Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Ciezko wchodzi 2-gi bieg po wymianie sprzegla i o
Autor Wiadomość
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 13:36   [CA4A 1.6] Ciezko wchodzi 2-gi bieg po wymianie sprzegla i o

Wymienilem sprzeglo i olej w skrzyni. Mam teraz problem z wbijaniem drugiego biegu. Niby wchodzi za kazdym razem ale czuc i slychac zgrzytanie :/ Wczesniej nie mialem takiego problemu. Czy to moze byc spowodowane zla jakoscia oleju?? Gdy kupowalem to koles w sklepie sprawdzil w katalogu i dal mi hipola Gl-5 bodajrze 75W-85W ale co do tego 85W to teraz nie jestem pewny. Musialbym zobaczyc na butelce. Wiem ze ten hipol to nie jest za dobry olej ale przeczytalem dopiero w garazu wiec taki wlalem. Czy to moze byc wina nowego sprzegla czy raczej wlac lepszy olej??
Ostatnio zmieniony przez karolgt 29-11-2008, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 28-11-2008, 14:00   

ja obstawiam olej, najlepiej zalej 75w90 tylko jakiejś normalnej firmy
_________________
CA0
Galant II
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2008, 14:09   

Cłopaki ostatnio sprawdzałem olej u siebie w skrzyni i jest on brązowy (taki jak niedziedz brinatny moze troszke jasniejszy...) ale niewiem czy jest dobry poziom (za duzo na pewno nie) Przymierzam sie do wymiany...
Druga sprawa ze moja skrzynia nie zawsze chodzi idealnie. Czasem wsteczny i 1 bieg nie wchodzi trzeba odsprżęglic i dopiero ale to chyba u kazdego sie czasem zdarz (u mnie rzadko) Jednak przy zmianach biegów nie zawsze czuje masełko czasem jakby cos haczyło niewiem jak to okreslic... Jaka diagnoza i co by mozna z tym zrobic.
Jest chyba jakis olej dla wysilonych skrzyni??? Czy moze jak wleje nówke to sytuacja sie poprawi????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 14:52   

olej ma dużo do tego jak biegi wchodzą,dobry olej to podstawa,szczególnie że idzie zima.
ja wymieniałem ze zwykłego na syntetyk, różnica bardzo duża.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 28-11-2008, 14:56   

rosomak1983 napisał/a:
ale niewiem czy jest dobry poziom
poziom ma być taki żeby po odkręceniu nakrętki wlewowej, tej z przodu skrzyni olej był na równo z nią
rosomak1983 napisał/a:
Druga sprawa ze moja skrzynia nie zawsze chodzi idealnie. Czasem wsteczny i 1 bieg nie wchodzi trzeba odsprżęglic i dopiero ale to chyba u kazdego sie czasem zdarz (u mnie rzadko) Jednak przy zmianach biegów nie zawsze czuje masełko czasem jakby cos haczyło niewiem jak to okreslic... Jaka diagnoza i co by mozna z tym zrobic.
wymiana oleju nie zaszkodzi (i powinna być robiona co 60kkm) jednak najczęściej winę ponoszą zużyte synchronizatory. w wielu japońcach to nie jest trwały element
rosomak1983 napisał/a:
Jest chyba jakis olej dla wysilonych skrzyni??? Czy moze jak wleje nówke to sytuacja sie poprawi????
zalej nowy olej o parametrach podawanych przez mitsu czyli gl-5 75w90 (można tez zalać półsyntetyk 75w85 ale ten już jest gęstszy) u mnie przyniosło poprawę ale tylko w bardzo zimne dni
_________________
CA0
Galant II
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 15:26   

Przed wymiana nie mailem problemow z biegami. Wchodzily gladko i lekko bez zadnego zgrzytania. Czasami jedynie wsteczny nie chcial wejsc ale po ponownym wysprzegleniu wchodzil dobrze. Ten hipol to produkt orlena czyli nic specjalnego. Sprobuje kupic jakis lepszy i zobaczymy czy bedzie poprawa. Moze to byc tez przyczyna nowego sprzegla??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-11-2008, 16:31   

rosomak1983 napisał/a:
ostatnio sprawdzałem olej u siebie w skrzyni i jest on brązowy
Nowy olej jest przezroczysty...
Jogurt napisał/a:
zalej nowy olej o parametrach podawanych przez mitsu czyli gl-5 75w90
Nie GL-5 tylko GL-4.
SlaVkoEg napisał/a:
Moze to byc tez przyczyna nowego sprzegla??
Raczej nie, ale kto wie, może się ułoży.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2008, 20:11   

Jogurt napisał/a:
jednak najczęściej winę ponoszą zużyte synchronizatory. w wielu japońcach to nie jest trwały element

i co teraz ile jeszcze z tym mozna pojezdzic rozumiem ze naprawa sie nie opłaca...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 20:14   

Hugo napisał/a:
SlaVkoEg napisał/a:
Moze to byc tez przyczyna nowego sprzegla??
Raczej nie, ale kto wie, może się ułoży.


zrobilem na tym sprzegle z 400km i jak dotad nie ma zmian to watpie zeby sie ulozylo:P Zmienie olej i sie zobaczy.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 28-11-2008, 20:35   

rosomak1983 napisał/a:
i co teraz ile jeszcze z tym mozna pojezdzic rozumiem ze naprawa sie nie opłaca...
zalej nowy olej, to powinno pomóc. synchronizatory warto zostawić na okazję padnięcia sprzęgła albo jakiegoś łożyska w skrzyni.
_________________
CA0
Galant II
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 29-11-2008, 17:16   

slavkoEg olej ,który zalałeś do skrzyni nie jest olejem właściwym dla tej skrzeni .Najlepiej wymień na właściwy . .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.