 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
a taka mala propozycja :) |
Autor |
Wiadomość |
Grzegosh
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2008, 22:08 a taka mala propozycja :)
|
|
|
Witam
Mam tala mala propozycje. Wszyscy jestesmy kierowcami ale czasem mamy pewne watpliwosci odnosnie przepisow ruchu drogowego. Totez jezeli macie jakies pytania czemu jest tak a nie inaczej lub jakies watpliwosci to piszcie. Jestem instrukorem nauki jazdy oraz oczekuje na egzamin dla kandydatow na egzaminatorw. Dzialajmy na rzecz poprawy bezpieczenstwa na naszych drogach. |
_________________ my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją |
|
|
|
 |
kaleos
Mitsumaniak Nordschleife rulez

Auto: Eclipse 1G GSX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 243 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-11-2008, 11:53
|
|
|
to ja moze pierwszy
Mam dodatkowe oswietlenie z przodu w postaci taich listew LED, jest na nich homologacja E i RL co chyba oznacza ze sa do jazdy dziennej, aa i sa barwy bialej - nie niebieskie! Sa zamontowane z zachowaniem wszystkich wymiarow, odleglosci itp. Podlaczone sa pod swiatla pozycyjne, nie mam oddzielnego wlacznika. Wlaczam pozycje/mijania to sie odrazu zapalaja. W ciugu dnia jezdze tylko na pozycjach i tych do jazdy dziennej, a wieczorem oczywiscie razem z mijania.
Wczoraj mnie zatrzymala "prewencja" za to ze uzywam swiatel nie zgodnie z przepisami. Ze po 1 niebieskie sa zarezerwowane dla poj. uprzyw. a ja im mowie ze jakie niebieskie? ze sa biale, ze niebieskie to jest podswietlenie mojej deski dla porownia. Pytaja sie mnie jakiego koloru mozna miec swiatla z przodu, a ja ze bialej lub zoltej selektywnej i takie wlasnie mam.
Po 2 ze swiatlami mijania nie mozna uzywac innych dodatkowych swiatel ( w tym moze mieli racje, bo sam nie wiem) wiem ze na przeciwmgielnych w normalnych warunkach nie mozna ale czy do jazdy dziennej tez nie mozna?
Zaczeli pierdzielic ze sa nie fabryczne, ze moga oslepiac innych, ze nie sa ustawione przez diagnoste.
Ja im tlumacze ze jak moga oslepiac skoro do jazdy dzinnej max zarowki moga byc 21W, wiec nawet nie wiem jak bardzo byly by zle ustawione to nie maja prawa oswietlac innych, bo to przeciez jak lampy wsteczne.
Zaproponowali mi ze jak dalej bede sie klocil to zabiora mi dowod i w tedy bede mogl sie dowiedziec jakie sa przepisy. Odlaczylem przy nich te swiatala i dali mi spokoj.
Moje pytania:
1. Czy moge miec zamontowane dodatkowe, nie ori swiatla?
2. Jakie oznaczenia musza miec swiatla do jazdy dzinnej?
3. Czy musza miec oddzielny przycisk on/off
4. Z jakimi swiatlami moge je uzywac? tylko same/z pozycjami/z mijania/z drogowymi
5. Czy musze jakis dodatkowy przeglad przejsc? ustawiac u diagnosty
AAA cos mi sie przypomnialo, temat tablic rejestacyjnych
Pewnie pare osob zainteresuje te zagadnienie
Cytat: |
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK Nr 5
WYMAGANIA DOTYCZĄCE MIEJSCA PRZEWIDZIANEGO DO UMIESZCZENIA TABLIC REJESTRACYJNYCH
§ 1. 1. Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:
1) dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
a) szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
b) szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;
2) dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;
3) dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
a) szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
b) szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;
4) dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.
