| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Problem z odpaleniem auta na mrozie:/ |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 10:04   Problem z odpaleniem auta na mrozie:/ |   
 |  
               | 
 |  
               | Help, Rano przy temp - 4 odpalilem swojego galanta i zabralem się za odśnieżanie... po uplywie jakis 4-5 min wydarzylo się coś przykrego... auto zgaslo:/ do tej pory nie mogę odpalić....Rozrusznik kręci także aku jest ok... wydaje mi się że nie dostaje paliwa  (filt paliwa zmienialem na początku roku,  świece na wiosne). Wie ktoś o co mu chodzi
   jakas wskazowka którym wężykiem dochodzi paliwo do silnika ??
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | 4 sruby gornej pokrywy rozrzadu - sprawdz czy masz jeszcze pasek rozrzadu |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 11:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może pasek balansowy utrącił czujnik położenia wału..... wtedy po długim (ponad 5 s.) kręceniu powinien zapalić się Check Engine 
 [ Dodano: 22-11-2008, 11:39 ]
 PS. zamarznięcie paliwa raczej trzeba wykluczyć.... -40 benzynie niestraszne
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za help ... po wepchaniu samochodu do ogrzewanego garażu po 5 minutach odmrażania odpalił od "kopa"... poźniej już bez problemów. Rozrząd jest wporządku (wymieniany 40 tys km temu). Szukając przyczyny stawiam na wode w baku mimo tego że zawsze tankuje bezsiarkowe paliwo (supreme, lub v-powera). Teraz wieczorem zatankowałem do pełna i dodałem STP. Zobacze jutro rano w podobnych warunkach co się będzie działo:) 
 Co o tym sądzicie ...
 
 świece - 30 tys km , fajkocewki - sprawdzone rezystancje.
 
 
 Pozdro
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PiotrBe   Mitsumaniak
 - ogrodnik
 
  
 Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Wrz 2008
 Posty: 273
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale woda w baku nie bierze sie od zlego paliwa, tylko z notorycznego jeżdzenia z małą jego ilością. Wtedy bak wypełnia powietrze, w którym znajduje sie okreslona ilośc pary wodnej, gdy spada temperatura, powietrze się ochładza, a wraz ze spadkiem temperatury zmniejsza się zdolnośc tegoż ostatniego do magazynowania pary. Para się skrapla i ścieka po ściankach zbiornika wprost do paliwa. W analogiczny sposób powstaje jedna z dwóch rodzajów mgły. (nie pamiętam, która, bo mialem ładną koleżankę w ławce na meteorologii) |  
				| _________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
 PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
 od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
 i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
 
 2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za przupomnienie zasady skraplania się pary wodnej  P ale odkąd kupiłem swojego galanta to 90% tankowań robiłem zawsze do pełna. Fakt ostatnio  dwa razy troche mu przyskąpiłem i może dlatego tak się odpłąca ;P 
 Pozdro
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2008, 23:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ewidentnie cos Ci zamarzlo. Jak STP nie pomoze to radze wymienic filtr paliwa. Rok czasu w polskich warunkach to nie tak malo. |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2008, 00:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak zrobie i jeżeli okażę się że to faktycznie filtr napisze list do Shella i Statoila że ich "wzbogacone "paliwa to wielka ściema. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2008, 15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PiotrBe napisał/a: |  	  | ale woda w baku nie bierze sie od zlego paliwa, tylko z notorycznego jeżdzenia z małą jego ilością | 
 To można między bajki włożyć. Ja od 2 lat czyli od 42kkm jezdze na LPG.Paliwo dolewam tylko za 50zł jak mi sie zapala rezerwa. Nie miałem problemów z wodą w baku.. a wg tej teorii powinienem mieć pewnie z 1/2 baku wody..:)
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2008, 18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | To raczej sprawa "cudownych stacji benzynowych" |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 23-11-2008, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qoolarz napisał/a: |  	  | napisze list do Shella że ich "wzbogacone "paliwa to wielka ściema. | 
 to akurat fakt, wiec mozesz pisac w ciemno
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PiotrBe   Mitsumaniak
 - ogrodnik
 
  
 Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Wrz 2008
 Posty: 273
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-11-2008, 14:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcino napisał/a: |  	  | a wg tej teorii powinienem mieć pewnie z 1/2 baku wody..:) | 
 
 Pół baku to moze nie, ale z setka się znajdzie;)(niestety nie ognistej, a szkoda)
 Jak ogólnie wiadomo paliwo z woda się mieszać niestety nie chce, więć spokojnie może ona wracać  do stanu gazowego i na odwrót, przy niskiej temp i większej ilości pecha moze sie toto dostać gdzieś przewodami i sobie zamarznąć, ale to pewnie przypadki liczone w promilach ilośc samochodów. Generalnie woda stąd się bierze w paliwie, a tyczy sie to równie zbiorników na stacjach benz, bo nikt przy zdrowych zmysłach paliwa z wodą nie miesza. Co innego z rozpuszczalnikiem, lub czyms podobnym.
 |  
				| _________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
 PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
 od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
 i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
 
 2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-11-2008, 21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Najbardziej prawdopodona teoria odmowy startu pokrywa się z tym co napisał PiotrBe. Tak jak pisałem... zatankowałem na full dolałem STP i w takiej samej temperaturze odpala odrazu.
 PS. po dolaniu STP coś wolno leci wskazówka paliwa ;PP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PiotrBe   Mitsumaniak
 - ogrodnik
 
  
 Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Wrz 2008
 Posty: 273
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2008, 15:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | jednak z nauka nie wygrasz;) Ja miałem przez weekend podobną sytuację z ducato, tyle ze mnie pokusiło licho na jakiś rzepakowy bioester z dalekiej i trzy dni auta nie mogłem uruchomic jak przymroziło -1, nie dośc, ze zrobiłem mu 2 nowe wgnioty, to jeszcze galusiem na polowanie musiałem jechać;/
 ale oświeciło mnie w końcu i wlałem 5l pb95 do baku pełnego bio(tfu)estru efekt piorunujący: zakaszlał po 5 kręceniu, a potem puścił taką chmurę, że ludzie z przystanku uciekali w popłochu. No i chodzi, pali rano i jest ok, czekam az wyjade do pól zbiornika ten wynalazek i zalewam normalnym ON.
 Odradzam stosowanie wynalazków, chyba ze ma ktoś auto z fabrycznie podgrzewaną pompą paliwa i przewodami.
 |  
				| _________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
 PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
 od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
 i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
 
 2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Qoolarz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2008, 17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Apropopo wynalazków to nie chcę nic podejrzewać ale to "przytkanie dopływu paliwa" w  moim Galancie nastąpilo po zatankowaniu V-powera. Przedtem tankowałem i tankuje Supreme 95. 
 pozdro
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |