Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przepływomierz
Autor Wiadomość
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 23-11-2008, 19:06   przepływomierz

witam.
potrzebuje przepływke do gala i mam z tym pewien problem... wszędzie gdzie dzwonie i pytam są ale nie te...
ja potrzebuje przepływke o nr E5T02571... myślałem, że od eclipse (w końcu silnik niby praktycznie ten sam) ale po wykonaniu kilku telefonów zwątpiłem bo nic nie pasuje :shock:
dzwoniłem wczoraj do gościa z allegro, który pisał, że ma przepływke od gala 2.0 16v i to samo :shock:
w obu galantach numery mi się zgadzają więc nie jest to przypadek... i tu moje pytanie czy e39 miało inny przepływomierz niż inne 2- litrówki??? ewentualnie od czego dobrać??? i gdzie to dostać za rozsądne pieniądze :?:
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 19:34   

Wg manuala nie ma rozbieżności w rocznikach. co znaczy, że przepływka ta sama dla 89 jaki 92 Galanta. ECU podlegało zmianom na przestrzeni lat, przepływka opisana jest bez zmian. Eclipse posiadały inne oznaczenia części, tym się nie sugeruj.
Z tego co wiem, przepływomierz jest zamienny dla silnika 6 bolt czy to z Galanta czy Eclipse.

P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2008, 20:26   

powinna pasowac wlasnie od Eclipse
w Galach GTI sygnal z przeplywomierza byl kodowany na 16 bitach a w 8 zaworowych na 8 bitach - stad rozbieznosci
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 23-11-2008, 20:45   

no tak ale jak pytałem to od kliperka złącze jest 6-cio pinowe ja mam 7...
żeby było ciekewiej to przy galach nie mam identycznych silników... chyba, że przy tym 2 galu ktoś już namieszał... bo kupiłem go "nie palącego"

Cytat:
P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play
nie pamiętam dokładnie bo to było ze 2 tyg temu ale mieli kliperki na części...
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-11-2008, 12:19   

7 przewodów? Przyjmuję, że to wersja przepływki od silnika turbo ktoś założył. (zgadza się, manual potwierdza 7 przewodów w wersji turbo).
Tak, od Eclipse będą pasować. Szukaj z silnika 6 bolt! Na szczęście w 1g przepływki turbo i z n/a są te same.

Jakie różnice? Wzrokowe? Pewnie pokrywa zaworów inna? Od Eclipse lub cały silnik.
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 24-11-2008, 18:16   

1 szy gal
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99ecd8645991103d.html
2-gi gal:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afecc09e512da7f7.html
widoczne z daleka różnice to kolektor i moduł zpłonowy jest inny
i przepływomierz- taki mam:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a6aa68da1c882e8.html
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-11-2008, 21:41   

Pierwsze zdjęcie - tragedia, coś ty z nim zrobił ?
Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t...

Przepustnicy w środku nie oglądałem ale mając 7 pinów jest z turbo. Możesz odnaleźć oznaczenie nabite na silniku? Nie zdziwił bym się wybitego 4G63t. :D
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 24-11-2008, 21:59   

ten 2 galant nie chodzi, tak go kupiłem... niby gazownik nagrzebał i od tego... odpalał ale BARDZO nie równo chodzi i od razu gaśnie...
no jezeli przepływka jest od turbo to w jakim celu była założona??? jakieś wymierne efekty daje??? i dlaczego w obu autach tak jest??? w jednym to bym zrozumiał ale w obu :shock: żeby było ciekawiej to przepływke na 6 pinów mam na stanie... ewentualnie jak przerobić z powrotem na 6 pinów???
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
Ostatnio zmieniony przez michu_872 25-11-2008, 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-11-2008, 01:10   

Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi. A może to Twoja wina. Tak czy inaczej:
1. Gal nr 1 posiada standardowy silnik 4G63 n/a 6 bolt.
2. Gal nr 2 posiada inny kolektor dolotowy (z turbo i to jest 7 bolt o ile się nie mylę)
3. co jest w obu autach? ta sama przepływka 7 pinów? widocznie tak trafiłeś :)

Jak przerobić ? Poszukaj przeróbki. Masz silnik N/A i wiązkę N/A. Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika). drugie auto jest "troszeczkę" porzeźbione, pewnie dlatego tak działa. Sprawdź czy przypadkiem nie posiadasz ECU z wersji turbo. Wątpliwe, ale kto wie...
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 25-11-2008, 01:44   