2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:
1) położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
a) środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
b) lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;
2) tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;
3) tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:
a) nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
b) nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;
4) wysokość położenia tablicy nad ziemią:
a) wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
b) wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
5) wymagania widoczności geometrycznej:
tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:
a) dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,
b) płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
c) płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;
6) wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.
§ 2. Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
|
dla mnie § 2. Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się. mowi wszystko. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jak dla mnie to moge miec ja w bagazniku.
Wiem ze jest tez przepis ze nie mozna zakrywac tablic rejestracyjnych, ale skoro nie pisza ze przednia tablica ma byc na przednim zderzaku, albo w ogole gdzies z przodu to rownie dobrze moge ja zamontowac w bagazniku i to nie bedzie jej zakrywanie
Ja sie pytam o to policje to nie ktorzy potwierdzaja to co mowie a nie ktorzy chca mi zabrac dowod bo nie ma tablicy, ale ze by zabrac dowod to musza miec jakas podstawe prawna.
Grzegosh mam nadzieje ze rozwiejesz wszystkie watpliwosci odnoscie swiatel i tablicy |
_________________ "Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia" J.C. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 13:13
|
|
|
Kaleos świetne pytania
ja od siebie dodam tylko tylko że Grzegosh nie musi w sumie znać na nie odpowiedzi bo chyba chciał On raczej być zapytanym na temat jak sie poruszać a nie w jak przystosowanym pojazdem ale zobaczymy , z tym że należy pamiętać że My użytkownicy interpretujemy prawo na naszą korzyść a pany w niebieskich mundurkach na własną.... oczywiście nie jest to reguła, bo zdarzyło mi się spotkać Pan Policjanta który z pełnym zrozumieniem jak swój człowiek podchodził do sprawy po ludzku |
|
|
|
 |
Grzegosh
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-11-2008, 20:32
|
|
|
Nie spodziewałem sie takiego pytania ale dobrze ze sie pojawwilo. policja ma czasami glupie pomysły jednak w tym przypadku mieli prawo zabrac dowod rejeestracyjny, gdyz przepis mowi ze swiatla do jazdy dziennej powinny sie wlaczyc zaraz po uruchomieniu silnika a wylaczyc sie zaraz po wlaczeniu swiatel mijania choc dopuszcza sie krotkotrwale uzycie swiatel mijania lub drogowych w celu dania sygnalow ostrzegawczych swietlnych. Czyli z tego wynika ze nie moze byc przycicku on-off i nie moga Twoje swiatla dzialac z przednimi pozycyjnymi. Co do homologacji jest Ok tylko inaczej to podlacz ale w taki sposob aby tylne pozycyjne sie palily oraz podswietlenie tablicy rejestracyjnej. to powinno byc chyba w dzienniku ustaw nr 32 pozycja 2131 ale nie jestem pewien dokladnie tej pozycji. 2 swiatla nie ori mozesz miec bo zobacz ile halogenow na turzynie sprzedaja nie trzeba jechac do ASO ale wazna jest homologacja i wlasciwe umiejscowienie i odstepy. Co do przegladu to nie jestem pewien poszukam jeszcze ale z tego co wiem na ta chwile to nie.
A co do tablicy dam za 2 dni odpowiedz bo mam klopot z netem. |
_________________ my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją |
|
|
|
 |
LeszsekS [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:04 Re: a taka mala propozycja :)
|
|
|
Grzegosh napisał/a: | Witam
Mam tala mala propozycje. Wszyscy jestesmy kierowcami ale czasem mamy pewne watpliwosci odnosnie przepisow ruchu drogowego. Totez jezeli macie jakies pytania czemu jest tak a nie inaczej lub jakies watpliwosci to piszcie. Jestem instrukorem nauki jazdy oraz oczekuje na egzamin dla kandydatow na egzaminatorw. Dzialajmy na rzecz poprawy bezpieczenstwa na naszych drogach. |
Zdradź mi drogi Instruktorze, co to za moda, że NU w trakcie lekcji jeździ wewnętrznym pasem ronda, lewym pasem lub przepuszcza (oczywiście brak sygnalizacji) tramwaj wjeżdżający na rondo.
