscia do klienta... Niestety w Twoim przypadku niestety maja racje. Niepotrzebna nadzieje zrobil Ci pracownik salonu mowiac, ze bedziesz mial przyznane nowe felgi. Felgi najprawdopodobnie zniszczyl Ci wulkanizator i to juz ladny czas temu. Jezeli masz faktury na wymiany opon i wymieniales je tylko w jednym punkcie to moze cos ugrasz. Reklamacja odpada bo uszkodzenie jest mechaniczne. Pewnie nakretka od wywazarki byla dorabiana lub uszkodzona, albo sie komus mocno spieszylo. W otworze na srube tez masz gleboka ryse po kluczu, przy drugim komus sie pneumat „omsknal”. Za jakis czas te miejsca niestety tez sie „odparza”...
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 16:01   

Widzę to na trzy sposoby;
1. Rzeczywiście takie uszkodzenia mogą powstać na wskutek nieumiejętnego zamocowania felgi do "wrzeciona" wyważarki.
2. Próby zdjęcia "przykrywki" od zewnątrz również mogą spowodować uszkodzenia powłoki.
3. Nie jest możliwością stwierdzić w/w przyczyny korozji po fotografii.
Pozdrawiam
 
 
wezyr.pl 
Forumowicz

Auto: l200 instyle 167
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 94
Skąd: ze wsi
Wysłany: 15-12-2008, 16:15   

Mateusz,

Niestety nie pocieszę Cię.U mojej elki jest to samo i to samo powiedzieli mi w serwisie tzn."musiał facio przy zmianie kół coś spaprać."Ja osobiście nie zgadzam się z tym,ale mogę się tylko nie zgadzać.Jeżdżę od lat do tego samego gostka i z żadnym innym autem tego nie miałem,a i fury które są robine przez niego są kilka razy droższe od mojej bidnej elki. :finga:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2008, 16:38   

Niestety to dość powszechny objaw używania buł zamiast mózgów przez "wulkanizatorów"..... felgi z dekielkami od strony piasty są narażone najmocniej.....bezpieczniejsze są maszyny "poziome" niż pionowe - w Wawce na Chłodnej u "Mirka" nigdy nic takiego mnie nie spotkało, a w 2 kompletach mam takie "kwiatki" zostawione przez innych - na szczęście oba z dekielkami
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2008, 18:55   

Bartek napisał/a:
Niestety to dość powszechny objaw używania buł zamiast mózgów przez "wulkanizatorów".....

Gumiarze przy ściąganiu felgi często jadą rantem otworu centrującego po śrubie na wyważarce. Tego nie wytrzyma żadny lakier na feldze.
O żadnej wadzie fabrycznej felgi tu nie można mówić. Bo dlaczego felga koroduje tylko wokół otowru centrującego a nie gdzieś na środku ramiona?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.