Cytat:
Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi

spróbuje napisać prościej.
-gal1 ma przepływomierz na 7 pinów,
-gal 2 również 7 pinów (ten co ma inny kolektor)
-gal 1 działa z uszkodzonym przepływomierzem (wystrzał gazu)
-gal2 po odpaleniu bez przepływomierza ma bardzo nierówne obroty, nie wkręca się na wyższe i gaśnie (podobno po wystrzale gazu i działaniach gazownika jest przepływomierz uszkodzony, dlatego zaczynam od szukania przepływomierza)
- w obu jest taki sam przepływomierz (dlatego myślałem, że może e39 miała inny niż eclipse lub były co najmniej 2 rodzaje)


teraz pytania:
-czy przepływka od turbo coś daje???
-gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje?

mam nadzieje, że teraz jest czytelniej.
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-11-2008, 07:41   

michu_872 napisał/a:
-czy przepływka od turbo coś daje???


nic ;)


michu_872 napisał/a:
-gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje?


podłączenie przepływki z klipera 2.0 DOHC załatwi temat. Wprawdzie E39 ma unikalny przepływomierz, jednak ECU od E33/Eclipsa GS radzi sobie z przepływką od E39, również na odwrót powinno być OK.

Serek napisał/a:
Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t..


skąd ta pewność????? obcięte jest w "najciekawszym" miejscu, tzn jeżeli z przepustnicy wystają 4 króćce na podciśnienia, to jest to turbo, jeżeli 3 to N/A

Serek napisał/a:
Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika).


i tu Cię zdziwię Sereczku drogi.... po 06.90 WSZYSTKIE E39 mają 7-pin przepływkę, innego kompa niż Twój, 150 KM nie 144....., inną głowicę, zawory, kolektory ssący i wydechowy, portki wydechu....

[ Dodano: 25-11-2008, 07:49 ]
jeszcze jedno - żeby podłączyć przepływkę 6-pin w miejsce Twojej 8-pin trzeba odwalić małą manianę, polegającą na odpiłowaniu ścianki złączki od strony pinów 1 i 4. Obrazowo:

1 2 3 4
5 6 7 8

_ 1 2 3
_ 4 5 6

czyli połączenia między starym a nowym: 1-nic, 2-1, 3-2, 4-3, 5-nic, 6-4, 7-5, 8-6
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-11-2008, 16:26   

Bartku:
1. nie doczekałem się na sprawdzenie przez kolegę michu_872 oznaczenia na bloku silnika
2. szkoda, że manual nie wspomina o zmianach w przepływce po 90 :(
3. na czym polega unikalność przepływki w E39A ?
_________________

 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-11-2008, 17:01   

1. na to nie odpowiem ;)
2. Masz manuala specyfikacji euro, czy US (tam nie było modyfikacji)? - Grzebałem w kilku E39, jedną ('92) rozebrałem na śrubeczki.....
3. Nr E5T02571 występuje TYLKO w e39 po facelifcie 06.90
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-11-2008, 17:06   

Mam manuala USA, EURO niet. (z naszego działu zresztą). Przyjmuję, że po lifcie wsadzali już pod 7 bolta przepływkę. No chyba, że tutaj w E39A to patent na skalę całej produkcji.
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 25-11-2008, 21:55   

oznaczenie silnika sprawdze (jutro pod wieczór się postaram o ile MSR-a złoże ba na dworze po ciemku to niezbyt przyjemne 8) )
Bartku dzięki za odpowiedź tyle wnoszącą do sprawy...
zdjącia kolektora postaram się zrobić lepsze - mam nadzieję, że jutro się uda. poprzednie robiłem po omacku jak było już ciemno 8)
POZDRAWIAM

[ Dodano: 26-11-2008, 21:46 ]
nie dałem rady dzisiaj zobaczyć :roll:
chyba miś bedzie musiał poczekać do poniedziałku :doubt:

[ Dodano: 04-12-2008, 11:57 ]
za "sposób" na przepływomierz bardzo dziękuje jednak tak jak się obawiałęm nie rozwiązało to problemu ale to już sprawa do innego tematu... dzięki...

Serek- nie znalazłem tak oczekiwanego i upragnionego "T" w oznaczeni silnika 8)
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.