W dwóch pierwszych przypadkach jest w zasadzie najwolniejszym poruszającym się pojazdem więc reakcja pozostałych użytkowników jest spodziewana, w trzecim to już głupota niestety powielana przez innych. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2008, 04:02
|
|
|
LeszsekS napisał/a: | Zdradź mi drogi Instruktorze, co to za moda, że NU w trakcie lekcji jeździ wewnętrznym pasem ronda, lewym pasem lub przepuszcza (oczywiście brak sygnalizacji) tramwaj wjeżdżający na rondo.
W dwóch pierwszych przypadkach jest w zasadzie najwolniejszym poruszającym się pojazdem więc reakcja pozostałych użytkowników jest spodziewana, w trzecim to już głupota niestety powielana przez innych. |
sorka nie wiem jak Grzegosh, ale ja nie do końca rozumiem pytanie.... |
|
|
|
 |
Makos
Mitsumaniak Panzermeister

Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 189 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 30-11-2008, 11:57
|
|
|
LeszsekS napisał/a: | NU w trakcie lekcji jeździ wewnętrznym pasem ronda, lewym pasem |
LeszsekS napisał/a: | jest w zasadzie najwolniejszym poruszającym się pojazdem więc reakcja pozostałych użytkowników jest spodziewana |
Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, ale uważasz, że skoro jest najwolniejszym pojazdem to powinien jeździć zewnętrznym pasem? Otóż pasy ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym nie dzielimy ze względu na prędkość z jaką się poruszamy (im szybciej tym bliżej środka? ), ale ze względu na to w którą stronę zjeżdżamy z ronda. W prawo - zewnętrzny pas, prosto - zewnętrzny lub środkowy jeśli mamy więcej niż dwa pasy, w lewo i zawracanie - wewnętrzny pas. Czy według Ciebie eLki powinny objeżdżać całe rondo zewnętrznym pasem? To byśmy dopiero mieli korki w tym i tak już zakorkowanym mieście Jeżeli źle zrozumiałem pytanie to sorki
Co do przepuszczania tramwajów to wynika pewnie z niedouczenia kierowców lub też respektu przed większym W przypadku eLek jest to już niedopuszczalne, jeśli tak nauczą to tak będzie jeździć później Mówimy oczywiście cały czas o rondach, na których tramwaj wjeżdżając musi ustąpić pierwszeństwa
Jeszcze a propos kierunku w którym poruszamy się po rondzie... Znajoma ostatnio stwierdziła, że na rondzie da się pojechać tylko w prawo Inna bajka to kierowcy wjeżdżający na rondo z lewym kierunkowskazem lub też z prawym niezależnie, w którą stronę z ronda zjeżdżają |
_________________
Mitsubishi Galant E32A - sprzedany
Nissan 100NX B13 - sprzedany
Renault Megane Classic - obecnie |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 30-11-2008, 12:37
|
|
|
Makos napisał/a: | wjeżdżający na rondo z lewym kierunkowskazem lub też z prawym niezależnie, w którą stronę z ronda zjeżdżają |
ja sam wjezdzam z prawym jezeli skrecam pierwsza w prawo, ( a rondo nalezy do tych mniejszych ) i jest to zgodne z prawem
jezeli chodzi o tramwaje to pamietajmy o tym ,ze tramwaj wjezdzajacy na rondo nie ma pierwszenstwa lecz juz zdjezdzajac z ronda ma, i to my musimy mu ustapic . |
|
|
|
 |
Makos
Mitsumaniak Panzermeister

Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 189 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 30-11-2008, 13:38
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | ja sam wjezdzam z prawym jezeli skrecam pierwsza w prawo, ( a rondo nalezy do tych mniejszych ) i jest to zgodne z prawem |
