Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozgrzewnie silnika
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-11-2008, 00:25   Rozgrzewnie silnika

Słysząłem ze przed ruszeniem lepiej chwile zapalic silnik zeby sie troszke nagrarzał. I teraz pytanie czy ma to sens? Tzn czy bardzo pomaga to silniczkowi czy duzo idzie na to benzyny oraz ile czasu mniej wiecej. Ja ostatnio zapalałem silnik na grzanie w czasie gdy czysciłem szyby ze sniegu... ok 5min. Kreska tempetury przez ten czas leciutko sie podniedsie. Wystarczy?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2008, 09:22   

Wydaje mi się, że wedle uznania.
Na pewno lepiej rozgrzać silnik przed jazdą jak masz ciężką nogę. Zimnego silnika nie powinno się pałować bo to mu bardzo nie służy, pomijając spalanie na poziomie 30l/100km :)
Natomiast we wszystkich ekologicznych ulotkach pisali, żeby nie czekać, tylko od razu po zapaleniu ruszać, prawdopodobnie żeby paliwa nie marnować, ale to zależy kto jak jeździ :)
Jedni spalą mniej paliwa czekając na rozgrzanie silnika, niektórzy, jak ja np, zimny silnik bardzo oszczędzam, więc ruszam od razu po zapaleniu zimnego :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-11-2008, 09:50   

Szybciej się silnik rozgrzeje jadąc, niż stojąc odkopując auto.
_________________

 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2008, 09:58   

Nie jest tak, że istnieją przeciwwskazania natury technicznej co do grzania auta na postoju?

Ten temat już chyba był.

Pamiętam, że takie grzania auta było dozwolone w silnikach z gaźnikiem. Na wtrysku niby lepiej jest tego nie stosować tylko pędzić rano do pracy :P
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-11-2008, 10:28   

Silnik bardziej się zużywa jak jest zimny. Wniosek z tego taki że mniej się zużyje jeśli będzie szybciej pracował w normalnych warunkach.

Co się bardziej opłaca można sprawdzić samemu rano włączając stoper :) .
_________________

 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2008, 12:13   

Nigdy nie jeżdżę na zimnym silniku.

Może i to "stara szkoła jazdy" ale mój silnik nie bierze grama oleju, a i komfort jest inny jak w autku jest cieplej niz zimniej :P
ps. Nie mówię tu o rozgrzaniu silnika do jego normalnej tem tylko do momentu, az wskazówka wskoczy ponad tą dolną kreskę na wskaźniku temp. :P
:hand
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-11-2008, 12:26   

Wg mnie trzeba poczekac, az ssanie "zbije" sobie obroty i wtedy jechac.
 
 
Grabarz85 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v CB0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 76
Skąd: Grabowiec
Wysłany: 24-11-2008, 12:57   

Ja staram sie poczekać troszkę ( tzn. ok minuty) i jadę ostrożnie, nie przekraczając 2000 - 2500 obr...
Myśle ze taka jazda jest nieszkodliwa dla silniczka...
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 24-11-2008, 19:20   

w większości nowych aut, w instrukcjach obsługi - jest napisane żeby rozpocząć jazde natychmiast po uruchomieniu silnika...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2008, 20:33   

miki4x4 napisał/a:
w większości nowych aut, w instrukcjach obsługi - jest napisane żeby rozpocząć jazde natychmiast po uruchomieniu silnika...


No właśnie...

Tyle, że to ma swoje podłoże i zastanawiam się jakie? :roll:

Mam takie coś:

http://www.motofakty.pl/a...ie_silnika.html

Tak sobie przeglądam internet i widzę, że pozwolę sobie zacytować jednego Dużego Pana z naszego forum: z opiniami jest jak z dziurami w d..., każdy ma własną :D

ps. instrukcja Hondy Civic VI generacji pozwala grzać auto jeśli za oknem mróz ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-11-2008, 21:08   

stary alfer, zaufam temu artykułowi...
mkm napisał/a:
Wg mnie trzeba poczekac, az ssanie "zbije" sobie obroty i wtedy jechac.

najblizej według artukułu jest mkm.
Od dzisiaj tak bede robił jak spadnie do normalnych obrotów i w drogę... :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2008, 21:38   

rosomak1983 napisał/a:
Od dzisiaj tak bede robił jak spadnie do normalnych obrotów i w drogę... :D


No ja właśnie tak robię. Pomimo tego, że pamiętam o opiniach żeby jechać od razu.

Gdyby dobrze przeszukać forum, znajdziemy podobny temat...chyba...
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
ZiAZiK
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2008, 23:34   

Ja Wam powiem że wyczytałem w instrukcji od Peugeota 405 diesla że po pierwszym odpaleniu auta gdy jest zimny można jechać ale do momentu rozgrzania "jechać na 25% jego mocy" co zrozumiaem że na niezbyt wysokich obrotach... sam zimne auto grzeje max minutę, to tyle co zamknę garaż i bramę ;P a później "emeryturka" aż nie podniesie sie wskazówka temperatury a dopiero później but :p
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-11-2008, 00:27   

Co do tego artykulu. Prawie zgoda, tylko dalbym sobie spokoj z tym „kartonem przed chlodnica”. W Zukach, Lublinach, Polonezach i innych podobnych zgoda, ale „u nas” lepiej juz nie. Jak uklad chlodzacy jest sprawny, to ma byc dobrze, a takie „usprawnienia” moga bardziej zaszkodzic niz pomoc. W koncu zimy ostatnio juz nie takie srogie, a glupio jest przegrzac silnik w zimie...
Aby szybciej rozgrzac silnik warto skrecic ogrzewanie na minimum.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-11-2008, 01:38   

mkm napisał/a:
Prawie zgoda, tylko dalbym sobie spokoj z tym „kartonem przed chlodnica”.

hehe tego nawet nie biore pod uwage :wink:
Ale nie sadze zeby miało to zaszkodzic.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.