 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
straty płynu chlodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Absolut_C [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2008, 22:54 straty płynu chlodzącego
|
|
|
witam!
to mój debiut na tym forum
do tej pory byłem niedokońca zadowolonym posiadaczem dwóch VW'ów
golfaIII 1.8gl oraz passata b5 1.8 20V lpg
postanowiłem że nastepne auto bedzie z kraju kwitnącej wiśni, bo podobno mniej sie psują niż te niemieckie legendy solidności!!!
chciałem nabyć hondę jazz 1.4 se sport ale kupiłem colta 1.5 did Equippe
po 3 tygodniach eksploatacji jestem zadowolony z nowego nabytku!!!
autko zbiera się lepiej niż te dwa wyżej wymienione!!!
ale właśnie ,tu jest problem !
jak mu się każe " zbierać " i wkręcam go ponad 4 tysie obrotów to...
płyn chlodniczy ginie w nie wyjasnionych jak dotąd okolicznościach!!!!????!!!!
po "trasie" 60km (do pracy i spowrotem) jadąc żwawo 120-150 km/h , obroty do 4,5 tyś
ubytek chłodziwa to z MAX na zbiorniczku wyrównawczym do MIN czyli jakies pół litra!!!
ale ale gdy jeżdzę ekonomicznie ,zmiana biegów 2,5tys obr. to płynu nie ubywa!!!!
o co chodzi panowie/ panie ?
dodam iż byłem w tej sprawie u mechanika. Zrobił mi test na szczelnośc ukl.chłodzenia i test bloku silnika, wynik wszystko OK!?! szczelne jak cholera!
plyn nie cieknie na zewnątrz ani do wewnątrz ,bo wg testu uszczelka pod glowicą jest ok!!!
więc co sie dzieje???? którędy ten płyn ucieka?
złośliwym dodam że korek wlewu jest też ok i dokręcony jest też w prawidlowy sposób!
czy te ubytki płynu mogą byc spowodowane pracą turbiny, która przecierz sie włącza zdecydowanie częsciej podczas ostrej jazdy,a gdy jadę spokojnie to właściwie jest bezrobotna???
proszę o rady i sugestie
z góry dziękuje! |
|
|
|
 |
looq
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2008, 12:30
|
|
|
aż muszę sprawdzić jak u mnie ze stanem płynu chłodzącego. Nie zaglądam tam co prawda zbyt często ale jak do tej pory nie zauważyłem jakiegoś specjalnego ubytku, a jeżdżę różnie (do najspokojniejszych kierowców nie należę) no i zrobiłem juz ze 30 tyś swoim autem.
Co do turbiny to przy spokojnej jeździe też pracuje. Turbina załącza się (nie chcę strzelać konkretnej wartości ale) na stosunkowo niskich obrotach.
Tak jeszcze krótki komentarz co do Twojej zamiany Niemca na Japończyka.
Chciałem Ci powiedzieć, że w zasadzie zmieniłeś Niemca na Niemca bo to zamiana VW na Mercedesa - taki silnik masz w swoim aucie. A auto zrobili pewnie w Holandii .. więc też niewiele z Japonią ma to wspólnego. Oczywiście to zadna wada ) ja też jestem zachwycony osiągami i pokico (odpukać) niezawodnością swojego colciaka. |
|
|
|
 |
Absolut_C [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:15
|
|
|
hah
dzięki looq'u ale jeżdżę już raczej japończykiem niż niemcem!
fakt silnik mam Mercedesa (chyba numer 1 niemieckich konstrukcji) i auto było wyprodukowane w Holandii, ale nie zmienia to faktu że do konstrukcji tego auta najbardziej przyłożli sie właśnie japończycy!
czy nazwał byś poloneza Caro z silnikiem Rovera autem angielskim czy polskim? hę?
a wracając do tematu , to ten płyn chłodzący ucieka mi teraz jeszcze szybciej także nawet po spokojnej jeżdzie musze brak uzupełnic!
POMOCY!!! co to może powodować?
w sobote jade do mechaniora jeszcze raz na porządne prześwietlenie sprawy, póki co musze się uzbroić w cierpliwość i w 5 litrów chłodziwa w bagażniku |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:33
|
|
|
Absolut_C napisał/a: | to ten płyn chłodzący ucieka mi teraz jeszcze szybciej także nawet po spokojnej jeżdzie musze brak uzupełnic! |
Mi to pachnie uszczelką pod głowicą.... Niech sprawdzi płyn na zawartośc CO2.
Ewentualnie masz rozszczelniony układ i po rozgrzaniu gdzieś po prostu sobie wycieka. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Absolut_C [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:43
|
|
|
dzięki hubeeert
no właśnie, u mnie chodzi oto że uszczelka jest ok bo tydzien temu mechanik robił mi ten test na co2 i było ok. robił mi też test na szczelność układu chłodzenia i też było ok, ale autko było wtedy prawie zimne. więc teraz pojade dobrze "rozgrzanym" i każe sobie zrobic test na szczelność jeszcze raz!
a może masz jakies sugestie w którym miejscu najprędzej mógłby mi ten plyn uciekać ?
z góry dzięki!
p.s.
a propo wymiany uszczelki to nawet niechce myśleć ile to będzie w anglii kosztowało!!! |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2008, 21:04
|
|
|
Absolut_C napisał/a: | więc teraz pojade dobrze "rozgrzanym" i każe sobie zrobic test na szczelność jeszcze raz! |
Mi - gdy miałem takie objawy - puściła uszczelka pomiędzy kanałem wodnym a cylindrem. Na początku było OK - to znaczy ubywało płynu a potem masakra.
Płyn może uciekać z chłodnicy np na dole - rozgrzej samochód i zajrzyj czy gdzieś nie cieknie (wiem, że tu ciągle pada ) ale popatrz czy gdzieś nie lecu para spod maski, pozaglądaj wszędzie - sprawdzaj na pracującym silniku, ewentualnie przeazuj.
Aha - nie dolewaj zimnego płynu chłodzącego do gorącego silnika.
Pozdrawiam.
PS
Gdybyś był bliżej (w Północnej Irlandii) to mam dobrego mechanika, ale tam to nie bardzo... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|