I prawidłowo Nie tylko na tych mniejszych ale zawsze gdy zjeżdżasz pierwszą w prawo Ja miałem na myśli tych, którzy zawsze włączają prawy kierunkowskaz przy wjeździe, bez znaczenia czy jadą pierwszą, drugą czy trzecią w prawo, czy też może jadą prosto, w lewo lub zawracają. I jeszcze całe rondo z lewym objeżdżają
Rafal_Szczecin napisał/a: | jezeli chodzi o tramwaje to pamietajmy o tym ,ze tramwaj wjezdzajacy na rondo nie ma pierwszenstwa |
Chyba, że ruch jest sterowany sygnalizacją (np. plac Grunwaldzki lub rondo Leppera)
Rafal_Szczecin napisał/a: | lecz juz zdjezdzajac z ronda ma, i to my musimy mu ustapic |
Zzzzzzawsze Chyba, że nie kochamy naszego Misia i chcemy mu zrobić bum |
_________________
Mitsubishi Galant E32A - sprzedany
Nissan 100NX B13 - sprzedany
Renault Megane Classic - obecnie |
|
|
|
 |
LeszsekS [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2008, 15:27
|
|
|
"O interpretację tego problemu redakcja Mojeauto.pl poprosiła funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego. O to co odpowiedzieli.
Wojciech Traczyk, mojeauto.pl/ 2006-08-23 14:33
"Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu. Ponieważ przy wjeździe na rondo nie zmieniamy kierunku jazdy (skręt jest wymuszony jedynie geometrią jezdni), więc bezzasadne jest w takim przypadku użycie kierunkowskazu. Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie chęć zmiany pasa ruchu. Nie ma też potrzeby, jeszcze przed wjazdem na rondo, sygnalizowania prawym kierunkowskazem zamiaru skrętu w pierwszą ulicę odchodzącą od ronda. Jednak specyfika polskiej infrastruktury drogowej, mowa tu o malutkich rondach, wymusza niekiedy użycie prawego kierunkowskazu jeszcze przed wjazdem na rondo. A to z tej prostej przyczyny, iż po wjechaniu na rondo może być już po prostu za późno na zasygnalizowanie skrętu w pierwszą w prawo.
Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda. Oczywiście zjazd z ronda, o ile specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z pasa zewnętrznego. Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.
Są też różne specyficzne ronda, gdzie powyższe zasady nie do końca znajdują zastosowanie. Przykładowo droga dojeżdżająca do ronda ma trzy pasy ruchu, z czego prawy na wysokości ronda odbija w prawo lub biegnie dalej prosto, a środkowy pas skręca w lewo i staje się zewnętrznym pasem na rondzie. W takim przypadku, jadąc prawym pasem i skręcając w prawo, oczywiście jesteśmy zobowiązani odpowiednio wcześnie, przed dojechaniem do ronda, "zamrugać w prawo". Jadąc prosto nie musimy wówczas nic sygnalizować."
Jak widać jednak z zachowania całkiem sporej grupy kierowców podczas pokonywania ronda, a także z komentarzy, jest co najmniej kilka szkół na poprawne przejechanie skrzyżowania o ruchu okrężnym. Najgorsze w tym jest to, iż wiele osób, powołując się na niedawno zakończone szkolenia, a także zdane egzaminy na prawo jazdy, bardzo różnie interpretuje jazdę na takim skrzyżowaniu. Niestety, nie świadczy to zbyt dobrze o naszym krajowym systemie szkolenia kierowców, którego może najzwyczajniej w świecie nie ma? Na szczęście policja nie upatrzyła sobie, jak na razie, ronda jako miejsca na łapanie nieprzepisowo jeżdżących kierowców. Bo kandydatów byłoby wielu. Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli nie użyjemy kierunkowskazu przez zjechaniem z ronda lub będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny.
My ze swojej strony apelujemy do kierowców o szczególną ostrożność na rondach i stosowanie zasady ograniczonego zaufania. Bo jak widać włączenie lewego kierunkowskazu, nie musi wcale oznaczać zamiaru natychmiastowego skrętu w lewo." |
|
|
|
 |
Grzegosh
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-12-2008, 15:28 Re: a taka mala propozycja :)
|
|
|
[quote="LeszsekS"] Grzegosh napisał/a: |
Zdradź mi drogi Instruktorze, co to za moda, że NU w trakcie lekcji jeździ wewnętrznym pasem ronda, lewym pasem lub przepuszcza (oczywiście brak sygnalizacji) tramwaj wjeżdżający na rondo.
W dwóch pierwszych przypadkach jest w zasadzie najwolniejszym poruszającym się pojazdem więc reakcja pozostałych użytkowników jest spodziewana, w trzecim to już głupota niestety powielana przez innych. |
Nic prostrzego. Skrecajac w lewo na skrzyzowaniu kierowca ma obowiazek zajac wewnetrzny pas ruchu dla tego jezdzi lewym pasem. Po drugi w Szczecinie nie ma rond tylko skrzyzowania o ruchu okreznym ronda co najwyzej z nazwy. A tramwaj ze puszczaja to tylko i wylacznie z grzecznosci lub kursant sie przestraszyl i zatrzymal. A tak na marginesie to jak sie uczyles to jezdziles odrazu po 50-70 km/h? wiecej wyrozumialosci. |
_________________ my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją |
|
|
|
 |
LeszsekS [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2008, 16:46
|
|
|
Grzegosh napisał/a: | A tak na marginesie to jak sie uczyles to jezdziles odrazu po 50-70 km/h? wiecej wyrozumialosci. |
No i właśnie dlatego nie jeździłem lewą stroną choć było to dość dawno temu.
A wyrozumiały jestem wobec kursanta, nigdy wobec INSTRUKTORA. |
|
|
|
 |
Grzegosh
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-12-2008, 17:28
|
|
|
sa czarne owce owszem ae czy zawsze instruktor ma 100% wplyw na kursanta?
a poza tym co przeszkadza elka jadaca lewym pasem po grunwaldzkim? masz jeszcze srodkowy i zewnetrzny. gdzie ci ludzie maja sie nauczyc?
[ Dodano: 01-12-2008, 19:48 ]
§ 2. Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.
[/quote]
przeczytaj dobrze, Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się. nie jest napisane ze nie okresla sie miejsca umieszczenia tablicy tylko rozmiaru tego miejsca.
[ Dodano: 06-12-2008, 22:28 ]
Kaleos czy wszystko jasne? widze ze temat zamarł. to w sumei dobrze znaczy sie ze mitsumaniacy to doskonali kierowcy |
_________________ my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 20-12-2008, 22:51
|
|
|
ja mam pytanie dotyczące ronda
RONDO ma 3 pasy ruchu...wjeżdzam na nie z jezdni o 2 pasach ruchu...jesli jade prawym pasem to czy moge wjechać na pas zewnetrzny i środkowy na rondzie...a jadąc lewym pasem moge zająć tylko wewnetrzny pas na rondzie??? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Grzegosh
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-12-2008, 22:50
|
|
|
maxwell61 napisał/a: | ja mam pytanie dotyczące ronda
RONDO ma 3 pasy ruchu...wjeżdzam na nie z jezdni o 2 pasach ruchu...jesli jade prawym pasem to czy moge wjechać na pas zewnetrzny i środkowy na rondzie...a jadąc lewym pasem moge zająć tylko wewnetrzny pas na rondzie??? |
mozesz z leweg zajac srodkowy pod warunkiem ze ustapisz pierszenstwa temu z praweg pasa gdy bedzie tez chcial zajac srodkowy, a reszta sie zgadza. |
_________________ my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją |
|
|
|
 |
|
|